Gå til innhold

PC'en for nærme høytaleren?

Anbefalte innlegg

PCen min står nå på høytaleren min. Det er en Infinity Reference 41i, 3 veis, 125watt RMS. Tenkte å nevne det hvis det har betydning. Gode og dyre høytalere Ca 1 meter høye.

Kan pcen min ta skade av dette? Hva med harddiskene står på toppen av mitt maxi-tower kabinett, altså ca 80cm over høytaleren.

Egentlig er det bare en midlertidig plassering. Der pcen egentlig skal stå, er rett bak høytaleren, der det er ca 10-15cm mellomrom mellom pcen og høytaleren.

Er det skadelig for pcen? Er det en viss grense man skal holde pcen borte fra høytaleren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PCen min står nå på høytaleren min. Det er en Infinity Reference 41i, 3 veis, 125watt RMS. Tenkte å nevne det hvis det har betydning. Gode og dyre høytalere Ca 1 meter høye.

Kan pcen min ta skade av dette? Hva med harddiskene står på toppen av mitt maxi-tower kabinett, altså ca 80cm over høytaleren.

Egentlig er det bare en midlertidig plassering. Der pcen egentlig skal stå, er rett bak høytaleren, der det er ca 10-15cm mellomrom mellom pcen og høytaleren.

Er det skadelig for pcen? Er det en viss grense man skal holde pcen borte fra høytaleren?

7145400[/snapback]

10-15cm kan bli litt nærme, vet ikke helt hva den anbefalte avstanden er, men prøv å få den iallefall en halv meter unna.

Lenke til kommentar
Er det kun harddisken som ikke liker magnetisme, eller er det andre ting i pcen som heller ikke er så glad i det?

7146827[/snapback]

det er vel helst ting som er magnetisk. Også pc skjermen kan bli litt dårligere av det. Ellers vet jeg ikke helt om andre komponenter tar skade av det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva med CRT-skjermer?

Går det bra at en crt-skjerm står oppå ett kabinett der harddiskene ligger øverst i kabinettet?

Og hva med Tver? (av den gode gamle sorten) Jeg har en 30" widescreen, som er 20cm unna laptopen min. Gjør dette noe?

Endret av Naitsan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...