Mariela Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har planer om å omskolere meg til et yrke innen IT (gjerne webdesign), og er veldig i tvil om hva slags utdanning jeg bør velge. Jeg bor i Akershus og har ingen planer om å flytte herfra, så det må være i området. Da har jeg funnet disse alternativene: HiO (IT-ingeniør) HiAk (Bachelor IT) NITH (Bachelor IT) Er det flere skoler å velge blant? Og hva er egentlig forskjellen på en bachelor i IT og en ingeniørutdanning innenfor IT? Jeg vet jo at ingeniørutdanningen har mer matematikk og fysikk, men er det noen fordel å ha dette når man skal ut i arbeidslivet? Lenke til kommentar
Mbala Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 HIST har mulighet for bachelor i informatikk som fjernstudie. Jeg går selv på hist, men vet ikke så mye om fjernstudiet. Du finner informasjon på www.hist.no. Når det gjelder ingeniørutdanningen, så er min oppfatning at de fleste som tar den penser seg mer inn mot programmering. Bachelorene i informatikk er ofte spesialiserte på et eller annet vis. Det kan være webdesign, informasjonsgjennfinning, nettverksdrift o.l. Ingeniørene får nok en bredere bakgrunn, og har mulighet for å velge mellom flere jobber. Dette er iallefall min oppfatning, men det er sikkert flere som har meninger om dette. Lenke til kommentar
skromt Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Vet at Hist sitt fjernstudie informasjonsbehandling, ikke går så veldig dypt inn på selve design biten. Tror man tjener på å bli grafisk designer, og så lære seg html/css/ osv utenom Lenke til kommentar
Avean Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Husk det er ikke mye vits i å ta altfor lange/dyre utdanninger hvis du tenker på å drive med webutvikling. Alt bedrifter ser på er din portfolio og hva du kan. På skolen lærer du ingenting som gir deg en jobb. Dette er et felt som forandrer seg hele tiden, og du bør mestre flere ting utenom det normale. Såklart har du ikke tid til å holde på i fritiden og du trenger å lære deg det grunnleggende så er det vel greit med slik utdanning. Annet som er positivt er jo at man gjerne kommer i kontakt med reklamebyrå og slikt gjennom skolen, så er du god på skolen kan man kapre seg en jobb Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) - Slettet av noen - Endret 12. november 2006 av frohmage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå