Gå til innhold

Hvilke sertifiseringer/kurs bør jeg ta?

darkness|

Anbefalte innlegg

Jeg jobber for tiden på 2.linjesupport, og har fått "tilbud" om å velge meg noen kurs/sertifiseringer jeg kan få sponset gjennom jobben.

Stikkord for hva jeg jobber med:

Windows XP

Outlook 2003

Office XP

Citrix

Exchange

AD

Printeroppsett

Jeg jobber ikke så mye med nettverk og på servernivå selv om jeg har full tilgang, men det skader ikke å ha litt mer input fra denne kanten også. Jeg har fagbrev innen IKT-driftsfag.

Det er hovedsaklig ting innenfor Microsoft som er aktuelt. VPN er også flittig brukt i bedriften vår.

Er det noen som har forslag til sertifiseringer/kurs jeg bør ta? Det bør ikke være for lange kurs (jeg er innleid, og arbeidsplassen min vil ikke gi meg betalt for å gå på kurs. Går ut i fra at bemanningsbyrået ikke vil betale så mye der heller), og prisen bør ikke være så altfor stiv (alt over 15000 er for dyrt).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg holder selv på å ta MCSA for tiden. Har gjort unna 270 og 290-testene. Holder nå på med forberedelser til 291-testen Dette er en et veldig greit sertifiseringsløp og hvis du driver med Exchange i tillegg, er jo Messaging-spesialisering nærliggende. Se http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcsa...sserver2003.asp for mer informasjon

Hvis du i tillegg har god tid til å sertifisere deg kan du jo da bygge videre på dette med MCSE.

For Citrix kan du jo vurdere CCA-sertifisering. Denne skal være veldig "basic" ettersom hva jeg har skjønt.

En side jeg kan anbefale for vurdering av mulige sertifiseringer er Techexams . Her finner du så og si all informasjon du trenger.

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...