MindTooth Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Såvidt jeg forstod den ene artikkelen vist tidligere i tråden så var dette om import av PSP som brøt copyright? Hvordan i alle herrens navn er det mulig? Står det ikke Sony på PSPene som blir importert? Må ikke lik-sang kjøpe psp'ene de selger? Må innrømme jeg føler meg ganske forvirret. 7149690[/snapback] Var det ikke noen tidliggere i tråden som nevnte at i Hong-Kong var det lov til å selge videre "konsollene" videre den dagen de ble lansert? Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Etter hva jeg vil tro, har denne domstols avgjørelsen blitt avsatt i USA. Seriøst, hvem kan ikke kjøpe til seg en avgjørelse i USA? Sony mot Lik-Sang, sier vel alt. 7149685[/snapback] Dommen man her snakker om er fra høysterett i London. Endret 25. oktober 2006 av Fhj Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Akkurat. Da stiller jeg meg litt på sidelinje til det fremligger mere informasjon. Har det rettsarket blitt fremlakt public? Kunne gjerne tenkt meg å ha lest det. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Rettsakene var i London, men ja, loven i Hong Kong tillater å videreselge konsoller dagen de kommer ut. Iallefall slik jeg forstod det som ble skrevet. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Moderator har tittet på denne tråden. Jeg kan ikke se noe umiddelbart galt i den. Folk må få lov å ha sine personlige synspunkter på en sak, og om flertallet mener det samme så er det slik det er. Det er ikke noe krav at tråder skal være balanserte her på forumet. Synd for mindretallet, men det er ikke noe vi blander oss borti så lenge ingen driver med spam, personangrep eller andre brudd på retningslinjene. Det betyr ikke at det ikke er enkeltposter her som gjør nettopp det. Hvis noen mener at enkeltposter strider med retningslinjene, så rapporter de postene spesielt. At Sony får så ørene flagrer er heller ikke noe vi bryr oss borti. Retningslinjene beskytter brukere av forumet, og visse grupper mot poster som strider mot norsk lov, men internasjonale selskaper får passe på sitt renomme selv... Her er sikkert poster som ikke har styr på fakta, men moderator driver ikke kvalitetssikring av folks argumenter. Den jobben får dere ta dere av dere imellom ved på dokumentere fakta når dere poster. Geir Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Sony admits senior staff bought PSP consoles from an illegal source but only for investigatory purposes. It is the latest revelation in its legal tussle with Hong Kong import/export firm Lik-Sang. Lik-Sang ceased trading on Monday following legal action from Sony. Announcing its closure, it named Sony executives it said had used its service to get PlayStation Portable handhelds before they went on official release in Europe. Sony does not deny that staff bought the game gadgets from Lik-Sang but said it was done to check the nature of the goods that were being sold. This latest battle of words is part of the ongoing war Sony is waging with companies which import so-called grey goods - Asian versions of its products - to the European market without its permission. Last week its legal action against Lik-Sang was validated by a British judge who ruled that it was illegal for the firm to import the Japanese version of PlayStation 3s into Europe ahead of its official release in March 2007. Gamers have been disappointed about Sony's decision to delay the release of the PS3 in Europe , which the firm says is due to stock shortages of vital components. The PS3 console goes on sale in the US and Japan in November. Kilde: BBC NEWS | Techology (mer stoff hos kilde) Lenke til kommentar
