lasse_hansen87 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hei sann! Dette er noe jeg alltid har lurt på, og lurer enda mere nå, ettersom jeg har sjekket og hørt litt rundt ang skjermkort og sånn... Hva har egentlig minne på et skjermkort og gjøre?? Mange sier det ikke har noe å si, hvorfor er det der da? hehe, kanskje et dumt spørsmål, men hadde vært kjekt og bare vist hva det egentlig var for.... Lenke til kommentar
Brian Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hei sann! Dette er noe jeg alltid har lurt på, og lurer enda mere nå, ettersom jeg har sjekket og hørt litt rundt ang skjermkort og sånn... Hva har egentlig minne på et skjermkort og gjøre?? Mange sier det ikke har noe å si, hvorfor er det der da? hehe, kanskje et dumt spørsmål, men hadde vært kjekt og bare vist hva det egentlig var for.... 7143346[/snapback] hehe, sier det samme igjen jeg. Hvor mye minne det har behøver ikke i alle tilfeller å bety bedre ytelse. Det har noe med båndbredden på skjermkortminnet tror jeg det var. Husker ikke akkurat definisjonen på dette. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Vist skjermkorta ikkje hadde hatt eige minne ville det ha gått mykje seinare fordi då må det stjele fra resten av systemet. Hastigheiten og mengden i tillegg til båndbrenden er det du skal sjå etter. Endret 24. oktober 2006 av Elensar Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 håper jeg har gjort et br valg av kortet mitt da.. PowerColor Radeon X1900XT 256MB GDDR3 Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 håper jeg har gjort et br valg av kortet mitt da.. PowerColor Radeon X1900XT 256MB GDDR3 7144021[/snapback] Du har gjort eit godt valg. x1900XT er eit bra kort. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Tja. kan jo kanskje ikke si det er ett så bra valg, når dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=54921 yter nesten akkurat likt. SKjermkortminne er selvsagt viktig, men det de mener er att det oftere er kort med overdrevent mye, enn overdrevent lite minne i forhold til GPU. X1900XT med 256 mb er ett så bra kort att det hadde hatt nytte av 512 mb minne, men er ett fint kjøp. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Tja. kan jo kanskje ikke si det er ett så bra valg, når dette:https://prisguiden.no/product.php?productId=54921 yter nesten akkurat likt. SKjermkortminne er selvsagt viktig, men det de mener er att det oftere er kort med overdrevent mye, enn overdrevent lite minne i forhold til GPU. X1900XT med 256 mb er ett så bra kort att det hadde hatt nytte av 512 mb minne, men er ett fint kjøp. 7144377[/snapback] nye skjermkortet mitt som kommer om to dager. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hva gjør minnet på skjermkortet? http://dansdata.com/gz014.htm Framebuffer + textures er hovedgrunnen til at minnet er der. Om du går utover minnekapasiteten brukes systemminnet, som kan være ned mot én tidel av ytelsen til skjermkortminnet. Du vil da i beste fall kunne oppdage "stuttering" selv om frameraten er tilnærmet perfekt hvis det kun er av og til systemminnet brukes. I verste fall vil du få mye dårligere fps om systemminnet må brukes flittig. Du kan få en idé om hvor mye minne hvert enkelt spill ved å bruke dette programmet: http://www.nonatainment.de/web/Default.aspx?tabid=62 (Video Memory Watcher, <Datei herunterladen>) Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 håper jeg har gjort et br valg av kortet mitt da.. PowerColor Radeon X1900XT 256MB GDDR3 7144021[/snapback] Du har gjort eit godt valg. x1900XT er eit bra kort. 7144176[/snapback] kunne vært bedre til prisen! ! ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå