Gå til innhold

Ny forsterker, skal drive 2x 125w RMS

Anbefalte innlegg

Jeg skal innrømme at jeg har ikke mye peiling eller er oppdatert på hus-stereo som jeg er på bilstereo. Kan RMS, watt og ohm hvis du skjønner.

Jeg har et par Infinity Reference 41i som jeg trenger en forsterker til. Den bør klare å drive infinity-høytalerene uten problemer (125watt @ 6 ohm), og samtidig ha god, klar lyd uten at det blir slitsomt å høre på.

Hvis det går an å ha digital inngang så gjerne det. Har et creative x-fi fatality lydkort i pcen, og dette har digital lydutgang. Men er ikke et must.

Pris: tja.. vet ikke hva jeg får for 2000kr jeg, så jeg sier fra 2000-5000kr. Man får vel en brukbar forsterker for dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det som er mitt lille problem. All info jeg har er det som den linken jeg postet i første post tilbyr meg.

Det er trekk foran høytalerene og, og det sitter fast. Men det jeg vet at det er 3 veis høytalere. Du kan jo forestille deg at de er ca 80cm høye, og 30cm brede.

Var foreldrene mine som kjøpte de for kanskje 5-6-7 år siden, og så vidt jeg husker (og de husker) så kostet de 4000kr pr stk, på tilbud...

Godt at jeg hadde mer bruk for de enn de gjorde da da jeg flyttet ut ;)

Ville bare nevne prisen sånn at du vet prisklassen på høytalerene.

Forresten: hvis forsterkeren gir f.eks 60 watt i 8 ohm og 90 watt i 4 ohm, så betyr det vel at i 6 ohm (som mine høytalere er) så gir forsterkeren antall watt mellom 60 og 90?

Endret av Naitsan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...