Balle Klorin Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jeg skjønner rett og slett ikke det store tapet til sony med at folk importerer spill og lignende. At sony vil beskytte kundene siden pga. "due to voltage supply differences" er jo bare bullshit. Det som vil skje er jo at at folk som mister muligheten til å importere spill vil muligens ty til nedlasting av spill. Noe som hvertfall ikke er noe pluss for sony sin del. Men nå har det jo vært kjent lenge at både nintendo og sony missliker strekt importeringen. Noe som er synd, siden mange japanske spill som aldri ser dagens lys utenfor Japan blir værre å få tak i Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Kommer vel til den dagen de har stengt av for mange kraner til at begeret vil fylles igjen. Da tenker jeg på at de har hindrer altfor mange brukere til å importere spill, ol. Så de dermed har sunket så mye ned ifra skalan at de bare kan legge opp.. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jeg svarte egentlig i den andre tråden, men jeg kan jo gjenta meg selv... Jeg er stadig like imponert over hvor langt Sony er villige til å gå for å gjøre seg selv upopulære. Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jeg svarte egentlig i den andre tråden, men jeg kan jo gjenta meg selv... Jeg er stadig like imponert over hvor langt Sony er villige til å gå for å gjøre seg selv upopulære. Mulig sony bygger på filosofien; "All reklame, er god reklame" Ikke vet jeg... Lenke til kommentar
nacho Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Da har sony jævlig mye bra reklame Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Da har sony jævlig mye bra reklame Nemlig! Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Vil tro de fleste meninger her, kan skyldes at Sony er ikke akkurat at de englene som sitter sammen med Jesus i himmelen. Greit det finnes noen Nintendo og Microsoft disipler, på lik linje med Sony disipler vel å merke. Men man kan seriøst ikke skyve dette under et teppe. Sony begynner å virke som politikken til USA. "Det vi gjør, er riktig." 7149541[/snapback] Jeg kan ikke se at det er en kjeft av de som kritiserer her inne som har giddet å sette seg inn i hva denne saken gjelder. Kommentarene går i "Bra jobba Sony " "DusteSony " osv osv.. Kreativt Og så spar man på med dill og dall som forøvrig har overhodet ingenting med saken å gjøre. 7149596[/snapback] Merkelig, ettersom de 3 siste sidene utelukkende har basert seg på diskusjon rundt hvorfor Sony har gjort dette og om det er til det beste for forbrukerne. Men hvis du tolker det som "bra jobba Sony" "DusteSony", så får det være opp til deg. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jeg skjønner rett og slett ikke det store tapet til sony med at folk importerer spill og lignende.At sony vil beskytte kundene siden pga. "due to voltage supply differences" er jo bare bullshit. Det som vil skje er jo at at folk som mister muligheten til å importere spill vil muligens ty til nedlasting av spill. Noe som hvertfall ikke er noe pluss for sony sin del. Men nå har det jo vært kjent lenge at både nintendo og sony missliker strekt importeringen. Noe som er synd, siden mange japanske spill som aldri ser dagens lys utenfor Japan blir værre å få tak i 7149962[/snapback] Tviler på at pirat kopiering kommer til å skje det første året i værtfall. Dårlig adgang på blu-ray brennere, medier, en kopisperre som må knekkes og en ps3 som må crackes er grunnen til dette. Skjønner godt at folk blir forbannet når de ser at Sony tvinger Lik-sang til å stenge. Men de har retten på sin side. I følge Europisk lov så har de brutt reglene når det gjelder import og salg i Europa. Om man er uenig i det så får man forsøke å få endret loven. Disse lovene er der for å forhindre at hvem som helst kan kjøpe produkter for så å selge dæm i andre territorier. Sony og flere har nok prøvd å fått gjennom dette i flere år og nå har de lyktes. Sony gjør det for å beskytte sine interesser, det er uten tvil. Men dette er da heller ikke noe nytt? Microsoft er i full gang med å tvinge gamere over på Vista og DX10 as we speak. Her presser de utviklerene til å lage spill som blir vista exclusive. Så om du vil spille de nyeste spillene om ett år så bør du ha punget ut. Og vista ultimate home edition eller noe koster ca 2500 kr siste jeg sjekket. Nice going microsoft. Men nok off topic. Nå er det kveld! Go natt! Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Dette minner meg litt om Bleem - en Playstation-emulator for Windows. bleem company måtte legge ned driften til dels pga. aggressive søksmål fra Sony - til tross for at Sony ikke kunne bevise at så mye som en eneste bit av koden brukt i bleem tilhørte dem! Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Dette minner meg litt om Bleem - en Playstation-emulator for Windows. bleem company måtte legge ned driften til dels pga. aggressive søksmål fra Sony - til tross for at Sony ikke kunne bevise at så mye som en eneste bit av koden brukt i bleem tilhørte dem! 7152834[/snapback] Ja, de stod vel på saken sin med at emulatoren var laget for at de som eide playstation spill skulle kunne spille spillene på pc'ene sine. Men vi vet jo godt at den ble brukt mye av folk som aldri hadde kjøpt spillene. Så det var godt jobbet av Sony for å få stoppet dem. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Dette minner meg litt om Bleem - en Playstation-emulator for Windows. bleem company måtte legge ned driften til dels pga. aggressive søksmål fra Sony - til tross for at Sony ikke kunne bevise at så mye som en eneste bit av koden brukt i bleem tilhørte dem! 7152834[/snapback] Ja, de stod vel på saken sin med at emulatoren var laget for at de som eide playstation spill skulle kunne spille spillene på pc'ene sine. Men vi vet jo godt at den ble brukt mye av folk som aldri hadde kjøpt spillene. Så det var godt jobbet av Sony for å få stoppet dem. 7153863[/snapback] Så hvorfor ikke stoppe alle emulatorer da? Siden de ikke hadde noe bevis med Bleem en gang.. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Dette minner meg litt om Bleem - en Playstation-emulator for Windows. bleem company måtte legge ned driften til dels pga. aggressive søksmål fra Sony - til tross for at Sony ikke kunne bevise at så mye som en eneste bit av koden brukt i bleem tilhørte dem! 7152834[/snapback] Ja, de stod vel på saken sin med at emulatoren var laget for at de som eide playstation spill skulle kunne spille spillene på pc'ene sine. Men vi vet jo godt at den ble brukt mye av folk som aldri hadde kjøpt spillene. Så det var godt jobbet av Sony for å få stoppet dem. 7153863[/snapback] Såvidt jeg vet er ikke TCP en ulovlig protokoll til tross for at den er bærer i de fleste p2p-nettverk, og dermed grunnleggende teknologi som er en forutsetning for urettmessig deling av copyright-beskyttet materiale. Eller så kan vi bevege oss litt høyere opp til f.eks bittorrent-protokollen... Et annet vesentlig poeng som taler imot teorien om utbredt bruk av piratkopier er at Bleem hadde sin storhetstid i ca 1999 - også kjent som ISDN-middelalderen. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 På verdensbasis var det nok mange som hadde muligheten til å laste ned ps1 spill. Husker nå at jeg lastet ned diverse demoer i den tiden til pc, og de lå på rundt 50-150 MB, og det var på 56K modem Men Sony ville vel stoppe de før at de ble for utbredt, og kanskje ville de ha laget en ps2 versjon om dem ikke ble stoppet. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Dette minner meg litt om Bleem - en Playstation-emulator for Windows. bleem company måtte legge ned driften til dels pga. aggressive søksmål fra Sony - til tross for at Sony ikke kunne bevise at så mye som en eneste bit av koden brukt i bleem tilhørte dem! 7152834[/snapback] Ja, de stod vel på saken sin med at emulatoren var laget for at de som eide playstation spill skulle kunne spille spillene på pc'ene sine. Men vi vet jo godt at den ble brukt mye av folk som aldri hadde kjøpt spillene. Så det var godt jobbet av Sony for å få stoppet dem. 7153863[/snapback] Så hvorfor ikke stoppe alle emulatorer da? Siden de ikke hadde noe bevis med Bleem en gang.. 7153980[/snapback] Nå var vel Bleem en av de bedre. Og siden de fleste emulatorene suger og ikke ble særlig utbredt så lot dem de være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå