Spr0cket Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hvor skal jeg begynne? Mine overklokkingserfaringer begrenser seg til ic7g-max2. på dette kortet teste jeg å øke fsb litt, samt å forandre på vcore (tror jeg?) er usikker på hvilke ende man starter og hvilken rekkefølge man gjør dette i. bør man maxe ut fsb og så ta for seg clocks og spenning på minnet? eller skjer alt samtidig? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 CPU ? AW9D eller er det AW9D MAX (Tipper det er den første) Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 ikke det at det er så relevant men det er max ja. poster i hovedkort fordi såvidt jeg forstår er fsb-delen klokking av hovedkort. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Må nesten spørre om CPU jeg *igjen* Har samme hovdkort og har disable alt av CPU greier under advance i cpu OG KJØRER VOLT PÅ 1.4v med FSB på 367 og setter minne på 533/1:1 PCIe er låst til 100 men det er den orginalt og jeg har manuelt satt minne til 4-4-4-12 da det kom opp som 5-5-5-15 ... Kan prøve å ta noen bilder og forklare litt bedre men akkurat nå sitter jeg på laptopen ... Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 takker for tips. minnet er corsair xms2 2gb matched cl4. cpu er E6600. det jeg lurer mest på er hva jeg skal sette minnet på, 1:1 (altså fsb:dram), samt hvor mye spenning jeg kan stappe i prosessoren og minnet før det blir fare på ferde. har noctua kjøler, så prosessoren er foreløpig ca 26 grader. krem. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Hvis du kjøpte boxed så se på boksen hvilke uke den er (kommer ann på dato hvor mye volt) FSB/CPU Ja du skal sette FSB:DRAM = 1:1 Ville ikke gått over 1,55/1,60 volt på CPU og skal det være 24/7 klokk så er det kjekt å holde seg under 1,5 volt tror jeg da den vil vare lenger, men skla du ha Kentsfield så for den kommer så fyr opp med 1,8volt så sparer du utgiftene på en varme ovn =) Ram kan du sette til 2,4volt med moderat kjøling, men du trenger nok ikke mer en en vifte over dem så skal nok det holde ellers er det ikke så alt for mye å hendte på å klokke mine å kjøre 4:5 eller noe sånt ... MCH Kan du ta opp til 1,6v (Orginalt 1,5v) sikkert lenger og, me det har jeg ikke prøvd. Stoppet på et sted mellom 367 og 389 på FSB med orginal volt gjør du det og ? CPU funskjoner kan du ta disable på alle sammen som du finer under CPU featurer som ligger under der du bestemmer boot rekkefølge og ta alle de på disable eks. EIST, VT, HT osv. Skulle det være noe mer så er det bare å spørre også kan du ta en titt i den store conroe klokke tråden Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 takker for mange gode svar. har lest litt i conroe-tråden, men ikke funnet noe om spenning. (erkjenner at jeg ikke har lest -hele-, men 10 sider fra begge ender.) har bulk, så jeg aner ikke hvilken uke jeg har fra. er litt nysgjerrig på dette tho. hva mener du med skal du ha kentsfield? er på jobb nå, men skal teste når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Nope jeg skal ikke ha kentsfield da den kommer til å koste halve huset Kentsfield er Intels kommende fire-kjerners CPU akkurat som om at du har conroe ... Det jeg mente med å peise på med volt er om du ikke skal ha den så lenge å uansett kjøpe ny om ikke så lenge for da er ikke det så farlig Du for si ifra når du har fått testet litt da, men har du klokket noe nå ? Husk sett Minne volt til 2,0 da jeg er ganske ssikker på at det starter som 1,8 og sett timmings til 4-4-4-12 Måtte iværtfall dette med mine geil ultra pc6400 Lenke til kommentar
daaagi Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Kan ikke finne et sted hvor jeg låser PCI klokken. Finnes det på dette kortet i det hele tatt, har oppdatert bios til 1.2 Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 PCI er alt låst . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå