opsahle Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Om dette oppfattes som en ny "vi hater ngt tråd" så er det delvis rett. Selskapet er todelt for når alt virker som det skal er min erfaring at de leverer det de lover til gode priser. Det som er skummelt er når man skal gjøre noen endringer eller oppgraderinger. Men det er ingenting i forhold til å prøve å flytte på seg som jeg gjorde. Siden jeg skulle flytte i september så var jeg ute i god tid å bestillte flytting hos NGT. Joda, fikk email tilbake med at min søknad var kommet fram og fikk bekreftet dato for flytting (25 sept). Kanon tenkte jeg, da skal alt være i orden (Yeah right). Dessverre under oppussing klarte undertegnede å kappe tlf ledningen og selvfølgelig var den av gammel type som er som godt umulig å koble selv uten å lodde. Bestillte da ny kontakt av telenor som ikke kom på plass før 5 okt. Greit nok, min feil. Fast telefonen er da oppe og fungerer. Den torsdagen etter at linja var oppe igjen koblet jeg optimistisk opp routeren for å se hva som skjedde..nada selvfølgelig. Ringte NGT og teknisk der mente noe var feilkoblet så noen måtte inn i sentralen.. 3 virkedager senere, 10 okt, sjekker jeg igjen.. nada.. ringer igjen NGT.. Ehr.. de har ikke utført noen flytting i det hele tatt?? Min søknad ble på en mystisk måte borte.. Settes da bakerst i køen og får ny dato 24.okt. Begynner nå å bli litt irritert men venter optimistisk. Den 24 sjekker jeg igjen.. nada igjen. Ringer NGT og får opplyst at det var fullt på sentralen, de kan altså ikke koble på en fast linje fra huset mitt til boksen (Dette sier de mens jeg snakker med dem på fasttelefon). De har da driti seg ut igjen.. De har gjordt en feil uten å opplyse eller ringe meg som da ville ha oppklart feilen. Og hva sier NGT om dette ? Joda nye 2 uker i kø ... AAAAAAAAHHHHHRGH Sint mail på vei til NGT.. Endret 25. oktober 2006 av opsahle Lenke til kommentar
Illus Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Hei! Ikke helt uvanlig det du opplever der. Nå har du hatt mye telefonisk kontakt med NGT. Det er viktig at du ber kundebehandler sende deg alt dere blir enige om skriftelig på mail. Ellers så bør det meste av komunikasjon med NGT foregå pr. mail (råd jeg fikk fra forbrukerrådet). Når alt om noen måneder forhåpentligvis er oppe og snurrer igjen så ber du NGT om en passelig kompensasjon for bryderiet ditt. Du vil da mest sannsynlig få negativt svar fra NGT eller ett latterlig tilbud. Da sender du inn en klage til brukerklagenemnda. Det har ihvertfall jeg gjort og venter en "dom" derifra når som helst. Det er viktig at folk tar seg bryet med å klage dem inn til brukerklagenemnda ellers vil NGT bare dure videre i kjent stil. Endret 25. oktober 2006 av Illus Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Ringer NGT og får opplyst at det var fullt på sentralen, de kan altså ikke koble på en fast linje fra huset mitt til boksen (Dette sier de mens jeg snakker med dem på fasttelefon). 7145874[/snapback] At du kan få telefon betyr ikke at NGT taler usant, det finnes teknikker som linjedeling osv som TN benytter for og kunne levere telefon men du kan ikke få ADSL på disse linjene. Lenke til kommentar
opsahle Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Burde fått kommunikasjonen fra den første beklagelsen dems av at de hadde glemt søknaden min skriftelig siden de bestrider dette. Uansett, ringte igjen i dag og bad om å få snakke med noen litt høyere opp. Og til min overraskelse ringte faktisk sjefen for leveranse (bra NGT) tilbake. Etter litt munhuggeri og fordeling av skyld ble vi enige om å være uenige og at det viktigste var å få løst dette så han skulle se hva han fikk til. Får se hva som skjer.. to be continued Lenke til kommentar
opsahle Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Ringer NGT og får opplyst at det var fullt på sentralen, de kan altså ikke koble på en fast linje fra huset mitt til boksen (Dette sier de mens jeg snakker med dem på fasttelefon). 7145874[/snapback] At du kan få telefon betyr ikke at NGT taler usant, det finnes teknikker som linjedeling osv som TN benytter for og kunne levere telefon men du kan ikke få ADSL på disse linjene. 7146138[/snapback] Joda, og det kan være fullt på routeren i sentralen osv. Men tilfelle her var at de mente at det ikke var koblet til en telefonlinje til huset mitt. Merkelig siden jeg som sagt snakket med dem i fasttelefonen. Og det var ikke noe problem å koble etter at jeg fortalte at jeg hadde en fasttelefon, altså ny bestilling og videre utsettelse. Lenke til kommentar
OveM Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Ringer NGT og får opplyst at det var fullt på sentralen, de kan altså ikke koble på en fast linje fra huset mitt til boksen (Dette sier de mens jeg snakker med dem på fasttelefon). 7145874[/snapback] At du kan få telefon betyr ikke at NGT taler usant, det finnes teknikker som linjedeling osv som TN benytter for og kunne levere telefon men du kan ikke få ADSL på disse linjene. 7146138[/snapback] Håper det løser seg for trådstarter. Har selv problem med slik linjedeling, og slik situasjonen er nå, kan jeg bare glemme å få ADSL selv om jeg bor i relativt tettbygd strøk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå