Gå til innhold

Core2Duo system for videoredigering. Innspill=

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal bygge meg en PC for å redigere litt video.

Har en Bærbar med Core Duo , men trenger noe med litt mere guts.

Hvordan er dette systemet? ser det bra ut?

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775

4MB, BOXED m/vifte 2 950,-

ABIT AB9 PRO, P965, Socket-775 2xGbLAN

ATX, 10xSATAII, DDR2, FW,PCI-Ex16 1 365,-

OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch.

PC2-6400 2x1024MB 800MHz. (4.5.4.15) 2 575,-

Western Digital Raptor 150GB S-ATA

16MB cache 10000RPM 1 995,-

Asus GeForce 7600GS 256MB PCIe

Silent pipe, DVI, VGA, TV-out, HDTV 1 095,-

Logitech Ultra X Media Tastatur, Bulk

Sort/Sølv, PS/2/USB 275,-

Sum 8 204,-

Frakt 0,-

Mva 2 051,-

Totalt 10 255,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet er visst ikke helt bra, nei.

Dessuten er jeg i tvil om Raptor disker er verdt pengene. Den største fordelen med de er aksesstid, og raid hjelper ikke noe på det. RAptor diskene yter faktisk ofte bedre enn ett Raid oppsett i praksis.

Vil ihvertfall annbefale deg å ha en lagringsdisk i tillegg til Raptoren, blir det for dyrt, ville jeg valgt 16 mb 74 gb versjonen, eller bare valgt vanlige disker.

Lenke til kommentar

Ok , må se om jeg finner en erstatning for hovedkortet , er litt gammel abit fan , men hadde og problemer med et Abit KN8-SLI jeg kjøpte for et halvår siden , og knoteproblemer gidder jeg ikke.

Raptor disker har jeg svært gode erfaringer med , og den raptoren jeg har valgt er tenkt som systemdisk.

Jeg har 2stk Eksterne eSATA enheter som kjører RAID (Thecus DAS) for lagring av videomateriale.

Har også som du sier lest at 2xraptor i Raid som systemdisk faktisk kan gjøre ting tregere.

Jeg hadde aldri turt å hatt en kombinert systemdisk/lagringsdisk for video i RAID 0.

Hvis en disk ryker så mister du alt.

Lagrer alle videodata på RAID 1 (speiling) , det er dyrt , men det du taper hvis du

mister 1time redigert video kan ikke måles i penger...

Noen som har noe godt forslag til hovedkort som er greit til litt overklokking??

Lenke til kommentar

Abit AW9D-MAX virker på meg som et glimrende kort. Har ikke prøvd det selv, men det skal klokke bra. Lest noen tester og det kommer meget bra ut. Noe dyrere enn AB9 pro da.

Ellers så synes jeg Gigabyte DS4 er bra, men tror ikke det er optimalt for en CPU med så høy MP som E6600.

Asus P5B vanilla og P5B deluxe samt P5W kan absolutt vurderes. Se lenken jeg ga over for minne kompabilitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...