Gå til innhold

kjøpe D-SLR på ebay?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg digitalt speilreflekskamera om ikke så alt for lenge (nov/des) so eg lurte på om det kunne vere lurt å kjøpe på ebay? muligens noke alla dette: LINK som koster 998$ = ca 6,600 kr +moms = 8250 kr,- mva. dette synest eg er ganske mykje billigare enn om eg hadde kjøpt tilsvarande i noreg.

 

Men uansett, kva andre kostnadar enn frakt og summen ovanfor må eg ta hensyn til?

 

og kva om eg får problemer med kameraet seinare?

 

kva andre faktorar bør eg ta hensyn til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hadde eg heilt gløymt!   :thumbup:  tusen takk! :thumbup:

 

:ohmy:en slik en? unødvendig dyrt :ohmy:

7142237[/snapback]

 

Nei det trenger du ikke. Bare en 220V nettkabel slik vi har og ikke en slik 110V sak som amerikanerene bruker. Laderen fikser spenningen uten problem. (i alle fall er det slik på andre ladere, med mindre kontakten er integrert i laderen)

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

 

Nei det trenger du ikke. Bare en 220V nettkabel slik vi har og ikke en slik 110V sak som amerikanerene bruker. Laderen fikser spenningen uten problem. (i alle fall er det slik på andre ladere, med mindre kontakten er integrert i laderen)

7142355[/snapback]

 

 

har lest meg litt klokere nå...laderen pluggest rett i veggen... så må jeg da kjøpe en "norsk" lader`?

Lenke til kommentar

Husk at du betaler moms på varens verdi pluss frakt.

Men egentlig fatter jeg ikke at du gidder. Gjorde en kjapp research.

Dette kameraet med de to objektivene får du for 10000 i norge, kjent og trygg leverandør som de fleste kjenner.

Prisen du må betale blir ca 9000. Da regnet jeg med 50 USD i frakt, blir nok antagelig dyrere frakt, da det koster 40 USD i statene.

Resten av utstyret som følger med har ingen reell verdi, er bare ting som blir dytta på pakken for at det skal se gromt ut.

Blitzen er no-brand, som alt det andre, og kvaliteten er deretter. En minnebrikke på 1 gig får du latterlig billig i dag.

Jeg hadde aldri spart 1000 kroner for å gamble på at du slipper å sende kameraet tilbake til USA ved repearasjon. Da har du allerede tapt penger om du må gjøre det en gang. I tillegg mister du et års garanti.

Endret av Cirrrus
Lenke til kommentar

Sier meg enig i Cirrus:

 

Hele ebay-annonsen og forsåvidt alt som denne selgeren auksjonerer bort som pakker bærer preg av "sopihop"!

 

Ha et populært DSLR, topp opp med ræl som ikke koster selgeren en dritt, og selg unna som "super-pro-allyoueverneed(anddon't)need"-partypack.

 

Jeg foreslår heller du gjør fokuserte kjøp via ebay i såfall fra de etablerte fotobutikkene.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke dette var mye å rope hurra for. Ukurante objektiver (spesielt 28-70mm) og det meste annet er rent juggel såvidt jeg kan se. Blitsen og wide-konverteren er til å le av. Du får mye mer igjen om du kjøper et kit til 7000 i Norge.

 

Edit:

Ser at Cirrus var før meg med samme konklusjon.

Endret av simfan
Lenke til kommentar
Jeg synes ikke dette var mye å rope hurra for. Ukurante objektiver (spesielt 28-70mm) og det meste annet er rent juggel såvidt jeg kan se. Blitsen og wide-konverteren er til å le av. Du får mye mer igjen om du kjøper et kit til 7000 i Norge.

 

Edit:

Ser at Cirrus var før meg med samme konklusjon.

7148140[/snapback]

 

ja...ser det nå.... er vel som dei seie: kjærlighet gjør blind :love:

 

men uansett so har eg nokre uker på meg før det endelige valget...

Lenke til kommentar

Jepp, er nok ofte det.

Sjekk litt rundt du, så finner du nok samme kamera med bedre alternativ til objektiver minst like billig her i norge. Så får du alt av garantier og reklamasjonsretter. Det beste av alt, du kan gå utav butikken med kameraet i hånden samme dagen som du bestemmer deg, og i tillegg komme tilbake dagen etter når de første spørsmålene har dukka opp.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Jepp, er nok ofte det.

Sjekk litt rundt du, så finner du nok samme kamera med bedre alternativ til objektiver minst like billig her i norge. Så får du alt av garantier og reklamasjonsretter. Det beste av alt, du kan gå utav butikken med kameraet i hånden samme dagen som du bestemmer deg, og i tillegg komme tilbake dagen etter når de første spørsmålene har dukka opp.

Lykke til.

7148246[/snapback]

 

nja....om det er tilfelle at eg får kamera i hånden samme dag er vel heller tvilsomt... bor i ei relativt lita bygd med en liten fotobutikk der det beste dslr-tilbudet er nikon d50 kitet for 8500...blir nok nettbutikk på meg uansett...dog en norsk en..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...