Gå til innhold

Ny Dell gaming pc

Anbefalte innlegg

Dell er drit bra!

Har det selv så eg vet hva eg snakker om!

7151702[/snapback]

og den har funka bra?

ikke hvert noen store problemer?

broren min har dell, den har det aldri vært noe prblemer med, dell ser ut til å være veldig bra :thumbup:

Andreas045: har sett på gaming pc`er på komplett, men har veldig sansen for dell egentlig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja, takk for svaret, trenger de tipsene jeg kan få :D

vet du når dx10 kommer ut ?

7150620[/snapback]

Det første DX 10 korta kommer ut neste måned, ca midten av November.

Din livs største sløsing vil nok være å kjøpe en gamer fra Dell, du kan få den pcen myyyye biligere på komplett og andre steder. Og det er ganske mange tusenlapper du kan spare på det! Kjenner en f.eks, pcen hans kosta 15 tusen på komplett, en tilsvarende på dell ville ha kostet rundt 22-25 tusen.

Ville heller ikke ha gått for en Intel pentum D prossesor i dag, kjøp heller Core 2 due eller AMD. Selvom de kanskje bare har 2,4 ghz f.eks, er de mye bedre.

7151070[/snapback]

Ærlig talt gutt. Hvis du ikke har noe å backe ville påstander opp med så bidrar du bare med å forvirre å bygge opp under tvil. Jeg er 100% sikker på at det aldri vil være 10 000 kr som skiller en tilsvarende PC fra Dell og Komplett. Det er blank løgn. Hvis du står for det regner jeg med du kan backe opp med specks fra både komplett maskinen og den tilsvarende Dell maskinen.

Og grunnen til vi andre rådet han fra å IKKE velge extreme edition CPU (som er MEGET bra i seg selv) er at ytelses økning sjelden forsvarer prisen som er mange ganger høyere enn core duo 2 CPUene. Å si at Core duo 2 er MYE bedre er også å strekke sannheten litt lengre enn strengt tatt nødvendig.

Åpenbart liker ikke du Dell eller ferdibygget PCer. Men de dager hvor prisforskjellen er enorm og ytelsesforskjellen merkbar er over. Idag er det en myte men den var høyst reel for 3 - 4 år siden.

Så nestegang kommer du med fakta og ikke synsinger så bidrar du faktisk til å hjelpe noen isteden for å spre rykter og myter.

AKIRA

Lenke til kommentar

Veldig mye jalla svar her for å være ærlig "DELL er konge, jeg har det selv"....

Det kommer helt ann på hva man bruker pcn til. Dell er jo forsåvidt ok, eneste problemet her er at CPU'en ikke er et bra kjøp i det hele tatt. Hadde vurdert enten og ringt dell og forklart at du ville hatt et c2d oppsett i stedet. Skjermkortet er jo helt ok, og gir mye for pengene...

Alternativ 2: Hadde jeg vært en som ikke fikler meg pc selv hadde jeg uten tvil ringt netshop, komplett eller psdata og gitt de et budsjett og nevnt at jeg vil ha et c2d oppsett med et 7900gs + + skjermkort. Resten kunne jo vært opp til de. Sammenlign gjerne i denne posten hva du får i forhold.

Altfor mange som sier at dell er dårlig/bra uten noe som helst for å backe det. For en "gjennomsnitts" bruker er Dell helt ypperlig, fordi de kan drive internet explorer og Office bra og har et fint design...

Endret av fflex
Lenke til kommentar
20-30 tusen med skjerm

den jeg har nå funker jo bra den, men har vært litt mye tull med den, så må vel ha en ny snart

7153996[/snapback]

Hey!

var dette noe?

Komponenter

Intel® Core® 2 Duo® E6600 Processor (2.4GHz, 1066MHz, 4MB)

Ekte Windows® XP Professional, SP2

Grunnpakke, 3 års hjemmeservice

4096MB Dual Channel DDR2 533MHz (4x1024MB) Minne

500GB Serial ATA RAID 0 Stripe [2x250GB 7200rpm drives with DataBurst™ cache]

16x DVD+/-RW & 16x DVD Drives

256MB nVidia™ GeForce 7900GS graphics card

Tilbehør

Dell UltraSharp 1907FP 19" Black (TCO99) Performance LCD Flat Panel Monitor with Height Adj Stand

Integrert Sound Blaster Audigy ADVANCED HD programvare for lyd

Dell 5650 5.1 Surround høyttalersystem

Dell™ Black Enhanced USB Multimedia Keyboard - Norw (QWERTY)

DELL USB-rullemus med 2 knapper ¿ svart

Internal 13-in-1 Media Card Reader & 1.44MB Floppy Drive

Ingen modem valgt

Tjenester og Programvare

McAfee® Security Centre™ - 36 måneders abonnement

Microsoft® Office 2003 Basic (Word, Excel og Outlook)

90 dagers kostnadsfri utprøvning av Network Assistant er inkludert

Corel® Snapfire™ Plus - Full Version

Dimension 9200 Resource CD

Inkluderer også

D10926 Dimension 9200

9200 Documentation with EUR Power Cord

Adobe Reader 6.0 ¿ engelsk

Dimension™ ordre - Norge

Ingen sikkerhetsprogramvare

1 År Hente-og-Levere Service

Spar 600 kr inkl. mva

Dell™ Internet ordre.?

