Gå til innhold

Hjelp til valg av hovedkort og prosessor

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har nylig svidd i stykker et gammelt hovedkort og sitter igjen med en del deler som jeg ønsker å bruke videre i en ny pc som jeg kan bruke til å se film, og spille litt spill på. Er blitt ganske frustrert ettersom mange av delene jeg nå har ikke er kompatible med dagens hovedkort/prosessorer.

Er det noen som kan forslå en god kombinasjon for et hovedkort og prosessor med tanke på at jeg skal ha med noen deler som jeg kjøpte ganske nylig

- 1024 MB DDR ram

- Asus Radeon X800 Pro 256MB Skjermkort (bruker AGP slot)

Hvis det er noen som har linker til steder hvor jeg kan kjøpe delene for en billig penge er det kjempebra.

mvh

Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
siden du kjøpte ddr minne så vil en 3700+ socket 939 være et greit valg. Siden skjermkortet ditt også ikke er så nytt heller, så er det ikke vits med bedre cpu, siden du ikke får utnytta den.  :)

7142952[/snapback]

Takk for raskt respons, men hva med hovedkort ?

Espen

Lenke til kommentar
siden du kjøpte ddr minne så vil en 3700+ socket 939 være et greit valg. Siden skjermkortet ditt også ikke er så nytt heller, så er det ikke vits med bedre cpu, siden du ikke får utnytta den.  :)

7142952[/snapback]

Espen

7142994[/snapback]

Hovedkort: LINK

CPU: LINK

Sånn, det der bør fungere bra. Men er det noe annet du skal ha? harddisk?

Lenke til kommentar

7142952[/snapback]

Espen

7142994[/snapback]

Hovedkort: LINK

CPU: LINK

Sånn, det der bør fungere bra. Men er det noe annet du skal ha? harddisk?

7143134[/snapback]

Jeg har alt det andre som trengs til PCen. Tusen takk for hjelpen. Nå får jeg meg en relativt billig pc som jeg kan bruke i tiden fremover.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da har jeg fått tak i en AMD Athlon64 3700+ prosessor, men de jeg bestilte hovedkort fra er utsolgt og jeg finner ikke noen andre som har det gitte hovedkortet. Er det noen som har noen gode forslag til hovedkort som oppfyller de nevnte kriteriene ?

mvh

Espen Oland

Endret av EOland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...