HrSteen Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Usikker på om dette er rett forum men jeg prøver meg. Jeg har en linuxburk, Fedora Core 5, som står som router osv. På denne serveren ønsker jeg følgende tjeneste: Kort fortalt: Maskinen skal sjekke mail som ligger på min ISP server. En vanlig POP3 account. Denne mailen skal lastes ned til min server som igjen videresender mailen til min gmailkontol. Noen tips på enkle oppsett? Ønsker ikke å bruke regelsett som feks til Thunderbird. Lenke til kommentar
olear Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 echo [email protected] > ~/.forward Videresender all post (for din bruker) til adresse spesifisert i .forward. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 som sagt så ligger eposten på min isp sin server. Og der er det ikke så veldig lett å få laget en .forward fil. Så slik jeg ser det så må eposten hentes ned til min maskin, feks hvert minutt, og deretter videresendes. Så det jeg lurer på hvordan gjøres dette. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Ta ein kikk på procmail sammen med t.d. getmail/postfix Edit: Kan du ikkje få ISP til å videresende eposten? Endret 24. oktober 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå