Gå til innhold

Oppstarts prob. med usb mus/tatstatur

Anbefalte innlegg

:innocent: Hei! Har Kjøpt ny pc, og har trøbbel med å "få med" mus/tastatur ved oppstart av pc. Da begge er koplet i usb portene, vil de ikke fungere ved oppstart.

Men når jeg setter i guttongen sitt tatstatur i de "vanlige" inngangene på hovedkortet fungerer det, og når jeg kommer inn i windows da, fungere usb tastaturet og musa.

Har vært å titta litt i bios og sånn, men fatte ikke en pøkk.

Har ett MSI 975X Platinum PowerUP Ed., I975X hovedkort hvis det er behjelpelig info for de som kan svare.

Takker for svar.

Hilsen Nabben :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så fremt du ikke har et eldgammalt hovedkort, så skal du finne i bios noe sånt som: "native usb support". Teksten kan variere fra ett hovedkort til et annet. Finn det frem, skriv det ned på et papir og svar på forumet, så kan vi sikkert fortelle om du har funnet riktig eller ei :cool:

Lenke til kommentar

Ok. Har vært i bios nu, på undermenyen- integrated peripherals:

-Usb controller [Enabled]

-Usb 2.0 controller [Enabled]

-Usb keyboard support [Enabled]

-Usb mouse support [Enabled]

Men hvorfor i all verden vil ikke tastaturet boote opp med maskinen, og musa.

Det står jo i klartekst dr i bios at alt e klæmt inn, no more gas boy.. sto det dr :nei:

Næi vetta f..

Lenke til kommentar

Joda neida dekke bare bare, men det e jo så rart når usb tastatur og mus fungerer når jeg "er" i selveste windows, (men for å komme dit har jeg ett ps2 tastatur tilkoplet for å liksom atte den gjennkjenner det og godtar det for videre oppstart) og at i biosen står jo "alt" tilsynelatende hooket up baby go go usb bjarne banan go!..

Næi fatte ikke en skit.. Drar på Nille å kjøpe mæ halloween drakt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...