Gå til innhold

Feil på Hiper 580W?

Anbefalte innlegg

Har hatt en Hiper Strømforsyning ATX 580W HPU-4B580 Dual i over et år nå uten å skifte eller legge til noe i pc-en. Plutselig i dag kutter den strømmen! PC-en slår seg av, det blå lyset fra strømforsyningen blinker og det "noe" bråker. Aner svidd lukt... Får ikke til å starte pc-en igjen (samme symptomer). Vifter på hovedkort og kabinett går imidlertid rundt.

Skiftet ut strømforsyningen med en gammel, og systemet starter igjen heldigvis (men kobler ut et par harddisker for å ikke belaste den gamle Chieftec 360W for mye...).

Har noen opplevd tilsvarende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For mye støv er nok utelukket. Et par mnd siden jeg blåste rent.

7142325[/snapback]

Behøver ikke bety at det er rent for støv. Du kan ha flyttet støvet videre inn i systemet (og PSUen). Brent lukt kan tyde på dette (evt kortslutning/ overbelastning).

Lenke til kommentar
Har du noe ustabil strøm i huset der du bor da? Kanskje strømmen har hatt en peak og at psuen ikke takla det...

*Tronaldo*

7142494[/snapback]

Neppe ustabil strøm heller. Holder til i et stort kontorbygg, og spenningen inn til pc skal være upåklagelig (jobb-pc).

Lenke til kommentar
For mye støv er nok utelukket. Et par mnd siden jeg blåste rent.

7142325[/snapback]

Behøver ikke bety at det er rent for støv. Du kan ha flyttet støvet videre inn i systemet (og PSUen). Brent lukt kan tyde på dette (evt kortslutning/ overbelastning).

7142575[/snapback]

Skal godt gjøres å få det helt støvfritt, litt støv vil det jo nesten alltid være... :blush: Men hvis det er årsaken skal det så og si ingen ting til før kortslutning.

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problemet med min etter kun 14 dager. Sendte den inn til rep. og fikk ny på garantien.

Den nye har nå fungert i 5 måneder kontinuerlig drift uten problemer.

7142829[/snapback]

Satser på at jeg får en ny jeg også. Etter det jeg forstår er det 3 års garanti på denne. Har sendt returmelding til nettbutikken, og venter på positiv tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Sendte inn min første HPU4B580 til komplett.no for en stund siden og fikk en HPU4K580 tilbake, men nå har den også begynt å bli problematisk, akkurat som ved den forrige nekter denne å starte ordentlig opp (dvs jeg får bare strøm til ca halvparten av maskinen, resten er dødt, fungerer helt fint med en gammel Chieftech PSU så er ikke noe galt med andre ting) første to timer etter jeg slår den av. Blir nok ikke flere Hiper her i huset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...