Gå til innhold

Lage et "leksesystem" med batch?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har MYE lekser på skolen for tiden, og det er fort gjort å gå surr i alt sammen. Derfor tenkte jeg på at jeg kunne lage et leksesystem der jeg har to muligheter:

1. Sette inn en lekse, i hvilket fag og til når den skal være ferdig

2. Se på åssen lekser jeg har til de forskjellige dagene

Har eksperimentert litt, men får det ikke til :( Noen som vet hvor jeg kan få litt hjelp til dette?

Mvh

Andak :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er til en viss grad enig med Myrstad, men ikke nødvendigvis xl, men noe enklere enn å lage det i bat er nok det beste, du kan jo se på kalenderen i outlook, men hvis du virkelig vil lære deg et kraftigere språk så er vel ikke det helt bortkastet heller, men hvis du har mye lekser så hjelper det vel ikke med mer lesing :). Nesten uansett hvilket språk du velger så kan jeg ikke se for meg at det vil ta lang tid å lage et enkelt program som du nevnte, men å lære seg et språk kan ta lang tid.

uansett hva du går for .. lykke til

Lenke til kommentar

Det du spør om er nok litt for avansert for batch. Du vil ha det slik at når du starter programmet, kan du gjøre to ting: Legge inn en lekse, eller se på hvem lekser du har! Tingen er det at batch kan ikke lese fra en fil, bare skrive til en fil.. Men den kan f.eks finne forskjellige setninger som er spesifisert i batchen med kommandoen "find"..

Jeg skal kunne klare å lage et program som gjør dette for deg, men det vil nok ikke bli så avansert som du tror.. Istedenfor å lese fra en fil og skrive det ut i cmd-vinduet, vil den heller åpne filen!

Lenke til kommentar

OK, flott!

Tusen takk for all hjelp!

Og kjempe fint om en eller annen kunne fått lage et sånt program til meg? Hvis noen gidder altså, det er ikke vits hvis man ikke har tid. :)

Altså, skal ikke ha noe avansert, to enkle ting.

1. skrive inn hvilke lekse i åssen fag og til hvilken dag!

2. Lese/Vise den leksa jeg spør om. Eller.. hvis ikke for avansert, hvis jeg spør om lekser som skal være ferdig til en spesiel dag. For eksempel hbilke lekser jeg har 25 oktober 2006..

Mvh

Andak :)

Det folk ikke vet her på forumet er ikke verdt å vite!

Lenke til kommentar
batch kan lese fra en fil, med type kommandoen.

7159080[/snapback]

Når jeg skrev lese fra en fil, mente jeg "ta ut en bestemt linje i en fil å printe den til skjerm, eller bruke den som en variabel". Var faktisk ikke helt klar over at type skriver ut et helt dokument til skjerm! Kjekt! :thumbup:

Endret av miXer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...