Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Verdi av et bra domenenavn

Anbefalte innlegg

Hvor mye tror dere at et .com-domene på fem bokstaver, og som i tillegg kan uttales, er verdt? Et domenenavn jeg hadde tenkt å registrere er allerede tatt av et firma som selger domener, og dette firmaet skal ha 1200 USD for det.

Domenenavnet skal forresten brukes til hjemmesiden til noe jeg og medstifteren ynder å kalle et "software company". Dette er ikke noe registrert firma, men det kan bli det en gang i fremtiden (håper vi). Forløpig er det, som dere sikkert skjønner, et rent hobbyprosjekt. For øyeblikket holder vi på med å lære oss forskjellige ting vi trenger å kunne for å lage et dataspill, noe som forhåpentligvis skulle være gjennomførbart i løpet av et par-tre år.

Men uansett, det jeg lurer på er egentlig om dere tror at et domenenavn med de spesifikasjonene jeg nevnte innledningsvis, kan ha noen stor reklame-effekt el.l. 1200 USD er temmelig mye for øyeblikket, men dersom det kan være til stor nytte i fremtiden, vurderer jeg å skrape sammen penger til å kjøpe det.

På forhånd takk for eventuelle svar.

Edit: Endret emnefeltet, da jeg oppdaget at dette ikke var særlig beskrivende.

[ Denne Melding var redigert av: THX 1138 på 2002-11-08 03:29 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg ville aldri ha kjøpt domenet til en slik pris forutsatt at du ikke allerede har investert penger i merkevarebygging av dette navnet. Det kommer stadig nye domenegrupper på nett og .com er ikke lenger så enerådende som det en gang var. I dag kan du like gjerne benytte andre alternativer som .net o.l. Jeg ville heller satt meg ned og funnet et nytt navn som ikke allerede var registert. Ikke la griske domenenavnoppkjøpere tjene penger på forretningen sin.

Lenke til kommentar

Vi har forresten allerede .net-varianten. Etter en del overveining har vi kommet frem til at det sannsynligvis ikke blir noe .com-domene med det første. Dersom det fremdeles er tilgjengelig for kjøp en gang i fremtiden, når vi (forhåpentligvis) er litt mer velbemidlet, kan vi heller vurdere det på nytt. Å finne opp et nytt navn er nok ikke aktuelt, siden vi synes det nåværende navnet er ganske bra.

Når det gjelder hva domenetnavnet jeg har snakket om faktisk er, er det to årsaker til at jeg ikke har nevnt det. Den ene årsaken var at jeg var litt redd for at en av tilbakemeldingene ville bli "Muahahaha! Nå har jeg kjøpt domenenavnet ditt, og jeg kommer garantert til å få minst 1 million for det!". Men når jeg tenker meg om, er nok ikke dette særlig realistisk. Den andre årsaken var rett og slett at vi har en webside på .net-domenet, som jeg foreløpig synes er så amatørmessig at jeg ikke har lyst til at folk skal se den. Det er mulig at jeg kommer til å nevne "software-selskapet" vårt her på forumet når vi har kommet litt bedre igang. (Reklame for et "selskap" som ikke selger noe er vel ikke ulovlig?)

Takker for tilbakemeldingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...