treant Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hei sann! Jeg har vært syk siden onsdag forige uke, og jeg fikk vite i dag at jeg skulle skrive et kåseri om Lommeboka mi til i mårra..... Joda, bra det, jeg har ingen lommebok, men det gjør ikke noe, for hadde jeg hatt en lommebok, så hadde jeg heller ikke klart å skrive et kåseri om det.... Er det noen som gidder å hjelpe meg med å komme igang? Eller komme med noen gode settninger om lommeboka deres. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Kåseri er en sammensatt, og en muntlig skrivemåte. Et kåseri har som regel behov for både humor, ironi og at forfatterens eget synspunkt kommer fram. Et hovedelement i kåseriet er det uventede. Tankene bør være uventede og helst være overraskende. Et kåseri blir ikke bra om man snakker om noe som alle vet eller er veldig velkjent. Et kåseri er ikke vennlig pludring. Det er lov å komme med sterke synspunkter og sin egen mening. Det er også litt viktig å ha et godt språk og å kunne bruke bilder eller lignelser i teksten. En god kåsør har klo og nerve. Dette burde vel være mulig å få til relativt greit. F.eks skriv først at du er veldig glad i lommeboka, men så at du egentlig ikke har en lommebok, men sikkert hadde vært glad i den om du hadde hatt en. "Kortlomme med VISA-kort har jeg derimot, men den er jeg ikke så glad i. Grunnen er at vi har litt kommunikasjonsproblemer og er ofte uenige i hva den skal gjøre på fritiden. Legger jeg den på komoden når jeg kommer hjem er det ofte jeg et par timer senere etter en lang leteoperasjon finner den mellom non-stop og hybelkaniner under en sofapute. Alle småpengene som også ligger der gjør at jeg tror de spiller poker... eller blackjack." Lenke til kommentar
treant Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Ja, det kan jeg jo, men har du noen ord og uttrykk (ordtak) med lommebøker? Fete lommebøker osv.... Takker for svar foresten; ) Endret 24. oktober 2006 av vjhn90 Lenke til kommentar
treant Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Noen som har noen flere innspill ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå