Gå til innhold

Rogue blir nerfa ?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen . Er det bare jeg som syns at rogue blir litt nerfa når BC kommer ?.. Rogue har alltid vert den beste klassen (mener mange) Jeg kan komme på at da jeg var på www.wow-europe.com og sjekket spells til rogue . Så jeg tydelig og godt at det var ett finishing move der som lignet eviscerete, bare dobbel så kraftig.

Kommer ikke på hva den het, men nå er den hvertfall borte. Noen som har noen mining om hvorfor ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg har sagt så mange ganger tidligere, stuns ødelegger spilloplevelsen.

Grunnen til at mange mener rogue er så overpowered er at de kan drepe en motstander uten at motstanderen klarer å gjøre noenting.

Derfor mener ihvertfall jeg at rogues fortjener en nerf, men ikke ved å ta fra dem dps.

Endret av alex503
Lenke til kommentar

man er ganske hjelpesløs når en rogue er i stand til å stunne deg hele veien ned til 0 hp. Dette er noe selv min rogue i grønt/blått gear greier å gjøre på folk i meget brukbart gear, noe som nesten blir for dumt imo. :roll:

Greit nok at det er en viktig del av klassen, og er nødvendig for at de skal overleve, men når man blir stunna i uendelig lang tid så har man jo stort sett ikke sjangs.

Endret av zbegra
Lenke til kommentar

at du greier å stunlocke folk ned til 0 hp i greens sier bare hvor ræva folka du dreper er ... og hvis du greier det har de:

1: ikke noe skills i det hele tatt

2: gimp hp

3: du bruker alt av timers, 2x vanish, 2xblind

Er det noe jeg hater så er det folk som faen ikke greier å spille så de spammer blind... blind skulle vært fjerna fra spillet

jeg har rank 10 pvp gear + lobot og krol blade og jeg greier å stunlocke folk ned til ja, si 30-40% hp.. Det er på folk i tier2 eller pvp set... (hemo build, stunlock spec)

Liten add:

Er jo en fin finish of skill som vi får da... den consumer riktig nok Deadly poison men det er da ikke så dyrt med tanke på at roguer er de beste gold farming classen...

Endret av Darkey
Lenke til kommentar

Rogue er nå den dårligste klassen i spillet, sammen med druids, sett fra et PvP-perspektiv, og i TBC kommer rogues omtrent til å ligge på samme sted som warriors.

Den "dobbelt så bra som eviscerate"-finisheren du snakker om trenger BÅDE combopoints OG deadly poison (deadly poison gimper deg i PvP, og den suger PvE), så den er dårlig på mange måter.

Alle dere som klager over rogues som stunlocker dere:

I BC skal "alle fights vare over 1 minutt", ifølge blizzard, og som forventet blir rogues nerfet enda mer.

En fin uttalelse fra blizzards dev-team angående store rogue-nerfs:

De har stealth, vi må veie opp mot dette.

Så nå har de likesågodt gitt omtrent alle klasser pets i TBC (priests, shamans, etc), en av de få som ikke har pets (som betyr død for rogues) er warriors, og de blir så gimpet i BC så ikke er gøy engang.

Hvis vi ser på det positive med BC derimot, så kommer det til å komme kastekniver med stats nå, det blir gøy. Men nå som Shamans duelweilder og kan bruke Stormstrike hvert 6 sekund, blir det vel til at jeg spiller på warrioren min istedenfor, de ga heldigvis ikke paladins Devestate! :p

EDIT: Druids suger også :p

Endret av LuggagE
Lenke til kommentar
Rogue er nå den dårligste klassen i spillet, sammen med druids, sett fra et PvP-perspektiv, og i TBC kommer rogues omtrent til å ligge på samme sted som warriors.

Den "dobbelt så bra som eviscerate"-finisheren du snakker om trenger BÅDE combopoints OG deadly poison (deadly poison gimper deg i PvP, og den suger PvE), så den er dårlig på mange måter.

Alle dere som klager over rogues som stunlocker dere:

I BC skal "alle fights vare over 1 minutt", ifølge blizzard, og som forventet blir rogues nerfet enda mer.

En fin uttalelse fra blizzards dev-team angående store rogue-nerfs:

De har stealth, vi må veie opp mot dette.

Så nå har de likesågodt gitt omtrent alle klasser pets i TBC (priests, shamans, etc), en av de få som ikke har pets (som betyr død for rogues) er warriors, og de blir så gimpet i BC så ikke er gøy engang.

Hvis vi ser på det positive med BC derimot, så kommer det til å komme kastekniver med stats nå, det blir gøy. Men nå som Shamans duelweilder og kan bruke Stormstrike hvert 6 sekund, blir det vel til at jeg spiller på warrioren min istedenfor, de ga heldigvis ikke paladins Devestate! :p

EDIT: Druids suger også :p

7145768[/snapback]

Druids eier Rogues lett. Det er som en tank med healing. Og Mage = kiteer oss, og er vi derfor avhengige av CD som blind/vaish OG sprint for å ta en god mage.

Paladin = Sping, du har ingen sjanse. Warrior = Prøve å stunlocke han, og springe ut av combat og stealthe. Warlock so er det bare å prøve å drepe den før du dør av dottene. Hunter= Er du i trappen hans, har han tadt deg. Derfor b ruker jeg å springe inn i trappen, men jeg får sappet han.

Mot en evt annen rogue, så er det den første til cheapshoot som vinner.

Shamans = spill død ?..

Priests = Har ennå ikke tadt en good priest, så vet ikke.

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt så mange ganger tidligere, stuns ødelegger spilloplevelsen.

Grunnen til at mange mener rogue er så overpowered er at de kan drepe en motstander uten at motstanderen klarer å gjøre noenting.

Derfor mener ihvertfall jeg at rogues fortjener en nerf, men ikke ved å ta fra dem dps.

7145041[/snapback]

Sier den personen som har en warrior alt...

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Dårligste classen i spillet?

Faen har du røka a?

Jeg har 66% dodge med ghostly strike og dodge skill og 4300 hp uten no serlig enchants.. dodger alt som er av malee classes... Som hemo build dreper du en warrior på samme gear scale LETT..

Mages er lettere enn du tror, roguen er ALLTID den som starter fighten hvis du ikke er så dum å går rundt magen mens han flyr rundt å spammer AE..

Cripling poison, slower magen,du begynner med CS,magen blinker, du vanisher, sprint, CS, spesicals til 5 point , CB , EVI.. gg..

Hunter er lett hvis du er en god engineer, tren engineering til 300, skaff deg en ice deflektor, stealth, sett på ice deflektor , gå i trappen og se huntern blir til en is blokk.. så er det bare å hamre løs, huntere er gimps i close combat, bare cripling poison kite dem i død sonen dems (langt ifra nok at de ikke kan bruke raptor og wing clip, og nærme nok til at de ikke får brukt bua)

Druids er pain.. eneste grunn at de vinner er pga de outhealer dmg`n din.. å hvis det går til helvete for dem så tror du faen ikke de stikker av i travle form å SPAMMER moon fire... jævla shape shift tar jo vekk alt av slow effects...

Warlocks er det bare å stunlocke..

som undead er det jo grise lett, hvis de seduser så bruker du WoFT, seduser du igjen så bruker du pvp rank 2 trinket...

Dette forutser at ROGUEN starter fighten... men det gjør de så si hele tiden uten om i PVP zerg som i AV f.eks..

Endret av Darkey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...