Pris:21439.99?

Den har 4GB ram :thumbup:

Geforce 7900GS

C2D E6600

Xp Pro

3 år kundestøtte ++

500GB

19" Skjerm

5.1 Surround

:)

Fornøyd eller?

Lenke til kommentar
20-30 tusen med skjerm

den jeg har nå funker jo bra den, men har vært litt mye tull med den, så må vel ha en ny snart

7153996[/snapback]

Hey!

var dette noe?

Komponenter

Intel® Core® 2 Duo® E6600 Processor (2.4GHz, 1066MHz, 4MB)

Ekte Windows® XP Professional, SP2

Grunnpakke, 3 års hjemmeservice

4096MB Dual Channel DDR2 533MHz (4x1024MB) Minne

500GB Serial ATA RAID 0 Stripe [2x250GB 7200rpm drives with DataBurst™ cache]

16x DVD+/-RW & 16x DVD Drives

256MB nVidia™ GeForce 7900GS graphics card

Tilbehør

Dell UltraSharp 1907FP 19" Black (TCO99) Performance LCD Flat Panel Monitor with Height Adj Stand

Integrert Sound Blaster Audigy ADVANCED HD programvare for lyd

Dell 5650 5.1 Surround høyttalersystem

Dell™ Black Enhanced USB Multimedia Keyboard - Norw (QWERTY)

DELL USB-rullemus med 2 knapper ¿ svart

Internal 13-in-1 Media Card Reader & 1.44MB Floppy Drive

Ingen modem valgt

Tjenester og Programvare

McAfee® Security Centre™ - 36 måneders abonnement

Microsoft® Office 2003 Basic (Word, Excel og Outlook)

90 dagers kostnadsfri utprøvning av Network Assistant er inkludert

Corel® Snapfire™ Plus - Full Version

Dimension 9200 Resource CD

Inkluderer også

D10926 Dimension 9200

9200 Documentation with EUR Power Cord

Adobe Reader 6.0 ¿ engelsk

Dimension™ ordre - Norge

Ingen sikkerhetsprogramvare

1 År Hente-og-Levere Service

Spar 600 kr inkl. mva

Dell™ Internet ordre.?

Pris:21439.99?

Den har 4GB ram :thumbup:

Geforce 7900GS

C2D E6600

Xp Pro

3 år kundestøtte ++

500GB

19" Skjerm

5.1 Surround

:)

Fornøyd eller?

7154422[/snapback]

Har sagt det før, men sier det igjen: IKKE velg 9200'en fremfor XPS'en!! Du kommer til å ha XPS'en dobbelt så lenge. Den dagen f.eks HK i 9200'en ryker eller blir avlegs, så står du der med det berømte skjegget i postkassa og katta i sekken og feil ball bak feil mål og jeg vet ikke hva...

Edit: For 22.000 kan du få XPS-system som er minst like bra som det over også.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Hvis jeg var deg ville jeg satt opp et system hos enten Netshop eller Komplett og fått dem til å sette sammen PC'en for deg uten noe mere mas. Har selv kjøpt PC for halvannen måned siden ca. og har aldri vært mer fornøyd enn det jeg er nå! :D Selve HW kom på 19000,- siden jeg bestilte litt forskjellige steder, dette med XP oem siden Vista snart er på vei, og skjerm til 5000,- ca. (sjekk sign.)

Hvis jeg var deg ville jeg gått for noe av den samme HW som jeg og mange andre har skaffet seg, men kanskje ventet litt med kjøp av skjermkort pga. DX10 som er ventet om ikke så alt for lenge :D

uansett, med det budskjettet burde du bli fornøyd!

Lenke til kommentar
ja, takk for svaret, trenger de tipsene jeg kan få :D

vet du når dx10 kommer ut ?

7150620[/snapback]

Det første DX 10 korta kommer ut neste måned, ca midten av November.

Din livs største sløsing vil nok være å kjøpe en gamer fra Dell, du kan få den pcen myyyye biligere på komplett og andre steder. Og det er ganske mange tusenlapper du kan spare på det! Kjenner en f.eks, pcen hans kosta 15 tusen på komplett, en tilsvarende på dell ville ha kostet rundt 22-25 tusen.

Ville heller ikke ha gått for en Intel pentum D prossesor i dag, kjøp heller Core 2 due eller AMD. Selvom de kanskje bare har 2,4 ghz f.eks, er de mye bedre.

7151070[/snapback]

Ærlig talt gutt. Hvis du ikke har noe å backe ville påstander opp med så bidrar du bare med å forvirre å bygge opp under tvil. Jeg er 100% sikker på at det aldri vil være 10 000 kr som skiller en tilsvarende PC fra Dell og Komplett. Det er blank løgn. Hvis du står for det regner jeg med du kan backe opp med specks fra både komplett maskinen og den tilsvarende Dell maskinen.

Og grunnen til vi andre rådet han fra å IKKE velge extreme edition CPU (som er MEGET bra i seg selv) er at ytelses økning sjelden forsvarer prisen som er mange ganger høyere enn core duo 2 CPUene. Å si at Core duo 2 er MYE bedre er også å strekke sannheten litt lengre enn strengt tatt nødvendig.

Åpenbart liker ikke du Dell eller ferdibygget PCer. Men de dager hvor prisforskjellen er enorm og ytelsesforskjellen merkbar er over. Idag er det en myte men den var høyst reel for 3 - 4 år siden.

Så nestegang kommer du med fakta og ikke synsinger så bidrar du faktisk til å hjelpe noen isteden for å spre rykter og myter.

AKIRA

7153310[/snapback]

Eh..de dager? Kompisene min og meg skjekka dette for en måned siden, og den kostet mange 1000 kroner dyrer på dell. Jeg har vært i skjekka flere ganger etterpå, og dell er helt klart dyrere.

De vanlige pcene er ikke så dyre, men XPS/gamerne er veldig dyre.

Har en annen kamerat som kjøpte dell pc for ca et halt år siden til 12 høvdinger, han er ikke fornøyd.

Du må opp veldig i pris for å få et bra graffikort til gamerne hos dell.

Vel konk: Det er ingen tvil om at det er billigere andre steder, men hvis du kjøper hos dell, så hversegod!

Men etter grundig researh er det bedre å kjøpe hos komplett osv, mer for pengene.

Eh og en annen ting: Core 2 duo er mye bedre hvis du velger riktig, f.eks e6600. Den har faktisk slått AMD sin 64 til 7000 kroner i tester.

For å si den sånn, jeg kan enkelt finne dette til 12000 åp komplett:

E6600 (pisser på intel D)

2 GB ram

320 gb harddisk

500 W psu

512 MB graffikort, geforce 7950.

Veldig kult kabinett

Hovedkort med SLI.

DVD brenner.

Dette koster under 12000 faktisk, og rund 12000 med Win xp.

Prøv å finne en ligende pc på dell du, så ser du fort hvor mye du kan spare.

Lenke til kommentar
Dell er drit bra!

Har det selv så eg vet hva eg snakker om!

7151702[/snapback]

og den har funka bra?

ikke hvert noen store problemer?

broren min har dell, den har det aldri vært noe prblemer med, dell ser ut til å være veldig bra :thumbup:

Andreas045: har sett på gaming pc`er på komplett, men har veldig sansen for dell egentlig

7153257[/snapback]

Okei. Dell er ikke dårlig sånn sett, men jeg synes du får lite i forhold til det du betaler for, spesielt i forhold til andre steder.

Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Lurer, er det dell pc du skal ha? for i så fall, IKKE KJØP DET. De funker greit i ett år, men svinner i kvalitet/hastighet

7146050[/snapback]

Hva i alle dager er dette for noe tulle kommentar??

Prøver du å si at Dell i motsettning til ALLE andre på denne kloden som lager PCer har en "best før dato"? For noe svada!!

For 2 - 3 år siden ville jeg sagt at du burde bygge selv. Men jeg synes ferdig lage produsentene har skjønt tegninga, og SPESIELT DELL. De lager nå kvalitets maskiner som fint kan konkurere mot selvbygget. Pluss du får hardware som er testet og vet funker fint sammen.

Dell er helt ypperlig å handle fra.

Ett par ting med den hardwaren.

Hva skal du med floppy?

Physics kortet synes jeg å ha lest i tester har ingen eller faktisk negativ påvirkning på FPS i spill. Jeg tror dette er hype teknolog og aldri vil ta av.

CPUen du har valgt koster vel en arm og to ben. Jeg synes du kan gå til en vanlig Core due 2 CPU og fortsatt ha mer enn nok kraft til alt du vil spille. På de tre tingene kan du vel nesten spare inn 10 000 kr.

AKIRA

7146133[/snapback]

Hatt dell, og har vert borti en del dell pcer, lover deg, ryker fortere en svint

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...