ojda Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hei, er helt fersk med Ubuntu, har akurat fått innstalert og finner ikke noe nettleser så jeg kommer ikke på nett. Er klar over at dette er et sandkassespørsmål, men hvor finner jeg det, hva heter det, er det i detheletatt forhåndsinnstalert med Ubuntu?? Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Mozilla Firefox skal være forhåndsinstallert i Ubuntu. Endret 24. oktober 2006 av DinoSauroMann Lenke til kommentar
ojda Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Flott med kontakt, hvor finner jeg den. Har lett, tro meg. Ville jo tro den skulle ligge under Programmer - internett, men der ligger det ingen Firefox. Endret 24. oktober 2006 av ojda Lenke til kommentar
oladunk10 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 dette høres merkelig ut; firefox er også tilgjengelig under installasjon på live-cden under samme meny ..du kan jo forsøke å trykke alt-f2, skrive inn firefox og trykke enter.. Lenke til kommentar
ojda Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 dette høres merkelig ut; firefox er også tilgjengelig under installasjon på live-cden under samme meny ..du kan jo forsøke å trykke alt-f2, skrive inn firefox og trykke enter.. 7145366[/snapback] Prøver, får bare svar: kan ikke vise lokasjon file://firefox Lenke til kommentar
oladunk10 Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) okei - ser ut til at du ikke har firefox installert ... vet ikke helt åssen det har skjedd men .. start terminalen (tror den ligger under "Tilbehør -> Terminal" - jeg har engelsk Ubuntu) og skriv: gksudo aptitude install firefox om det ikke kommer noen feilmeldinger så skal firefox være installert etter dette -- men en kan jo lure litt på hva (annet?) som har gått galt siden firefox ikke er der fra før ..hm Endret 25. oktober 2006 av oladunk10 Lenke til kommentar
ojda Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 okei - ser ut til at du ikke har firefox installert ... vet ikke helt åssen det har skjedd men .. start terminalen (tror den ligger under "Tilbehør -> Terminal" - jeg har engelsk Ubuntu) og skriv: gksudo aptitude install firefox om det ikke kommer noen feilmeldinger så skal firefox være installert etter dette -- men en kan jo lure litt på hva (annet?) som har gått galt siden firefox ikke er der fra før ..hm 7145445[/snapback] Og da burde det ferdige programmet ligge under PROGRAMMER - INTERNETT - ? for der ligger det heller ingenting. Skal titte litt mer på det når jeg kommer hjem fra jobb, men om jeg ikke finner noe mer ut av det er det kansje greiere å laste ned Ubuntu på ny og ta en nyinstalasjon. Det høres jo ut som det er instalasjonen det er noe feil med denne gangen og ikke meg Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Høres ut som om noe er gått galt ja. Foresten så kommer neste vesjon av Ubuntu om ca 1 dag elle noe slikt, så du kan like så godt installere den: http://de.releases.ubuntu.com/6.10/ubuntu-...esktop-i386.iso Lenke til kommentar
ojda Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Takker tipset, da satser vi på nyinstalering ila helgen. Skulle ikke forundre meg om jeg kommer tilbake med nye ferske problemer senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå