tommy_89 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Heisann. Trenger ny WLAN-antenne til PCen min. Jeg skal koble meg opp på naboen slik at jeg kan dele filer med han Så trenger en meget god WLAN-antenne! Noen forslag? Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Heisann. Trenger ny WLAN-antenne til PCen min. Jeg skal koble meg opp på naboen slik at jeg kan dele filer med han Så trenger en meget god WLAN-antenne! Noen forslag? 7142826[/snapback] JA. kjøp deg en Linksys WRT54GL og legg inn DD-WRT linux software. og kjør noe som heter WDS modus med naboen din og til slutt kjør kabel ifra WRT´en til pcen din! slipper du noe Wlan kort =) den koster 600,- sjekk prisguiden. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Jeg har Linksys WRT54GL med DD-WRT Edit: Men vil gjerne ha en god antenne til pcen Endret 25. oktober 2006 av tommy_89 Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har Linksys WRT54GL med DD-WRT Edit: Men vil gjerne ha en god antenne til pcen 7149087[/snapback] oki holder ikke kabel i pcen da hvis du setter WRT oppe på pcen? sjekk http://wlansupply.no eller http://www.wlanantenner.no har mye der =) Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Heisann. Trenger ny WLAN-antenne til PCen min. Jeg skal koble meg opp på naboen slik at jeg kan dele filer med han Så trenger en meget god WLAN-antenne! Noen forslag? 7142826[/snapback] Morn Vært litt kjekt å vite hvilket nettverskort du har da mm.. Eller er det på linksysen du ska ha antenne.. Avstand/antall vegger og gulv.. Endret 26. oktober 2006 av KenBjork Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 for langt bor du ifra nabon din? noen trær osv i veien? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Hvis du kobler denne antennen på WRT54 og setter den i STA mode så skal du nok få fine signaler. Koble kabel fra en av lanportene på Linksys til PC, så får du internett hvis du har lagt inn samme kanal og ssid som naboen. 14dBi flatpanelantenne http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...enner&VareID=31 Pigtail som passer til antennen og Linksys http://www.wlansupply.no/index.asp?page=in...tails&VareID=45 Endret 26. oktober 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hvis du kobler denne antennen på WRT54 og setter den i STA mode så skal du nok få fine signaler. 7154465[/snapback] Nå ble jeg nysgjerig (trasig ord) kan du forklare litt rundt dette la7dfa-com: WRT54 og setter den i STA mode? Her er noe jeg ikke har fått med meg.. (vet ikke om du husker la7dfa-com, men jeg har 3 stk i wds og hadde noe dårlig signal mellom min nr1 og nr2 der du anbefalt meg samme antenne og pigtail.) så en liten forklaring på i STA mode plz? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) STA mode er en modus som du kan bruke til å koble deg opp mot andre routere (fungerer som et usb eller pci trådløspunkt). Jeg er ikke 100% sikker på om DD-WRT har slik modus (eller bruker samme navn). Men hyperWRT (http://www.thibor.co.uk/) har hvertfall denne. Det fine med STA mode er at du ikke behøver en spesiell type router i andre enden. Det holder at den støtter 11g(b). Fra info i routeren min: Access Point (AP): Allows computers to connect normally to the router. This is the default and most commonly used mode. Client Mode (STA): The router acts as a client, allowing wired computers to connect wirelessly to another access point. Wireless Ethernet Bridge (WET): Similar to client mode, it allows wired computers to connect wirelessly. This mode however allows computers to be on the same subnet as the access point. Wireless Distribution System (WDS): Allows several WDS-capable routers to be linked together creating a bigger wireless network. Endret 26. oktober 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 ahh ja takk for det svaret Trodde kanskje det var noe ekstra man evt kunne enablet i forbindelse trådløs-signalene evt i wds-mode jeg.. (knotete sagt) Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 STA mode er en modus som du kan bruke til å koble deg opp mot andre routere (fungerer som et usb eller pci trådløspunkt). Jeg er ikke 100% sikker på om DD-WRT har slik modus (eller bruker samme navn). Men hyperWRT (http://www.thibor.co.uk/) har hvertfall denne. EDIT: STA mode er også kalt Client mode Fra info i routeren min: Access Point (AP): Allows computers to connect normally to the router. This is the default and most commonly used mode. Client Mode (STA): The router acts as a client, allowing wired computers to connect wirelessly to another access point. Wireless Ethernet Bridge (WET): Similar to client mode, it allows wired computers to connect wirelessly. This mode however allows computers to be on the same subnet as the access point. Wireless Distribution System (WDS): Allows several WDS-capable routers to be linked together creating a bigger wireless network. 7154948[/snapback] hva er forsell på AP WDS vs client mode? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har lite erfaring med WDS, men du kan vel lage et større nettverk og koble til internett fra hvilken 'peer' du ønsker? I tillegg er det mulig å bruke WDS + AP mode i hyperwrt slik at du får både trådløs og kablet tilgang lokalt til WDS nettet på en gang. Lenke til kommentar
sunbug Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) STA mode er en modus som du kan bruke til å koble deg opp mot andre routere (fungerer som et usb eller pci trådløspunkt). Jeg er ikke 100% sikker på om DD-WRT har slik modus (eller bruker samme navn). Men hyperWRT (http://www.thibor.co.uk/) har hvertfall denne. EDIT: STA mode er også kalt Client mode Fra info i routeren min: Access Point (AP): Allows computers to connect normally to the router. This is the default and most commonly used mode. Client Mode (STA): The router acts as a client, allowing wired computers to connect wirelessly to another access point. Wireless Ethernet Bridge (WET): Similar to client mode, it allows wired computers to connect wirelessly. This mode however allows computers to be on the same subnet as the access point. Wireless Distribution System (WDS): Allows several WDS-capable routers to be linked together creating a bigger wireless network. 7154948[/snapback] hva er forsell på AP WDS vs client mode? 7155038[/snapback] WDS eller Bridge som det også kalles fungerer son en trådløskabel. Kan like gjærne stå mellom 2 switcher med flere brukere på hver side. Clientmode fungere mer som et nettverkskort. Bare en bruker per AP som står i Clientmode. edit: skriveleif Endret 26. oktober 2006 av sunbug Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 STA mode er en modus som du kan bruke til å koble deg opp mot andre routere (fungerer som et usb eller pci trådløspunkt). Jeg er ikke 100% sikker på om DD-WRT har slik modus (eller bruker samme navn). Men hyperWRT (http://www.thibor.co.uk/) har hvertfall denne. EDIT: STA mode er også kalt Client mode Fra info i routeren min: Access Point (AP): Allows computers to connect normally to the router. This is the default and most commonly used mode. Client Mode (STA): The router acts as a client, allowing wired computers to connect wirelessly to another access point. Wireless Ethernet Bridge (WET): Similar to client mode, it allows wired computers to connect wirelessly. This mode however allows computers to be on the same subnet as the access point. Wireless Distribution System (WDS): Allows several WDS-capable routers to be linked together creating a bigger wireless network. 7154948[/snapback] hva er forsell på AP WDS vs client mode? 7155038[/snapback] WDS eller Bridge som det også kalles fungerer son en trådløskabel. Kan like gjærne stå mellom 2 switcher med flere brukere på hver side. Clientmode fungere mer som et nettverkskort. Bare en bruker per AP som står i Clientmode. edit: skriveleif 7155101[/snapback] oki.. skjønnner Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 DD-WRT støtter client mode Lenke til kommentar
larrylu Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 DD-WRT støtter client mode 7155169[/snapback] vet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå