Flums Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Ser ofte at slike produktbilder/portrettbilder har HELT hvit bakgrunn. Hvordan får jeg til dette? Har dSLR fra Sony. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Studiobilder det. Med hvit bakgrunn som laken eller lerrett, og med riktig belysning er det fort gjort Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 De blir nok ofte fotografert på hvit bakgrunn med plenty lys. Noen av de kan også være frilagte/dypetset, der bakgrunnen er skjært bort og en ny bakgrunn er lagt på, men de vil nok uansett være fotografert på hvit bakgrunn Jeg bruker vanlige A4-ark når jeg skal gjøre det. Justering av hvitbalanse i Photoshop eller lignende må nesten til for å få det skikkelig. Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Det enkleste for å få til kliss hvit bakgrunn er rett og slett å lyssette den mer enn resten. For eksempel ved å kjøre en separat blitz rett på den hvite bakgrunnen. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Ser ofte at slike produktbilder/portrettbilder har HELT hvit bakgrunn. Hvordan får jeg til dette? Har dSLR fra Sony. Til produktbilder brukes gjerne spesielle lystelt. Du finner et lite utvalg av sånt på Kaffebrus.com. Det er selvfølgelig mulig å lage noe liknende selv... Til portrettfoto kan de vel ha noe liknende i stort format, eller at de bare bruker hvit studiobakgrunn. Vil tro at til hjemmestudioet kan noen lengder bleket papir gjøre god nytte, f.eks. noe slikt. Det burde være bredt nok til at portrettfoto av ansiktet, kanskje med skuldrene burde gå på én bredde, og hel/halv-figur på to (skjøten skal være lett å klone bort, dersom den blir synlig på bildet). Laken, som noen nevner her, burde også vare helt greit, men litt avhengig av kvaliteten (og bakgrunnen) kan det være litt gjennomskinn. Det er dog først og fremst en utfordring å sette lyset slik at du får minst mulig skygger, så egne lamper/blitzer til bakgrunnen må til. Endret 25. oktober 2006 av k-ryeng Lenke til kommentar
Flums Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Takker for svar. Fikk til å bruke blitzen trådløst igår Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå