Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger ny WLAN-antenne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann. Trenger ny WLAN-antenne til PCen min. Jeg skal koble meg opp på naboen slik at jeg kan dele filer med han :) Så trenger en meget god WLAN-antenne! Noen forslag?

7142826[/snapback]

JA. kjøp deg en Linksys WRT54GL og legg inn DD-WRT linux software. og kjør noe som heter WDS modus med naboen din og til slutt kjør kabel ifra WRT´en til pcen din! slipper du noe Wlan kort =)

den koster 600,- sjekk prisguiden.

Lenke til kommentar
Heisann. Trenger ny WLAN-antenne til PCen min. Jeg skal koble meg opp på naboen slik at jeg kan dele filer med han :) Så trenger en meget god WLAN-antenne! Noen forslag?

7142826[/snapback]

Morn

Vært litt kjekt å vite hvilket nettverskort du har da mm..

Eller er det på linksysen du ska ha antenne..

Avstand/antall vegger og gulv..

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Hvis du kobler denne antennen på WRT54 og setter den i STA mode så skal du nok få fine signaler. Koble kabel fra en av lanportene på Linksys til PC, så får du internett hvis du har lagt inn samme kanal og ssid som naboen.

14dBi flatpanelantenne http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...enner&VareID=31

Pigtail som passer til antennen og Linksys

http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...tails&VareID=45

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar
Hvis du kobler denne antennen på WRT54 og setter den i STA mode så skal du nok få fine signaler. 

7154465[/snapback]

Nå ble jeg nysgjerig (trasig ord) ;)

kan du forklare litt rundt dette la7dfa-com: WRT54 og setter den i STA mode?

Her er noe jeg ikke har fått med meg.. (vet ikke om du husker la7dfa-com, men jeg har 3 stk i wds og hadde noe dårlig signal mellom min nr1 og nr2 der du anbefalt meg samme antenne og pigtail.)

så en liten forklaring på i STA mode plz? :)

Lenke til kommentar

STA mode er en modus som du kan bruke til å koble deg opp mot andre routere (fungerer som et usb eller pci trådløspunkt). Jeg er ikke 100% sikker på om DD-WRT har slik modus (eller bruker samme navn). Men hyperWRT (http://www.thibor.co.uk/) har hvertfall denne.

Det fine med STA mode er at du ikke behøver en spesiell type router i andre enden. Det holder at den støtter 11g(b).

Fra info i routeren min:

Access Point (AP): Allows computers to connect normally to the router. This is the default and most commonly used mode.

Client Mode (STA): The router acts as a client, allowing wired computers to connect wirelessly to another access point.

Wireless Ethernet Bridge (WET): Similar to client mode, it allows wired computers to connect wirelessly. This mode however allows computers to be on the same subnet as the access point.

Wireless Distribution System (WDS): Allows several WDS-capable routers to be linked together creating a bigger wireless network.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar
STA mode er en modus som du kan bruke til å koble deg opp mot andre routere (fungerer som et usb eller pci trådløspunkt).  Jeg er ikke 100% sikker på om DD-WRT har slik modus (eller bruker samme navn).  Men hyperWRT (http://www.thibor.co.uk/) har hvertfall denne.

EDIT:  STA mode er også kalt Client mode

Fra info i routeren min:

Access Point (AP): Allows computers to connect normally to the router. This is the default and most commonly used mode.

Client Mode (STA): The router acts as a client, allowing wired computers to connect wirelessly to another access point.

Wireless Ethernet Bridge (WET): Similar to client mode, it allows wired computers to connect wirelessly. This mode however allows computers to be on the same subnet as the access point.

Wireless Distribution System (WDS): Allows several WDS-capable routers to be linked together creating a bigger wireless network.

7154948[/snapback]

hva er forsell på AP WDS vs client mode?

Lenke til kommentar
STA mode er en modus som du kan bruke til å koble deg opp mot andre routere (fungerer som et usb eller pci trådløspunkt).  Jeg er ikke 100% sikker på om DD-WRT har slik modus (eller bruker samme navn).  Men hyperWRT (http://www.thibor.co.uk/) har hvertfall denne.

Fra info i routeren min:

7154948[/snapback]

7155038[/snapback]

WDS eller Bridge som det også kalles fungerer son en trådløskabel. Kan like gjærne stå mellom 2 switcher med flere brukere på hver side.

Clientmode fungere mer som et nettverkskort. Bare en bruker per AP som står i Clientmode.

edit: skriveleif

Endret av sunbug
Lenke til kommentar

Fra info i routeren min:

7154948[/snapback]

7155038[/snapback]

WDS eller Bridge som det også kalles fungerer son en trådløskabel. Kan like gjærne stå mellom 2 switcher med flere brukere på hver side.

Clientmode fungere mer som et nettverkskort. Bare en bruker per AP som står i Clientmode.

edit: skriveleif

7155101[/snapback]

oki.. skjønnner

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...