dgballer Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hei, skal kjøpe en digitalkamera til foreldrene mine til rundt 1000-1500kr, trenger forslag. Det bør være enkel å bruke, stor nok skjerm og brukbar bildekvalitet. Vet det er mye å kreve for så lite penger, men har dere noen anbefalinger? Takker for svar. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hold deg til et kjent fotomerke, så er du stort sett ganske trygg. Hold deg unna merker som før kun har vært kjent for å drive med annen elektronikk. Sony, Panasonic, Fuji og enkelte andre er unntak da de har befestet en god posisjon innenfor foto. Anbefalte merker (finnes flere, men dette er forslag): -Canon -Nikon -Sony -Olympus -Panasonic -Pentax -Fuji Lenke til kommentar
dgballer Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Thanx Hva med Olympus fe-170? ganske billig, er enkel å bruke og stor nok skjerm, noen som har noe fornuftig å si om kameraet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Med fare for å erte på meg alle Olympus- og Fuji-eiere, vil jeg si at Olympus er litt "ukurant" i den forstand at de ikke benytter SD-kort, slik de aller fleste gjør. Dvs at når du bytter kamera neste gang, og det blir til et annet merke enn Oly og Fuji, må du kaste xD-kortene dine også. Jeg ser at Lefdal selger Canon PowerShot A530 til 1500. Den er litt større enn IXUS-serien (enkelte eldre synes Ixus 65 og lavere blir litt for små). A530 har god optikk med 4 x zoom og 5 mpix, ikke så stor skjerm, men en brukbar optisk søker. Den har bra autofokus (så lenge det ikke er for mørkt), og har mange manuelle muligheter i tillegg til "Grønn bølge". Du trenger et minnekort (SD) og AA-batterier med lader i tillegg. Dersom 1500 er max, tror jeg COOP har Sony DSC-S500 med 512 minnekort til 1500 fortsatt. Ulempen, slik jeg ser det, er at Sony, også bruker spesielle minnekort (Memory Stick). Lader og AA-batterier kommer i tillegg. De følger med et par alkaliske, men du er heldig hvis du får mer enn 10 bilder ut av de! Lenke til kommentar
Flums Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Ulempen, slik jeg ser det, er at Sony, også bruker spesielle minnekort (Memory Stick). Lader og AA-batterier kommer i tillegg. Finnes overgang til feks CF kort fra memory stick duo Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Ulempen, slik jeg ser det, er at Sony, også bruker spesielle minnekort (Memory Stick). Lader og AA-batterier kommer i tillegg. Finnes overgang til feks CF kort fra memory stick duo Nei, det finnes overgang fra MS Duo til CF... Veldig, veldig vesentlig. CF er større enn de fleste andre kort, og passer derfor ikke fysisk inn i andre kortplasser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 CF er vel også litt "ute" i forhold til nye kompaktkamera, jeg nevnte SD som det mest vanlige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå