Gå til innhold

Sony vrir om nakken på lik-sang nettshop!

Anbefalte innlegg

Dette var jo interessant - særlig for de som sverger til Playstation på grunn av utvalget av spill med østlig tematikk (som vanligvis ikke slippes i vesten og ikke finnes i stort utvalg på andre plattformer).

Tro hvordan det blir med muligheten for import av sånt fremover.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sa tidligere i tråden at jeg ganske sikkert kommer til å boikotte PS3.

Eneste som er problemet mitt med det, er at jeg er anmelder. Og kommer til å motta

Sony`s spill uansett når maskinen kommer. Så det betyr at jeg nesten "må" kjøpe maskinen etterhvert Hadde jeg ikke vært anmelder, ville jeg boikottet maskinen, men det virker som jeg fatisk nesten ikke har så mye valg om dette. Siden jeg må anmelde spill til forskjellige maskiner. Heldigvis for meg, er det lenge til maskinen kommer slik at jeg rekker å spare.

Så da sier jeg bare; Sony skjerp dere!

Endret av master_al
Lenke til kommentar

Jeg skal hvert fall spille MGS4 og Final Fantasy... problemet er at jeg ikke gidder å ut med 5000 for å spille 2 spill... Tenker jeg spiller spillet hos en kompis, hvis man ikke må ha fingeravtrykkgodkjenning på håndkontrolleren mens man spiller da... "Unidentified user, system shut-down iminent. Countermeassures activated. Wait to be processed" (Sony kan jo ikke tape penger på at noen snyltespiller ps3)

Lenke til kommentar
Vel, samtidig som man boikotter konsollen for å bevise sin egen lille politiske overbevisning, boikotter man jo også mange av spillenene som er avhengig av konsollen. Dermed er ikke saken så enkel.

Som stor fan av MGS-serien, ville jeg aldri gitt opp å få spille MGS4, bare fordi jeg misliker hvordan Sony driver ting.

7144801[/snapback]

Så hvis Sony drev barnearbeid for å produsere ps3, så hadde ikke det gitt deg et snev av dårlig magefølelse engang? Det er tross alt viktigere å støtte utviklerne av MGS? Et annet ord for "egen lille politiske overbevisning" kan være f.eks. "moral". Selvfølgelig satt på spissen i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Må tilføye at også jeg misliker dette. Lik-sang har gitt meg mye gjennom årenes forløp. De sørget for at jeg fikk meg en panasonic Q, som er den stiligste konsollen jeg eier. I tillegg var det kjekt å få spill litt tidligere. Må bare spørre om noen her på forumet kjenner til andre nettsider som Lik-sang? Hadde vært supert :)

Lenke til kommentar
Må tilføye at også jeg misliker dette. Lik-sang har gitt meg mye gjennom årenes forløp. De sørget for at jeg fikk meg en panasonic Q, som er den stiligste konsollen jeg eier. I tillegg var det kjekt å få spill litt tidligere. Må bare spørre om noen her på forumet kjenner til andre nettsider som Lik-sang? Hadde vært supert :)

7146150[/snapback]

Play-Asia er et helt fint alternativ.

Før den også blir stengt, naturligvis.

Lenke til kommentar
Vel, samtidig som man boikotter konsollen for å bevise sin egen lille politiske overbevisning, boikotter man jo også mange av spillenene som er avhengig av konsollen. Dermed er ikke saken så enkel.

7144801[/snapback]

Det er jo kjempeflott dersom Sonys støttespillere også merker det! Dersom de merker det godt nok vil de nok vurdere andre muligheter.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Som stor fan av MGS-serien, ville jeg aldri gitt opp å få spille MGS4, bare fordi jeg misliker hvordan Sony driver ting.

7144801[/snapback]

Så hvis Sony drev barnearbeid for å produsere ps3, så hadde ikke det gitt deg et snev av dårlig magefølelse engang? Det er tross alt viktigere å støtte utviklerne av MGS? Et annet ord for "egen lille politiske overbevisning" kan være f.eks. "moral". Selvfølgelig satt på spissen i denne sammenhengen.

7146019[/snapback]

Moralen bør vel være at å bryte loven er farlig og skjønner godt at lik-sang skylder på Sony. Sony vet at de kommer til å ha for få konsoller på markedet når de lanserer i Japan og Nord Amerika derfor forsøker de å hindre at det settes igang storstilt import av konsoller til Europa. Dette vil gjøre det ennå vanskeligere å få tak i konsollen i Japan og Nord Amerika.

Men dette Sony hate vil nok blåse over om en stund slik det alltid gjør i spillverdenen. Microsoft har alle hatet, nintendo har også vært hatet og det samme har sega i den perioden de lansert MegaCD drive og 32X driven.

Men jeg gleder meg iværtfall til å få konsollen, da skal jeg sitte meg ned å spille Motorstorm, resistance og Heavenly Sword. Skal prøve å ikke tenke på at maskinen er laget av noen "store slemminger".

Lenke til kommentar
Men jeg gleder meg iværtfall til å få konsollen, da skal jeg sitte meg ned å spille Motorstorm, resistance og Heavenly Sword. Skal prøve å ikke tenke på at maskinen er laget av noen "store slemminger".

7146256[/snapback]

Bevares, dersom man verken har prinsipper eller styrke til å følge dem opp så vil nok enkelte ting være enklere for en selv.

Lenke til kommentar
For 99,99 % av forbrukerene er det ikke negativt eller positivt, men for den 0,01% av gamerene som brukte å importere fra den butikken er det negativt. Er jo ikke rart at Sony, Microsoft og Nintendo forsøker å hindre at importering tar for mye av markedet.

7146306[/snapback]

Jeg vil nå tro at det er mer enn 0,01% som importerer spill.

Dette handler vel heller ikke kun om lik-sang, ettersom man vil gå etter andre butikker. Jeg forstår bare ikke helt hvordan noen kan si at dette er positivt, ettersom dette er noe som vi forbrukere har hatt godt av.

Lenke til kommentar
For 99,99 % av forbrukerene er det ikke negativt eller positivt, men for den 0,01% av gamerene som brukte å importere fra den butikken er det negativt. Er jo ikke rart at Sony, Microsoft og Nintendo forsøker å hindre at importering tar for mye av markedet.

7146306[/snapback]

Dette handler vel heller ikke kun om lik-sang, ettersom man vil gå etter andre butikker. Jeg forstår bare ikke helt hvordan noen kan si at dette er positivt, ettersom dette er noe som vi forbrukere har hatt godt av.

7146338[/snapback]

Vel ikke godt å si hvor mange eller hvor få som importerer spill. La oss heller si at de fleste gjør det ikke. Nei det er ikke positivt for de som bruker butikken, det kan vi være enig om.

Men å skulle sette igang ennå en hate kampanje synes jeg er utrulig. Vi kjenner ikke til innholdet i disse lovene eller søksmålene.

Lenke til kommentar

7146306[/snapback]

7146338[/snapback]

Vel ikke godt å si hvor mange eller hvor få som importerer spill. La oss heller si at de fleste gjør det ikke. Nei det er ikke positivt for de som bruker butikken, det kan vi være enig om.

Men å skulle sette igang ennå en hate kampanje synes jeg er utrulig. Vi kjenner ikke til innholdet i disse lovene eller søksmålene.

7146385[/snapback]

De fleste importerer ikke, dog er det nok et stort antall som gjør det, hvis ikke så hadde vel ikke Sony orket bryet med å saksøke butikken. Hvorfor kommer du hele tiden med "butikken", du nekter jo å se det store bildet. Hvis 40 butikker eksporterer spill til europa, så blir en saksøkt og ender opp med å stenge pga eksport, hva skjer da med de resterende butikkene, tror du de får fortsette ? Jeg ønsker å importere spill og maskinvare. pga latterlige holdninger ovenfor Europa så sitter man ofte i flere måneder før man får samme tilbud, da er det hyggelig å kunne importere. Hva med tyskere som ikke ønsker overdreven sensurering ?

Kjenner vi ikke innholdet ? står da ikke det i artiklene rundt søksmålet ?

Det er da bare til å lese, den offesielle forklaringen omhandler CE merking.

Endret av Syfer
Lenke til kommentar

Tror du virkelig at all informasjon er kommet ut i et klage brev fra Lik-sang og en lite pressenotis fra Sony? Om man hadde en upartisk 3 part som så gjennom saken for så å komme med sine kommentarer så hadde man fått ett mye mer nyansert bilde av saken.

Skjønner godt at mange ønsker å importere konsollen så de slipper å vente lengre. Har vært inne på tanken selv. Men problemet er at om storstilt import skjer gjennom de 40 butikkene du snakker om så blir det mindre konsoller i det Japanske markedet og det Nord Amerikanske markedet. Dette forsøker sony å forhindre og det tror jeg ikke noen sier noe på.

Mange tenker kanskje hva er problemet om jeg å ett par kompiser importerer konsoller. Det i seg selv er ikke noe problem, men om dette begynner å øke i omfang så blir dette ett problem for Sony og butikkene, i f.eks Norge, som skal selge spill og konsoller.

Og vi vet ingenting om Sony har flere butikker i søkelyset. Lik-Sang skriver også at de må stenge på grunn av flere søksmål av Sony, men de forteller ikke hva disse søksmålene går ut på. At det ene er på grunn av eksportering av PSP'er det vet vi, men hva med resten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...