gardso Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Dette er nokså merkelig etter min mening. På skolen min, har alle elevene i to studiespesialiserende klasser, bærbar IBM pc (av type T60). De fungerer flott utenom at klokken på alle maskinene er korrupt. Du kan stille den til rett tidspunkt, men etter ca ti minutt, går de tilbake til feil tidspunkt igjen - som viser mellom 10-30minutt feil. Klokken i Bios er også 10-30minutt feil. Jeg har også prøvd å stille den, men til ingen nytte. Jeg kan ikke forstå at dette er ett driverrelatert problem, men er det noen som har hatt samme problemet, eller hvet om metoder å få fikset dette på? Endret 24. oktober 2006 av gardover Lenke til kommentar
Caze Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hvis maskinene er meldt inn i et domene med active directory, henter de pr. default tidsinnstillingene fra domenekontrolleren (serveren). Still klokka riktig på serveren, så vil klientene også få riktig klokke. Lenke til kommentar
gardso Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Ja alle er meldt inni ett domene, så det kan kanskje ha noe å si. Men såvidt jeg vet stiller klokken seg til gal tid, uansett hvor de er. Men takk for tipset! Endret 23. desember 2006 av gardover Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har et lignende (dog merkeligere) problem; Hver gang jeg slår maskinen helt av (ikke bare reboot), vil klokken gå nøyaktig 2 timer feil. Dette skjer bare hver gang jeg booter opp Windows, siden Ubuntu syncer med NTP i boot, men er likevel ganske irriterende. Hvorfor nøyaktig 2 timer? Tidssone-innstillingene i Windows er helt korrekt, og viser rett tid så snart klokken er riktig stilt. Lenke til kommentar
gardso Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Huff.. Det er litt merkelig at flere pcer ikke klarer å vise klokken slik vi stiller den inn il å vise - noe så simpelt. Endret 23. desember 2006 av gardover Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Snakk med it-ansvarlig på skolen og be han eller hun sette rett tid på serveren som styrer tidsstyringen. Siden alle har samme tidsfeil så er det noe sentralt på skolen som er årsak til dette. Lenke til kommentar
gardso Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 Har gjort det flere ganger, men alt er som det skal, sier de. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Dette hører vel ikke til i denne forum kategorien.. Lenke til kommentar
gardso Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 Nei, jeg aner ikke hvordan jeg klarte å poste under "kjøp/salg".. En admin kan gjerne flytte den dit den hører hjemme. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Flyttes til : Forum > Programvare > Windows ------------------------------------------------ Dersom dere kjører services.msc og setter tjenesten "Windows Time" til "manual" eller "deactivated" vil ikke Windows oppdatere klokken etter en tidsserver. Lenke til kommentar
gardso Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Hjertli =) Nå, noen andre som har peiling på dette helskrudde problemet? Endret 25. desember 2006 av gardover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå