DesertGlow Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Vel, dette er i alle fall BMGs begrunnelse for å nå innføre kopibeskyttelse på alle framtidige utgivelser av CDer... http://www.bmg-copycontrol.info/norway/index.html Hvis en normal industri hadde opplevd en nedgang på 0,8% tror jeg de hadde sett på det som en ganske udramatisk sak. Og musikkindustrien som prøver å få oss til å tro at KaZaA og WinMX dreper industrien totalt... hadde folka sluttet å bruke penger på forsking på kopibeskyttelse hadde tapet vært ubetydelig. Synes saken med piratkopiering begynner å bli ganske latterlig. Og i Norge da....som det er lov å brenne en musikk-CD til privat bruk. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Tingen er vel ikke selve 0.8 % nedgang.. men at de helst ville hatt 30% oppgang i CD salget.. CD salg har vært ekstreeeemt lukrativt for disse karene, de har tjent penger i bøtter og spann nemlig! Og tro du ikke at de karene vi dealer med her vil gi slipp på yaht'en og hytta i sveits.. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Jepp, dette er utrolig lukrativt for plateselskapene og artistene. Fortjenesten er skyhøy, og det vil de gjerne fortsette med. Det er veldig lett å legge all skylden for nedgang i salget på fildelingstjenestene. Men her har vi forbrukerene utrolig stor makt hvis vi velger å bruke den. Lar vi være å kjøpe disse kopi-sikre platene vil de forsvinne rimelig kjapt. Jeg kommer ihvertfall ikke til å kjøpe noe slik, da jeg spiller alle mine (kjøpte) plater på pc'en, og ripper disse til mp3 for å kunne bruke cd-rommen til noe annet mens jeg hører på musikk. Det var snakk om at man ikke skulle få lov til å kalle disse platene for cd'er, da de ikke fulgte cd standarden. Noen som vet noe mer om den saken? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Quote: Den 2002-11-08 00:05, skrev desertglow:Vel, dette er i alle fall BMGs begrunnelse for å nå innføre kopibeskyttelse på alle framtidige utgivelser av CDer... Jaja, da kan de glemme å få solgt cder til meg. Gjør de dette, havner de på boikottlisten. De bryr seg nok ikke, men. Lenke til kommentar
Mio Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Ja da slutter jeg oxo å kjøpe cd'r. Jeg har ikke noe annet enn pc'n og spille musikk cd'r i fra. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Jeg slutter nok ikke å kjøpe cder, men BMG får ikke penger fra meg. Uansett, svjv finnes det ingen kopibeskyttelser på cder i dag som ikke er elementært knekkbare, kun vhj at et godt cd-drev og hovedsaklig gratis programvare. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 jaja og så skal de lage perfekt kopi beskytelse men cracke gruppe finner en måte cracke dem på. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Platebransjen har et alvorlig problem iom at enhver plate kan kopieres digitalt så lenge det er et signal til DAC-en. Og uten signal til DAC, da blir det lite lyd å få ut fra cden, gitt. :smile: Dette er selvsagt ikke helt elementært å utføre, men ikke særlig vanskelig heller. :smile: Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Jon Bing, noen som husker han? Han hadde et j*vli bra poeng under en samtale med en av de stoore karene i Sony ang sikring av kopieringsbeskyttet materiale. Samme hvilke tiltak bransjen gjør for å sikre slike utgivelser, så vil det jo bli kopiert. La oss si Sony eller noen av de andre store lager en super-duper sikker CD eller DVD, som bare kan spilles av stasjonære DVD eller CD-spillere. Hva er det da som stopper noen ifra å ta en High-definition Sony tv, koble et Sony DV-kamera imot tv'n og bare ta opp hele greia på DV-kameraet? Ingen kopisikring i verden kan stoppe slikt. Poenger er vel at samme hva de gjør, det VIL bli kopiert.. og er det kopiert VIL det finne veien ned på en harddisk tilknyttet et P2P nettverket..resten gjør seg selv. Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 aurstad, hva med TCPA / Palladium? Den eneste måten å stoppe kopiering på er å "banne" filer som inneholder piratvare. Med en TCPA PC kan du bare glemme å laste ned og høre på piratmusikk... SÅ du har nok feil i det du sier.. med TCPA kan all kopiering bli stoppet.. det trengs heller ikke kopisperring på cd-er :smile: TCPA FAQ [ Denne Melding var redigert av: Os|r|s på 2002-11-08 14:56 ] Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Signalet må jo ut fra DVD spilleren, og hva hindrer folk i å koble signalkabelen til en PC med et kort som tillater opptak av video? Kopibeskyttelsen blir da ubrukelig. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Æsj, kom på en ting som plager meg når platebransjen klager: I dont care why u suck! Det lages jo knapt musikk idag som er verdt å bruke 190kr på. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-08 15:14, skrev fullifaencom:Det lages jo knapt musikk idag som er verdt å bruke 190kr på. Svært mye bra musikk som kommer ut etter min mening (selv om 99% er mindre bra), men om det er verdt 190kr er en annen sak .. : ) Lenke til kommentar
