Gå til innhold

Konvertering av stjålet lisens til lovlig Win XP

Anbefalte innlegg

Jeg skal hjelpe en venn med å endre hans ulovlige lisens for Win XP til en lovlig. Han har funnet en lisens på nettet som han installerte Win XP professional med. Det fungerte greit lenge, men nå er han lei av alle påminnelser fra Microsoft og gikk hen i forige uke og kjøpte en Win Home XP-lisens. Som lite datakyndig stappet han CD'n i pc'n for å installere og det gikk som det måtte gå, svært galt.

Det som da skjedde var at den nye XP-versjonen forsøkte å installere seg på en annen partisjon - og han mistet masse data. Så ringte han til meg.

tenkte at jeg kunne formatere hele pc'n, men så viser det seg at han har en rekke programmer som er tunet opp for fotoredigering og så ringte jeg Microsoft i går og de fortalte at de hadde et konverteringsprogram for å legge inn ny gyldig lisens. Det har han nå fått på mail

Spørsmålet blir nå - har noen her erfaring fra dette "bytte"-programmet til Microsoft og virker pc'n like fint etterpå? Skjønner jo at han må kjøpe seg en XP pro-versjon hvis vi skal bruke konverteringsprogrammet. Hvis det ikke virker kan vi jo bare sette igang med å formatere og så legge inn den XP Home han har kjøpt - men han vil så nødig reinstallere alle sine spesialprogrammer. For han er det verd mange tusen tydeligvis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjelper jo like lite som det til Microsoft. Han har en lisensnøkkel til Home, og har Professional installert...

Det han kan prøve, er jo å prøve konverteringsprogrammet, og hvis PCen blir treigere kan han ta backup av instillinger og filer, for så og reinstallere Windows...

Lenke til kommentar

Boot fra cd. Velg partisjon. Ikke formater eller slett. Etter valg av partisjon, trykk enter. Du blir spurt om du vil installere på c. Trykk enter igjen. Svar j når du blir spurt om du vil erstatte windows som er der fra før. Windows blir nå slettet og ny installeres. Alle programmene forblir på c, men det er en fordel å installere de på ny dersom du vil ha dem fra startmenyen.

Lenke til kommentar

Takker for alle gode forslag, men det jeg nå engang lurte på var om noen hadde erfaring med å bytte lisensnøkkel ved hjelp av enten Microsoft sitt program eller et av de andre nevnt i tråden.

Det med å formatere eller nyinstallere det er ikke noe problem. Problemet er å justere inn alle fotoredigeringsprogrammene til min venn etter en nyinstallering. Det var det han gjerne ville slippe, derfor dette spørsmål.

Hvis noen hadde kommet opp med en erfaring som tilsa at bare å bytte en slik lisensnøkkel virker - og at alle andre programm fungerte som før - da hadde min venn gått hen å byttet sin nykjøpe Home-versjon med en Professional. Har vært borte noen dager så så beklager ikke fått kommentert tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...