Den store P Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har en barebone, husker ikke hva den heter ettersom jeg sitter på jobb, men nå har den et hovedkort som kjører Amd Athlon 32-bits prosessor, så det jeg lurer på er om det går ann å kjøpe et nytt hovedkort som kan kjøre 64-bit og sette i, bare et hovedkort altså, ikke en helt ny pc. For meg så hadde det vært optimalt, for da kan jeg oppgradere skjermkort, hdd, minne osv,osv, kan jo kanskje være like greit å kjøpe ny barebone med 64 kompabilitet, meeeen det er dyrere...i mine øyne, kanskje noen kan overbevise meg? P Lenke til kommentar
Caze Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Legg ut info om hva hovedkortet heter, hvilken prosessor du har, skjermkort, RAM osv. så kan du nok få hjelp Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Fan, da må e hjem, skal se om e kan få til noe ikveld! Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har en barebone, husker ikke hva den heter ettersom jeg sitter på jobb, men nå har den et hovedkort som kjører Amd Athlon 32-bits prosessor, så det jeg lurer på er om det går ann å kjøpe et nytt hovedkort som kan kjøre 64-bit og sette i, bare et hovedkort altså, ikke en helt ny pc. For meg så hadde det vært optimalt, for da kan jeg oppgradere skjermkort, hdd, minne osv,osv, kan jo kanskje være like greit å kjøpe ny barebone med 64 kompabilitet, meeeen det er dyrere...i mine øyne, kanskje noen kan overbevise meg? P 7146104[/snapback] Litt forvirret. Du skal bare bytte hovedkort men oppgradere skjermkort, hdd, minne osv,osv? Skal du _bare_ bytte hovedkort må du finne et barebone hovedkort med 939 sokkel og som støtter AGP og DDR. Det gjør at du kan bruke alle de gamle komponentene sammt sette i en xp64 cpu alt. X2 64 cpu. Skal du bytte det meste av innmaten går du for et mer moderne kort med A2 sokkel og PCI-Express port til skjermkort. Da er det nok også DDR2 som gjelder. Fikk ødelagt hovedkort i lynnedslag og byttet kun hovedkort og CPU og svært fornøyd med en slik 2000kroners oppgradering/reparasjon. (vanlig PC) Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Litt forvirret. Du skal bare bytte hovedkort men oppgradere skjermkort, hdd, minne osv,osv? Skal du _bare_ bytte hovedkort må du finne et barebone hovedkort med 939 sokkel og som støtter AGP og DDR. Det gjør at du kan bruke alle de gamle komponentene sammt sette i en xp64 cpu alt. X2 64 cpu. Skal du bytte det meste av innmaten går du for et mer moderne kort med A2 sokkel og PCI-Express port til skjermkort. Da er det nok også DDR2 som gjelder. Fikk ødelagt hovedkort i lynnedslag og byttet kun hovedkort og CPU og svært fornøyd med en slik 2000kroners oppgradering/reparasjon. (vanlig PC) 7146856[/snapback] Det jeg har nå er socket A, jeg vil gjerne bytte til socket 939, og ettervært så kommer jo skjermkort + andre oppgraderinger. Det jeg lurer på er jo rett og slett om det fins noen som leverer selve hovedkortet...ikke maskinen. Er mini atx det samme som barebone hovedkort? For det hadde jo gjort ting veldig mye lettere...Og hva er dette for noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå