Gå til innhold

Hei, jeg heter Quang (en sang om barnearbeid)

Anbefalte innlegg

Satt og kjeda meg på skolen idag, etter noe tenking kom jeg på denne sang(teksten).

(Sangen, melodi "Hei, jeg heter Jonny)

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Hei, jeg heter Quang. Vi var fem og seksti barn som jobbet på en skjorte fabrik og festet knapper.

En dag kom slavedriveren inn til meg og sa, du Quang, vi har det travelt, slå de barna som ikke jobber med din høyre hånd.

(lyder som kommer av slag med høyre hånd)

Hei, jeg heter Quang. Vi var fem og femti barn som jobbet på en skjorte fabrik og festet knapper.

En dag kom slavedriveren inn til meg og sa, du Quang, vi har det travelt, slå de barna som ikke jobber med din venstre hånd.

(lyd som kommer av slag med venstre hånd)

Hei, jeg heter Quang. Vi var fem og førti barn som jobbet på en skjorte fabrik og festet knapper.

En dag kom slavedriveren inn til meg og sa, du Quang, vi har det travelt, tramp på de barna som ikke jobber med din høyre fot.

(Lyd av barn som blir trampet på med en høyrefot)

Hei, jeg heter Quang. Vi var fem og førti barn som jobbet på en skjorte fabrik og festet knapper.

En dag kom slavedriveren inn til meg og sa, du Quang, vi har det travelt, tramp på de barna som ikke jobber med din venstre fot.

(Lyd av barn som blir trampet på med en venstrefot)

Hei, mitt navn var Quang, jeg var den siste som jobbet på en skjortefabrikk og festet knapper.

En dag kom sjefen inn til meg og sa, du Quang, vi er blitt ferska! Jeg må nok drepe deg, vi vil jo ikke at noe skal havne i media. La meg nå kvele deg med min høyre hånd!

(Lyd av Quang som blir kvalt med en høyre hånd)

Ville bare skrive sangen, da dette er noe som skjer (ivertfall nesten) daglig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne tråden fyller ikke forutsetningene for poster her på PRS som beskrevet i

Regler for posting på PRS - Les før du poster

Vi ber derfor om at folk som poster her:

1. Vurderer om emnet har almen interesse, og om et innlegg her kan føre til debatt og opplysning.

2. Sjekker om det allerede finnes en aktiv tråd om emnet.

3. Tenker over formålet med posten, det vil si hva hun/han ønsker å diskutere eller spørre om og setter premissene for dette i det første innlegget.

I denne tråden settes ingen premisser for debatt. Tråden blir derfor stengt. Dersom trådstarter ønsker en debatt rundt emnet barnearbeid og formulerer en problemstilling han ønsker vi skal diskutere, kan han kontakte moderator, så skal jeg åpne tråden igjen.

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...