Gå til innhold

Pakke fra Hong Kong, "Avvik i produksjonen"


Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt to pakker fra Hong Kong. Den ene kom for nærmere to uker siden, mens den andre hørte jeg ikke noe om. Har ventet en stund, og funnet ut at Posten også kan spore internasjonale leveranser fra HK Post.

Når jeg forsøkte å spore, fikk jeg vite at den var kommet til postkontoret, utlevert samme dag, før den ble returnert til avsenderland. Jeg skjønner ikke helt hva som har foregått her, dette er en sending som rekommandert brev, og den skal ikke være mulig å få utlevert med mindre man legitimerer seg etc. Jeg skjønner ikke noe som helst av hvorfor den plutselig blir sendt tilbake til Hong Kong, når ikke Tollen har reagert på den.

 

Sporingsnummeret er RA187416404HK, om det er av interesse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bestilt en god del pakker før, og det har ikke vært noe problem hittil. Tror jeg kan regne med rundt ti pakker, om man tar med kjøp over eBay. Om du setter deg litt inn i hvordan tollen behandler pakker med ulik verdi, merket med gave osv., er det lite som går galt.

På eBay gjelder det forsåvidt å se om selgeren har god score, og å unngå fake varer.

Lenke til kommentar

har 15 handler fra ebay, og alle kjøpene har gått smertefritt. overraska over hvor lett det er å handle derifra, og de fleste har rask shipping, og hittil har ingenting blitt stansa i tollen, selv om jeg har bestilt ting til både 1000 og 2000 kr.

Lenke til kommentar

Fikk svar fra Posten nå:

Hei

 

Vi beklager at du ikke mottok melding om denne sendingen. Det er riktig som du viser til at denne var tollfri. Den gikk derfor rett gjennom Tollavdelingen og ut til Post i Butikk ICA Nær Sofiemyr. De registrerte av ukjent grunn en utlevering av sendingen den 11/10. Den 16/10 ble sendingen returnert fra ICA Nær Sofiemyr uten oppgitt grunn. Vi har dessverre ikke lykkes å komme i kontakt med noen som husker returen av sendingen og vet derfor ikke grunnen til returen.

 

Merkelig at de klarer å utlevere sendingen på en slik måte. Virker ikke som de skal forsøke å gjøre noe mer med det heller. Slikt blir man rett og slett sur av.

Lenke til kommentar

Dette er vel posten i et nøtteskal. Har opplevd mye fælt fra Posten's side. Alt fra å "regne med" at pakken min fulgte et kolli med lignende varer og dermed sende min pakke med det kolliet til en helt annen plass i landet, til å vidresende en pakke som var kommet til mitt postkontor til Svalbard (de hadde faktisk fått levert henteseddelen i postkassa mi først og:P)...

 

Jeg synes langt ifra at du skal gi deg på dette. Dette er en grov feil, både med tanke på at pakken har blitt utlevert uten å sjekke at mottaker var riktig, og å sende den like fort tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Gi meg?

Hånei, blir telefon til Posten i morgen, for å forsøke å komme frem til noe.

 

Forøvrig ikke den første erfaringen min med Posten, har vært en pakke med mobil i som har forsvunnet på mystisk vis. Takket være at servicesenteret presterte å velge billigste fraktmåte, uten forsikring, var det ikke noe å hente hos Posten. Heldigvis sendte servicesenteret en ny mobil.

 

Forøvrig tok det nesten tre måneder med hele den saken, siden både servicesenteret og Posten hadde vanvittig treg kommunikasjon.

Endret av kjehaako
Lenke til kommentar
Fikk svar fra Posten nå:
Hei

 

Vi beklager at du ikke mottok melding om denne sendingen. Det er riktig som du viser til at denne var tollfri. Den gikk derfor rett gjennom Tollavdelingen og ut til Post i Butikk ICA Nær Sofiemyr. De registrerte av ukjent grunn en utlevering av sendingen den 11/10. Den 16/10 ble sendingen returnert fra ICA Nær Sofiemyr uten oppgitt grunn. Vi har dessverre ikke lykkes å komme i kontakt med noen som husker returen av sendingen og vet derfor ikke grunnen til returen.

 

Merkelig at de klarer å utlevere sendingen på en slik måte.

Ingen ting forundrer meg når det gjelder "Post i Butikk". Rot, slendrian og inkompetanse over hele linja. Vurderer å få meg postboks på hovedpostkontoret for å slippe mer trøbbel.

Endret av firepile
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått mail fra nettbutikken, som vil ha meg til å bekrefte adressen min. Jeg har fått beskjed fra Posten Norge om å be avsender kreve frakt refundert, noe jeg skal gjøre når butikken svarer, slik at jeg slipper å betale noe mer. I prinsippet burde jeg vel nesten fått en kompensasjon, når frakten tar ti ganger så lang tid som den skal gjøre.

Lenke til kommentar

Har også en pakke fra Hong Kong som har blitt stoppet i tollen. 20.10.06 ble den stoppet, "AVVIK I PRODUKSJONEN, Årsak: Antatt tollpliktig"

 

Noen dager senere fikk jeg brev i posten om at jeg måtte sende de fullmakt slik at de kunne åpne pakken.

 

Nå er det gått 10 dager, og det skjer fremdeles ingenting :ermm: Ringte de et par ganger for å høre hva som tar så lang tid. Fått samme svar begge ganger. "pakken kommer nok snart skal du se" grrrrr

Endret av mrmee
Lenke til kommentar

grunnen til at jeg fakset den var at da jeg ringte fikk jeg beskjed om at det gikk raskest å fakse over fullmakten. Fakset med all info de ba om.

 

Hvis man mailer over fullmakt må man vel scanne brevet fra posten? (Har ikke scanner)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...