germ Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Jeg har hatt det slik en stund nå, skjønner ingen ting. Når jeg slår av maskinen går alt fint til akkurat der da strømmen skal gå. Da får jeg en søt blåskjerm. Noen som vet hva det er. Har bilder av skjermen, men ville tro det var noen som hadde sett det før. Kan uploade hvis det trengs. Det samme skjer forresten når jeg rebooter.. Teksten på skjermen: *** STOP: 0x000000050 (0xED0A0460,0x00000000,0xED0A0640,0x00000000) PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA Noen?!? _________________ P4 @ 2900MHz (MCX4000) Asus P4B533-V Geforce 4 TI4600 256MB PC3200 :sad: WD120JB +IBM60GB Pioneer DVR-A04 + DVD-106S I&S EYE-2000B Servertower - Sony DCR-IP5 MicroMV [ Denne Melding var redigert av: germ på 2002-11-08 00:03 ] Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-08 11:59, skrev hanscats:Google er din venn! Heisann Du har et problem med en minnebrikke..den er antagelig defekt, eller er på god vei til å bli det. Prøv å skifte plassering på brikkene, eller prøv 1 av gangen. Da finner du ut hvilken det er. Hadde selv det samme problemet for en stund siden, men måtte få ny ram brikke. "page fault in a non paged area" er en typisk minne feilmelding, og kan oppstå i begynnelsen veldig periodisk, inntil maskinen klikke helt.... Få deg ny ram :smile: Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-08 11:59, skrev hanscats:Google er din venn! Heisann Du har et problem med en minnebrikke..den er antagelig defekt, eller er på god vei til å bli det. Prøv å skifte plassering på brikkene, eller prøv 1 av gangen. Da finner du ut hvilken det er. Hadde selv det samme problemet for en stund siden, men måtte få ny ram brikke. "page fault in a non paged area" er en typisk minne feilmelding, og kan oppstå i begynnelsen veldig periodisk, inntil maskinen klikke helt.... Få deg ny ram :smile: Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 kan jo ta en format eller reinstall og se om d hjelper, siden det er windows så kan det jo hende :smile: Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Jeg skal være litt snill mot deg sånn at du ikke løper til butikken å kjøper ny RAM og oppdager at det ikke var problemet, fordi: This Stop message usually occurs after the installation of faulty hardware or in the event of failure of installed hardware (usually related to defective RAM, either main memory, L2 RAM cache, or video RAM). If hardware has been added to the system recently, remove it to see if the error recurs. If existing hardware has failed, remove or replace the faulty component. Det vil si at alle enhetene som bruker en eller annen form for minne(RAM,GPU,CPU og sikkert noen andre duppedingser) kan ha skylden i feilmeldingen, så før du går å kjøper/bytter til deg ny ram vær sikker på at det er rammen som har skylda og ikke f.eks CPU'n din som er sliten(om du har overklokka), eller skjermkortet... Lenke til kommentar
lagorda Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Hei Jeg har samme problem når jeg kjører med 2000 pro eller server men ikke med xp. jeg tenkte at det har med drivere å gjøre, men har ikke funnet ut av det. Kan noen hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Jeg har nesten samme hovedkort, og opplever også av og til den feilen. Men jeg har en helt ny maskin og den er nesten helt uberørt av mine "instillingshender", og har aldri vært borti overklokking...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå