Gå til innhold

Sony vrir om nakken på lik-sang nettshop!

Anbefalte innlegg

At de tapte tilsier vel at det de gjorde ikke var i henhold til loven, alle ved sine fulle fem bør da greie å koble det? Mulig det er jeg som tar dette som en litt stor selvfølge, har aldri ment eller sagt at lik-sang hadde loven på sin side ettersom de da burde ha vunnet søksmålet. Bare at det var trist. Fatter?

7143505[/snapback]

Dette handler ikke om hva som er lov. Det virker som om i verden i dag, bestemmer det selskapene som har mest penger.

Dette handler om å beskytte rettighetene til oss forbrukeren. Hvordan tror du verden hadde vært om vi forbrukere ikke hadde hatt en del rettigheter...

De tjener jo allrede penger på det lik-Sang selger. Men Sony vil ha mer.

Dette er også snakk om en veldig liten prosent av Sony's ommsettning. Jeg og en eller annen "gamer" som vil ha et spill vi ikke får tak i her til lands. Snakk om tap :ohmy:

Edit: Ett Skrekk-Eksempel

Om ett par år. Får nok ikke vi lov til å kjøpe spill fra andre regioner enn Europa. Fordi Sony gjennomkjemper et lovforslag. De har lagt press på forhandlerene som har lagt press på EU.

Så finner de ut at jeg kan kjøpe billigere spill fra England. Vips har vi soneinndeling på land. Alle spill må verifiseres via en brukerdatabase før det i det heletatt vil starte. Da vil du kansje forstå hvor dumt det var å ikke kjempe for sine rettigheter.

Hvis jeg vil kjøpe et import-spill over internett skal jeg fålov til det.

Jeg høres nok ut som en konspiransjons type hehe :!:

Men dere aner ikke å vikitg det er å ivareta forbrukerenes rettigheter.

Takk gud for a EU satte en stopper for et ekslusivt Microsoft Vista.

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig dette er i henhold til lovverket, men jeg fatter ikke hvorfor Sony gjør dette. Det fører bare med seg negativ omtale. Sony taper vel ikke noe på at folk kjøper produktene deres eller? De som handler på Lik-Sang vet hva de gjør og vet at det trengs andre strømadaptere blant annet. De som importerer er de som er de mest hardcore og de som er genuint opptatt av f.eks Sony sine produkter. Derfor blir det merkelig at Sony vil nekte dem muligheten for å gjøre dette.

Sony mener tydeligvis at Europeiske Sony fans ikke fortjener å få muligheten til å kjøpe deres produkter samtidig som resten av verden.

Lenke til kommentar

Hmm hvis det var noen som skulle gjøre noe slikt, måtte det være Sony.

Dette er så latterlig at det er helt sykt, og det var kanskje det jeg venta på.

Nå er det tvilsomt jeg gidder å bruke i overkant av 5000 på noe som det står

Sony på. Det var det som skulle til for at jeg skal boikotte PS3, jeg er fornøyd med

Xbox 360 og den er god nok. De arrogante iditoene kan bare dra en viss plass :no:

Endret av master_al
Lenke til kommentar

Dette går kun utover gamer'ne, skjønner ikke hvilken skade Sony kan ha hatt av at folk importerer spill fra butikker som f.eks. Lik-Sang. Det er jo ikke akkurat piratvirksomhet, så pengene sine får de jo uansett.

Når det gjelder argumentet om at det er for å få CE-godkjenning eller whatever, så er det ikke verre enn at Sony fraskriver seg ansvaret så lenge produktet ikke er rett i henhold til soneinndelig. Ok, det er kanskje ikke alltid så enkelt, men dette virker heller som et desperat og smålig forsøk på å passe på at konsollanseringen til Sony skal gå slik om DE vil ha det.

Hadde Lik-Sang vært en piratvirksomhet så hadde jeg hatt full forståelse. Dette blir nok en gang Sony som trer sine meninger over hodene på folk.

Edit: Må bare si det, Go Nintendo (og MS)!!: QJ.net.

Endret av Shio
Lenke til kommentar
Aii.. så jævlig drit.. jeg skulle akkurat til å gjøre mitt første kjøp derfra. Hvorfor hører jeg the imperial march spille i hodet mitt når jeg leser om Sony i denne saken?  :roll:

7143394[/snapback]

Hadde også tenkt å kjøpe derifra. Boikott Sony!

Lenke til kommentar
Dette går kun utover gamer'ne, skjønner ikke hvilken skade Sony kan ha hatt av at folk importerer spill fra butikker som f.eks. Lik-Sang. Det er jo ikke akkurat piratvirksomhet, så pengene sine får de jo uansett.

Når det gjelder argumentet om at det er for å få CE-godkjenning eller whatever, så er det ikke verre enn at Sony fraskriver seg ansvaret så lenge produktet ikke er rett i henhold til soneinndelig. Ok, det er kanskje ikke alltid så enkelt, men dette virker heller som et desperat og smålig forsøk på å passe på at konsollanseringen til Sony skal gå slik om DE vil ha det.

Hadde Lik-Sang vært en piratvirksomhet så hadde jeg hatt full forståelse. Dette blir nok en gang Sony som trer sine meninger over hodene på folk.

7143829[/snapback]

Hvis jeg har forstått artikkelen riktig saksøker altså MS og Nintendo Sony pga. en prissammenligning?

Denne sammenligningen er et perfekt motargument mot fanboys som plent skal kritisere prisen på PS3. Alle argumenter preller av som vann på gåsa på slike fanboys, desverre ...

Lenke til kommentar

7143829[/snapback]

Hvis jeg har forstått artikkelen riktig saksøker altså MS og Nintendo Sony pga. en prissammenligning?

Denne sammenligningen er et perfekt motargument mot fanboys som plent skal kritisere prisen på PS3. Alle argumenter preller av som vann på gåsa på slike fanboys, desverre ...

7143998[/snapback]

Det er en annen en, og tror det kun var Microsoft som gikk til sak. Hvorfor? Fordi den sa at blant annet core pakken til microsoft krevde HD-DVD spiller, trådløs kontroll (mener å huske core kommer med tråd kontroller?), 20GB harddisk OG minnebrikke (usikker på om det var minnebrikke, noen får rette) og 12 måneders live abonnemang. Og ja, det stod "Requires".

Denne saken er at Sony gikk til sak mot lik-sang som gjorde at bedriften gikk konkurs, selv er jeg litt usikker på detaljene men så er jo IT reglemang ganske så vage til å begynne med.

Lenke til kommentar

7143998[/snapback]

Vel og bra med gjess og vann, men hvis man først skal lage en prissammenlikning (og gi den ut offentlig), så bør man passe på å få fakta om konkurrentene riktig. Det gjorde ikke sony, og da er det ingen overraskelse at det fort blir en saksøking her og der.

Lenke til kommentar

Unnskyld for å avbryte nerdehatet, men hvem boikotter en konsoll bare fordi utgiveren driter seg ut flere ganger?

Jeg kjøper ihvertfall ikke konsoller fordi jeg er forelska i Sony, Microsoft, Nintendo eller hvem enn det skulle være. Jeg kjøper en konsoll fordi jeg vil spille spillene som kommer på den.

Lenke til kommentar

7143998[/snapback]

Så når en bedrift lyver om en annen, så skal man ikke få saksøke?

Lenke til kommentar

Men for å få litt oversikt:

--- Det er ulovlig å selge Sony PSP fra Asia til Europa ---

1. Gjelder dette alle konsoller som er låst på region, eller på det som produsenten bestemmer skal være ulovlig?

2. Hvor lenge har denne rettslige striden med liksang pågått?

3. Er det andre nettbutikker involvert i lignende saker?

Ut i fra svarene på disse spørsmålene kan man jo stille seg nye.

Endret av AMD-King
Lenke til kommentar
Unnskyld for å avbryte nerdehatet, men hvem boikotter en konsoll bare fordi utgiveren driter seg ut flere ganger?

Jeg kjøper ihvertfall ikke konsoller fordi jeg er forelska i Sony, Microsoft, Nintendo eller hvem enn det skulle være. Jeg kjøper en konsoll fordi jeg vil spille spillene som kommer på den.

7144129[/snapback]

Skjønner hva du mener, men jeg tror du kan forstå at folk mener det motsatte også. Hvor langt er du villig til å la en produsent gå over streken, før det ikke frister like mye å gi dem penger for produktene sine?

Lenke til kommentar

7144129[/snapback]

For min del, så er det ikke så mange av de PS3-eksklusive spillene som frister. Når konsollen da blir svindyr, prakket med unødvendig hardware og utgiveren oppfører seg som et dass, så forsvinner kjøpelysten ganske raskt.

Lenke til kommentar

7144129[/snapback]

Skjønner hva du mener, men jeg tror du kan forstå at folk mener det motsatte også. Hvor langt er du villig til å la en produsent gå over streken, før det ikke frister like mye å gi dem penger for produktene sine?

7144189[/snapback]

Vel, samtidig som man boikotter konsollen for å bevise sin egen lille politiske overbevisning, boikotter man jo også mange av spillenene som er avhengig av konsollen. Dermed er ikke saken så enkel.

Som stor fan av MGS-serien, ville jeg aldri gitt opp å få spille MGS4, bare fordi jeg misliker hvordan Sony driver ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...