Destro Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-08 00:05, skrev desertglow:..........................Og i Norge da....som det er lov å brenne en musikk-CD til privat bruk. kommer ant på hva du definerer som privat bruk Jeg ville heler ha sakt personlig bruk. Privat bruk gjelder faktisk venekretsen din også opp til mellom 1 og 99 personer Lenke til kommentar
Destro Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-08 14:56, skrev Os|r|s:aurstad, hva med TCPA / Palladium?Den eneste måten å stoppe kopiering på er å "banne" filer som inneholder piratvare. Med en TCPA PC kan du bare glemme å laste ned og høre på piratmusikk...SÅ du har nok feil i det du sier.. med TCPA kan all kopiering bli stoppet.. det trengs heller ikke kopisperring på cd-er :smile:TCPA FAQ<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Os|r|s på 2002-11-08 14:56 ]</font> Det er jo bare å ikke opgradere de da Men problemet blir vis ikke os fungerer vi det ikke finner støte for TCPA :sad: [ Denne Melding var redigert av: Destro på 2002-11-08 15:57 ] Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Hehe, jeg viste ikke at paladdium skulle bli så omfattende. Det er jo alle programvareutviklers våte drøm.. Som du sier vil det bli tilnærmet umulig og bruke ulovlig materiale på en slik pc, uten at den er tuklet ganske grundig med. Hvis dette blir realitet, noe jeg egentlig tviler.. så tror jeg at opensource vil eksplodere. Linux og opensource programmer vil florere og det er lite MS kan gjøre med det. Men det kan bli interessangt å se hva de foretar seg når de begynner å oppfatte at linux faktisk gjør at de taper penger.. da blir det nemlig noe annet vil jeg tro.. ..Og hvorfor tror jeg at paladium aldri vil skje? vel det er mange grunner. For det første kan jeg aldri tro at noen vil at myndighetene skal få full kontroll over hva vi kan gjøre i vår egen stue. Du kan jo sammenlikne dette programmet med at vi alle skal få hver vår lille microchip implantert i hodet, slik at myndighetene kan bestemme hva vi kan tenke, hva vi skal tenke på, og videre. Du kan sammenligne det med at myndighetene skal implantere en lås på kjøleskapet ditt slik at du bare får spise det som er godkjent som sunt for deg og regulerer sjokoladepuddingen til maximum en gang i uken. Ekstremt? ja, men ikke noe mindre relevant til paladium fordi. Ingen vil godta dette, selv ikke den mest venstrevridde politiker. Det er kanskje en kommersiell drøm for produsentene, men det vil aldri bli godtatt av forbrukerene. De vil bare gå over til andre, kanskje dårligere produkter, men de vil ikke godta slikt. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-08 03:03, skrev aurstad:Jon Bing, noen som husker han? Selvsagt. :wink: Quote: Hva er det da som stopper noen ifra å ta en High-definition Sony tv, koble et Sony DV-kamera imot tv'n og bare ta opp hele greia på DV-kameraet? Ingen kopisikring i verden kan stoppe slikt. Sant. Men jeg kaster ikke vekk båndbredde på analoge opptak, rent bortsett fra bootlegs o.l. Men det er helt klart et godt poeng. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-08 15:14, skrev fullifaencom:Det lages jo knapt musikk idag som er verdt å bruke 190kr på. Enig, men vi som ikke bor på bondelandet får mye god musikk til 149, 119, 109, 79kr. :wink: Thank you, Platekompaniet. De har kjørt kampanje på backkatalogtitler også. Da begynner det å lukte fugl. Du finner mye gode tilbud på inet også. Lenke til kommentar
sete Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 sry, men blir det pcer som du ikke kan laste ned musikk med og cd-er du ikke kan kopiere osv. så slutter jeg helt enkelt å kjøpe datautstyr og cd'er. jeg vil kjøpe undertrykkelse og overvåking. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 uffameg, nå blir det nok umulig å brenne cd'er med de brilliante beskytelsene de klatter på. Mest sannsynelig kan alle brenneprogrammer override de, f.eks clonecd. Eller bare cdmediaworld.com for å finne et program som fjerner beskytelsen, eller rippe det, å så brenne det. Det eneste de oppnår ved dette er at "vanlige" mennesker ikke klarer å brenne cdene, mens de som brenner og distribuerer bare bruker et halvt minutt mer når de skal brenne de... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå