Kenny McCormick Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Hei har etterhvert tenkt å kjøpe meg en ny gaming pc. Har prøv så godt jeg kan å sette sammen en gaming pc, men denne blei litt dyr. Er det noe jeg kan kutte inn på, eventuelt noe som bør fikses på? PROSESSOR Intel® Pentium® D Extreme Edition Processor 965 (3.73GHz, 1066MHz fsb, 2x2MB cache) OPERATIVSYSTEM Ekte Windows® XP Home Edition (Engelskt) MINNE 2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x1024MB) Minne HARDDISK 500GB Serial ATA RAID 0 Stripe [2x250GB 7200rpm drives with DataBurst™ cache] OPTISK(E) STASJON(ER) 16x max. DVD+/-RW and 16x DVD GRAFIKKORT DUAL 256MB nVidia™ GeForce 7900GS graphics card PHYSICS PCI-KORT 128MB Ageia™ PhysX™ PCI Card DELL-SKRIVERE Dell Foto All-In-One Printer 924 SKJERM Dell 19" 1907FP UltraSharp™ Digital Flatskjerm TCO'99 (Justerbar stand) LYDKORT Sound Blaster X-Fi Xtreme Music card,PCI w/Dolby Digital,7.1 speaker surround and THX certification HØYTTALERE Dell 5650 5.1 Surround Speaker System TASTATUR Logitech LX700 trådløst tastatur og mus - NO/Norsk (QWERTY) MUS Mus inkludert i alternativ med trådløst tastatur og mus DISKETT- OG MEDIESTASJONER 1.44MB Floppy Drive MEDIEKORTLESERE Internal 13-in-1 Media Card Reader STRØMBESKYTTELSE Belkin 6-kontakters SurgeMaster med Tel/AV Endret 25. oktober 2006 av Lazy_Boy Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Lurer, er det dell pc du skal ha? for i så fall, IKKE KJØP DET. De funker greit i ett år, men svinner i kvalitet/hastighet Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 ja, broren min har hatt samme dell pc i 3-4 år, har aldri vært noe problemer med den Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) har du hatt Dell før? Endret 25. oktober 2006 av Lazy_Boy Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) skal bruke den mest til spilling, men også noe til filmer og musikk Endret 25. oktober 2006 av Lazy_Boy Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Lurer, er det dell pc du skal ha? for i så fall, IKKE KJØP DET. De funker greit i ett år, men svinner i kvalitet/hastighet 7146050[/snapback] Hva i alle dager er dette for noe tulle kommentar?? Prøver du å si at Dell i motsettning til ALLE andre på denne kloden som lager PCer har en "best før dato"? For noe svada!! For 2 - 3 år siden ville jeg sagt at du burde bygge selv. Men jeg synes ferdig lage produsentene har skjønt tegninga, og SPESIELT DELL. De lager nå kvalitets maskiner som fint kan konkurere mot selvbygget. Pluss du får hardware som er testet og vet funker fint sammen. Dell er helt ypperlig å handle fra. Ett par ting med den hardwaren. Hva skal du med floppy? Physics kortet synes jeg å ha lest i tester har ingen eller faktisk negativ påvirkning på FPS i spill. Jeg tror dette er hype teknolog og aldri vil ta av. CPUen du har valgt koster vel en arm og to ben. Jeg synes du kan gå til en vanlig Core due 2 CPU og fortsatt ha mer enn nok kraft til alt du vil spille. På de tre tingene kan du vel nesten spare inn 10 000 kr. AKIRA Endret 25. oktober 2006 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 takk for innlegget Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) men har ikke Dell operativsystemer som er på norsk? vill helst ha det på norsk Endret 25. oktober 2006 av Lazy_Boy Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Du skriver ikke hva den kostet, og hva som ble for dyrt.... Jeg ville gjerne tatt en Core2 Duo prosessor i stedet for, droppet ekstra lydkort og den PHYSICS PCI-KORT saken. Trenger du ellers høytalere, overspenningsvern og printer? Kan være litt å hente på å kjøpe slike eksterne ting andre steder. Trådløst tastatur/mus er gjerne ikke nødvendig heller, så lenge du sitter på samme plass hele tiden. Et par jeg kjenner har nylig kjøpt maskin fra Dell med Core 2 Duo prosessor, 4Gb DDR2 RAM og Geforce7900GS skjermkort. De er veldig fornøyd med maskinen. Kostet ca. 10.000 uten skjerm eller annet ekstra. Og de har Norsk Windows XP ja.... Se på den maskinen jeg snakket om, heter Dimension 9200 D10926 Fri oppgradering fra 2 til 4Gb minne, og fri frakt. OBS! Fri frakt tilbudet utgår i dag... Nettulf Endret 25. oktober 2006 av Nettulf Lenke til kommentar
PHdZ Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Dell funker da likebra som alle andre pc-er + kanskje enda bedre. Ingen andre enn de har den supre funksjonen der man kan velge alt sjølv. BTW, Dell har norske OS men ikkje på XPS der er windows desverre kun på engelsk. Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Dell funker da likebra som alle andre pc-er + kanskje enda bedre. Ingen andre enn de har den supre funksjonen der man kan velge alt sjølv. BTW, Dell har norske OS men ikkje på XPS der er windows desverre kun på engelsk. 7146278[/snapback] ok Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Dell funker da likebra som alle andre pc-er + kanskje enda bedre. Ingen andre enn de har den supre funksjonen der man kan velge alt sjølv. BTW, Dell har norske OS men ikkje på XPS der er windows desverre kun på engelsk. 7146278[/snapback] Hvis du får tak i en CD med norsk versjon av Windows kan du bare innstallere den istedet og bruke CD-keyen som fulgte med maskina, også er det problemet løst. Ville kanskje prøvd å regne på om du kan spare noe på å kjøpe single grafikkort og kaste i et til selv istedet. Mener å huske at Dell tar seg greit betalt for grafikkortene. Det der fysikkortet har jeg også bare hørt negative ting om, så ville fjernet det også. Det store ankepunktet mot å kjøpe Dell er vel den svært begrensede muligheten til å oppgradere PCen (dette gjelder nok ikke for XPS-serien som bla benytter HK fra nvidia og langt større kabinetter). Det er ihvertfall grunnen til at jeg ikke skal ha maskin fra dem igjen. Har feks byttet ut PSUen i 9150en min, og det ble en del banning for å si det mildt Men for folk som bare skal ha et stabilt system (for stabile er de!) og aldri skal titte inni boksen, så er det helt kurrant. Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 ok, kommer nok ikke til å driver å glo så mye inn i maskina så jeg tenker nok det går bra takk for bra svar Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 ok, kommer nok ikke til å driver å glo så mye inn i maskina så jeg tenker nok det går bra takk for bra svar 7149108[/snapback] Leste litt nøyere gjennom postene over. Ville IKKE gått for 9200'en hvis du har pengene til XPS'en!! 9200'en er ingen dårlig PC til den prisen, men kabinettet, HK og PSUen som kommer standard i XPS'en er en himmel til forskjell fra 9200'en (PSUen yter feks det dobbelte) og er tilpasset fabrikkstandarder (ATX), noe du vil prise deg lykkelig over når du skal oppgradere maskninen i fremtiden. Det er også penger å tjene i dette fordi et oppgraderingsvennlig system som XPS'en vil ha mye lenger levetid enn de andre Dell-systemene. Du trenger feks ikke å bytte kabinettet når HK blir for gammelt, slik jeg er nødt til med 9150en min Ser det oppsettet du har satt opp er rimelig rått, så regner med du har tenkt til å legge en del penger i det. Ville gått for Core 2 Duo E6600 prosessoren istedet for pentium D, gå for 2 gb ram (2x1024) på 667mhz (tror ikke det er noen prisforskjell faktisk), og dropp som sagt dual skjermkort og fysikk-kortet. Det er en god del penger å tjene på å heller kjøpe et skjemkort til selv (du sparer min. 500 kr på 7900GS-kortet) som du monterer etterpå hvis du absolutt vil ha SLI. Du skal også ha i hodet at DX10-kortene kommer snart, og du vil nok derfor komme til å bytte skjermkort etterhvert uannsett. Å legge for mye penger i skjermkort på dette tidspunktet er dermed ingen god idé. Printer, skjerm og høytalere kan det også være penger å tjene på å kjøpe andre steder. Er uenig med fyren som sier du bør droppe lydkortet. Har du pengene så ville jeg beholdt det, men det er ingen absoulutt nødvendighet. Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 ja, takk for svaret, trenger de tipsene jeg kan få vet du når dx10 kommer ut ? Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) bare å forsette å sende inn svar, har endel peiling på data, men alltid greit å få hjelp fra andre for å ikke gjøre et dumt kjøp Endret 25. oktober 2006 av Lazy_Boy Lenke til kommentar
MrL Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) ja, takk for svaret, trenger de tipsene jeg kan få vet du når dx10 kommer ut ? 7150620[/snapback] Det første DX 10 korta kommer ut neste måned, ca midten av November. Din livs største sløsing vil nok være å kjøpe en gamer fra Dell, du kan få den pcen myyyye biligere på komplett og andre steder. Og det er ganske mange tusenlapper du kan spare på det! Kjenner en f.eks, pcen hans kosta 15 tusen på komplett, en tilsvarende på dell ville ha kostet rundt 22-25 tusen. Ville heller ikke ha gått for en Intel pentum D prossesor i dag, kjøp heller Core 2 due eller AMD. Selvom de kanskje bare har 2,4 ghz f.eks, er de mye bedre. Endret 25. oktober 2006 av Andreas045 Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 En venn av meg har en dell som er rundt 2 år gammel, snart 3 kanskje. Den funker nesten ikke i det hele tatt! Er han innpå et program (wow spesielt) kan det tar rundt et minutt før han kommer skikkelig ut i windows, og alt går deretter tregt. Noen løsning eller teori på hva problemet er? Er en Dimension som var veldig god da han fikk den. Lenke til kommentar
Jobby Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Dell er drit bra! Har det selv så eg vet hva eg snakker om! Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 En venn av meg har en dell som er rundt 2 år gammel, snart 3 kanskje. Den funker nesten ikke i det hele tatt! Er han innpå et program (wow spesielt) kan det tar rundt et minutt før han kommer skikkelig ut i windows, og alt går deretter tregt. Noen løsning eller teori på hva problemet er? Er en Dimension som var veldig god da han fikk den. 7151234[/snapback] har han tatt diskopprydding eller defragmentering regelmessig? blir veldig mye skrot som lagrer seg på maskina når man er på nettet ( midlertidige filer, cookies osv. ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg