Gå til innhold

Ny på Ubuntu

ojda

Anbefalte innlegg

Hei, er helt fersk med Ubuntu, har akurat fått innstalert og finner ikke noe nettleser så jeg kommer ikke på nett.

Er klar over at dette er et sandkassespørsmål, men hvor finner jeg det, hva heter det, er det i detheletatt forhåndsinnstalert med Ubuntu??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dette høres merkelig ut; firefox er også tilgjengelig under installasjon på live-cden under samme meny

..du kan jo forsøke å trykke alt-f2, skrive inn firefox og trykke enter..

7145366[/snapback]

Prøver, får bare svar: kan ikke vise lokasjon file://firefox

Lenke til kommentar

okei - ser ut til at du ikke har firefox installert ... vet ikke helt åssen det har skjedd men ..

start terminalen (tror den ligger under "Tilbehør -> Terminal" - jeg har engelsk Ubuntu) og skriv:

gksudo aptitude install firefox

om det ikke kommer noen feilmeldinger så skal firefox være installert etter dette -- men en kan jo lure litt på hva (annet?) som har gått galt siden firefox ikke er der fra før ..hm

Endret av oladunk10
Lenke til kommentar
okei - ser ut til at du ikke har firefox installert ... vet ikke helt åssen det har skjedd men ..

start terminalen (tror den ligger under "Tilbehør -> Terminal" - jeg har engelsk Ubuntu) og skriv:

gksudo aptitude install firefox

om det ikke kommer noen feilmeldinger så skal firefox være installert etter dette -- men en kan jo lure litt på hva (annet?) som har gått galt siden firefox ikke er der fra før ..hm

7145445[/snapback]

Og da burde det ferdige programmet ligge under PROGRAMMER - INTERNETT - ?

for der ligger det heller ingenting.

Skal titte litt mer på det når jeg kommer hjem fra jobb, men om jeg ikke finner noe mer ut av det er det kansje greiere å laste ned Ubuntu på ny og ta en nyinstalasjon. Det høres jo ut som det er instalasjonen det er noe feil med denne gangen og ikke meg :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...