GLN Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hei De temp sensorene som følger med vannkjølingen. Kan jeg plassere dem mellom cpu/gpu og vannblokka? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Nei! Det kan du IKKE gjøre Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 NEI!!! Du må aldri legge noe som helst annet enn termisk pasta mellom kjøler og CPU /GPU! Temp-sensorene kan du bruke andre steder, som f.eks å holde øye med vanntemp etc. Evnt kan de plasseres på baksiden av GPU / CPU, ved at du taper disse godt fast under et stykke skumgummi som isolasjon. Da kan du lese av temperaturer på GPU / CPU ganske nøyaktig. *Og sablabra slo meg som vanlig på målstreken* Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Nei! Det kan du IKKE gjøre NEI!Du må aldri(...) Aner jeg en smule panikk her :!: Er ikke helt sikker på om denne metoden fungerer så bra på cpu med ihs, men på gamle athlon xp, så la jeg probe oppå pcb(?) helt inntil core. Jeg innbiller meg at det ga meg veldig nøyaktig temp. Det er vel også mulig å legge tempsensor mellom cpu og socket? (ikke hvis du har s939, ikke helt sikker ang. LGA775). Dette du mente kanskje, Skrue? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Panikk? Var ganske enkelt med athlon xp, var jo ingen dum IHS å ta hensyn til... Tror det blir ganske nøyaktig på den måten. Åssen man skal montere den vet jeg ikke helt, mulig Skrue mener mellom sokkelen og cpuen? I så fall viktig å ikke få noen kortslutning... Btw, jeg har sett noen som fester den helt på siden av IHSen, men det må jo være helt bortkastet? Endret 24. oktober 2006 av sablabra Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 ROOOFL, ManagHead! Slett ingen panikk, men jeg har lest / sett at folk har gjort uoverveide ting her før. Så derfor min noe lett uthevede advarsel. Sant nok sablabra, "alt" var mye enklere med den gamle gode Athlon-løsninga, uten HS. Men å legge føleren mellom sokkel og CPU? Nope! Det funket jo greit på gamle Socket A, men pinnetettheten på våre dagers sokler umuliggjør nok en slik løsning. Derfor foreslo jeg å feste føleren på baksiden av PCB, rett over der CPU / GPU befinner seg. Burde nok kanskje ha nevnt det med PCB, for å unngå misforståelser. Og som sagt; det er viktig at føleren har god kontakt med PCB i begge tilfeller, samtidig som føleren isoleres mot omgivelsesluften vha en bit skumgummi eller lignene. Jeg vil ikke på noen måte påstå at man får korrekte temperaturer, men de ligger faktisk tett opptil de man kan lese av i Everest osv! Og det beste av alt: Man får en konsekvent avlesning, i motsetning til hva man kan risikere i SW-baserte løsninger. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Og det beste av alt: Man får en konsekvent avlesning, i motsetning til hva man kan risikere i SW-baserte løsninger. 7144815[/snapback] Ja, også i denne sammenhengen, så er det egentlig det som er viktig da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå