Gå til innhold

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt det slik en stund nå, skjønner ingen ting. Når jeg slår av maskinen går alt fint til akkurat der da strømmen skal gå. Da får jeg en søt blåskjerm. Noen som vet hva det er. Har bilder av skjermen, men ville tro det var noen som hadde sett det før. Kan uploade hvis det trengs. Det samme skjer forresten når jeg rebooter..

 

Teksten på skjermen:

*** STOP: 0x000000050 (0xED0A0460,0x00000000,0xED0A0640,0x00000000)

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

 

Noen?!?

 

_________________

P4 @ 2900MHz (MCX4000)

Asus P4B533-V

Geforce 4 TI4600

256MB PC3200 :sad:

WD120JB +IBM60GB

Pioneer DVR-A04 + DVD-106S

I&S EYE-2000B Servertower

- Sony DCR-IP5 MicroMV

 

[ Denne Melding var redigert av: germ på 2002-11-08 00:03 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-08 11:59, skrev hanscats:

er din venn!


 

Heisann

Du har et problem med en minnebrikke..den er antagelig defekt, eller er på god vei til å bli det. Prøv å skifte plassering på brikkene, eller prøv 1 av gangen. Da finner du ut hvilken det er.

Hadde selv det samme problemet for en stund siden, men måtte få ny ram brikke. "page fault in a non paged area" er en typisk minne feilmelding, og kan oppstå i begynnelsen veldig periodisk, inntil maskinen klikke helt....

Få deg ny ram :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-08 11:59, skrev hanscats:

er din venn!


 

Heisann

Du har et problem med en minnebrikke..den er antagelig defekt, eller er på god vei til å bli det. Prøv å skifte plassering på brikkene, eller prøv 1 av gangen. Da finner du ut hvilken det er.

Hadde selv det samme problemet for en stund siden, men måtte få ny ram brikke. "page fault in a non paged area" er en typisk minne feilmelding, og kan oppstå i begynnelsen veldig periodisk, inntil maskinen klikke helt....

Få deg ny ram :smile:

Lenke til kommentar

Jeg skal være litt snill mot deg sånn at du ikke løper til butikken å kjøper ny RAM og oppdager at det ikke var problemet, fordi:

 

This Stop message usually occurs after the installation of faulty hardware or in the event of failure of installed hardware (usually related to defective RAM, either main memory, L2 RAM cache, or video RAM). If hardware has been added to the system recently, remove it to see if the error recurs. If existing hardware has failed, remove or replace the faulty component.

 

Det vil si at alle enhetene som bruker en eller annen form for minne(RAM,GPU,CPU og sikkert noen andre duppedingser) kan ha skylden i feilmeldingen, så før du går å kjøper/bytter til deg ny ram vær sikker på at det er rammen som har skylda og ikke f.eks CPU'n din som er sliten(om du har overklokka), eller skjermkortet...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...