ttorneby Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Har et noe merkelig problem, i alle fall så synes jeg det er det. Har et oppsett som ser slik ut: ADSL-modem SMC trådløs router Linksys trådløs forsterker To bærbare PC'er (en Acer Travelmate 4159, og en Acer Aspire 1642) Problemet er som følger: Min Travelmate har utmerket signalstyrke og kan surfe tilfredstillende på internett. Aspiren' har også utmerket signalstyrke, men den går det nesten ikke an å surfe på ett med. Den kopler til og fra msn hele tiden, og hardwares speedometer viste en nedlastingshastighet på 32 kbps. Tilsvarende test op TM'en viste 512 kbps. Jeg har gått over alle konfigurasjonene jeg kan komme på, og de står stilt likt på begge PC'ene. Jeg har prøvd å slå av og på wireless zero configurasjon, med og uten statisk IP-adresse, installert ny driver, men alt til ingen nytte. Det kan også nevnes at problempc'en ikke har problemer med noen andre trådløse nettverk, og den kommer heller ikke på nett om man kutter ut forsterkeren. Noen som har noen idé om hva problemet kan skyldes? Alle forslag mottas med takk! Lenke til kommentar
grebnord Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hey. Rart dette her, men jeg har hatt tilsvarende problem, fikk byttet router osv. Men etter masse prøving, prøvde jeg å forandre på kanal innstillinga på maskinen og det funka Så prøv å forandre fra fx. kanal 11 til en annen kanal.. Se tidligere Post Håper du finner ut av det Greb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå