Gå til innhold

Maksløft/press - Post dine her.

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105476
Kompis av en kompis kom på tredjeplass i nm. Norges sterkeste ungdom. Han er jo rene cyborgen. 19 år og løftet 105 i benkpress, 190 i markløft og 185 i knebøy.  :) Forsåvidt greit det.

7366796[/snapback]

Han blir nok knust av Grievdus som er innom forumet her av og til. På en måned økte han vekta med 20 kilo, og vektøkningen kom BARE av økt muskelmasse. Han har også økt sitt maksløft i benk med i overkant av 40kg på 3-4 måneder.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7346888

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han blir nok knust av Grievdus som er innom forumet her av og til. På en måned økte han vekta med 20 kilo, og vektøkningen kom BARE av økt muskelmasse. Han har også økt sitt maksløft i benk med i overkant av 40kg på 3-4 måneder.

7369115[/snapback]

Hahahaha. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kompis av en kompis kom på tredjeplass i nm. Norges sterkeste ungdom. Han er jo rene cyborgen. 19 år og løftet 105 i benkpress, 190 i markløft og 185 i knebøy.  :) Forsåvidt greit det.

7366796[/snapback]

En kompis av meg løftet 180-102.5-205 som 18-åring. Satte vel et par norgesrekorder også, som ble slått ikke lenge etterpå.

Lenke til kommentar

På benken makses 85 kg, en øvelse jeg har trent ganske lenge, har nå kommet opp i 70kg x 8rep, 3serier. For ytterligere forbedring, hvilken sammenheng av rep og serie er best for max styrke?

I knebøy tok jeg i dag 130kgx2.(90 grader vinkel) Denne øvelsen har jeg bare tatt 5-6 ganger totalt, utenom at jeg har tatt benpress fra og til. ;)

Lenke til kommentar
På benken makses 85 kg, en øvelse jeg har trent ganske lenge, har nå kommet opp i 70kg x 8rep, 3serier. For ytterligere forbedring, hvilken sammenheng av rep og serie er best for max styrke?

7417656[/snapback]

Du kan legge på 2 serier til. Men det må være såpass lett så du klarer de 2 siste repsa uten hjelp. Er et benkpress program på iform.no, som funker jævlig bra! Er visst garantert 25% økning. Jeg har hvertfall hittil gått opp ca. 10kg i maxløft.

Gidder ikke å legge ut link til det nå, skal legge meg :p

Endret av Nordz
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Det der ja.

Noen andre som har erfaringer med det?

7470629[/snapback]

Begynte på programmet forrige uke, men siden det ble maksing på torsdag og jeg hadde økt maksløftet med 10kg må jeg begynne på uke 1 igjen til mandag. Har satt opp en 2-splitt rundt programmet. Eneste lille problemet jeg får er at jeg bare får kjørt markløft og knebøy en gang hver per uke, med mindre jeg legger inn en 5. dag, hvor kun disse øvelsene trenes.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Trener med 85-90kg 4x6 i knebøy nå, burde jeg kunne klare å ta 100kg på Søndag?

Skal på åpen dag på Spenst (eller så var det Sats) med noen kompiser så skal prøve å makse.

Og ja veldig sterk til å være 14 år, stå på! :)

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Trener med 85-90kg 4x6 i knebøy nå, burde jeg kunne klare å ta 100kg på Søndag?

Skal på åpen dag på Spenst (eller så var det Sats) med noen kompiser så skal prøve å makse.

Og ja veldig sterk til å være 14 år, stå på! :)

7642195[/snapback]

100 burde gå greit tror eg ;)

Endret av bjs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...