henriklo Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Hei Problemet mitt er (som overskriften antyder) at min "Athlon xp2000+ 1,66 GHz 266 MHz bus Socket A(Palomino)" prosessor bare kjører på 1250MHz (og ikke 1660MHz som den burde). Prosessoren er satt på følgende hovedkort:"MSI K7T-TURBO2B VIAKT1233A". Jeg har lastet ned nyere versjoner av BIOS til dette hovedkortet uten at dette hjalp. I bios kan jeg stille "clock by slight adjust" fra 100 til 132.Dette er FSB, hvis jeg har forstått det riktig. Maskinen vil ikke starte hvis jeg setter denne over 110MHz.Jeg stusser jo litt over at jeg maks kan sette denne til 132MHz,da prosessoren(se over) har 266MHz FSB. CPU clock ratio står nå på default,har også prøvd å tweake litt her uten hell. Er det noen av dere godtfolk som vet hva som kan være årsaken til mine problemer,eventuelt har opplevd noe lignende selv? ALLE svar mottas med takk! Hilsen Henrik Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Har du tatt vekk jumper J17 ? Det forandrer system bussen fra 100 mhz til 133 mhz. Lenke til kommentar
Varj Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 IKKE still den opp ett og ett poeng, da overklokker du hele styret, du må sette en jumper på hovedkortet til fsb på 133 istedenfor 100, slå opp i manualen.. Lenke til kommentar
henriklo Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 TAkk folkens! Jeg fjernet j17 og da kjører cpu på 133fsb. Burde kanskje ha lest manualen først ja! Ha en god helg! Henrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå