Istapp Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Min kusine fikk i dag ADSL, å jeg holder på å prøver å sette opp trådløst nettverk for henne. Hvordan gjør man dette via et rutermodem (speedtouch 546T)? Jeg har selv satt opp WLAN hjemme, men det var med et vanlig modem, koblet til en trådløs ruter. Dette skal være sammen med en Planet WAP-4033 (Wireless Access Point). Og er det standard at IP-adressen på rutermodemet er av type 10.0.0.1? Skal ikke denne være på 192.168.1.1? Alt funker ellers normalt, og kommer på nett osv. Men er dette mulig, eller trenger jeg noe annet for å få det til å fungere? Kan man komme inn på WAP via WEB-interface i f.eks. IE? Prøver å lære noe nytt her i samme slengen.. Takker så meget for svar! Endret 24. oktober 2006 av Istapp Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Hei, Vil anbefale deg at du titter på Telenors egne sider her for Speedtouchen og her for WAPen. Telenor deler ut interne IP adresser 10.x.x.x området som det går frem av den øverste linken. Lykke til! Edit: Fixet link Endret 24. oktober 2006 av trn100 Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Takk for hjelpen forresten. Fikk det til i går kveld. Etter litt syslig så fant jeg ut at det var MAC filtering som var det "store" avviket fra hva jeg er vant med.. Man lærer stadig noe nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå