Gå til innhold

[Løst] Hvorfor er X-Fi extreme music så billig nå?


Anbefalte innlegg

Stå på krava og krev XtremeMusic! XtremeAudio har som tidligere nevnt f.eks ikke støtte for Battlefield2 (ultra-high) osv. Gamere får et dårligere kort enn de forventer hvis Xtreme Audio kommer i posten.

 

Hvis det faktisk er snakk om XtremeMusic så er det litt bittert. Jeg kjøpte når det kom og kastet alt Retailopplegg og hentet ned nye drivere, så bulk er nok tingen for de som bygger og holder på litt selv. På den annen side faller ALLTID prisen, så dette var vel egentlig forventet. (men allikevel..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som Creative har spyttet ut 2-3 nye kort i X-Fi serien. Endelig kan man kjøpe Fatal1ty med 64MB X-Ram uten å måtte betale extra for det forbannede STYGGE frontpanelet og den enda STYGGERE fjernkontrollen :thumbup:

 

Ser ut som kortet legger seg 5-600 kr under den dyreste versjonen :)

 

Litt OT dette, men måtte bare nevne det da jeg avbestilte min bestilling på 1795,- for det dyreste hos netshop i dag.

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Ser ut som 360-kr X-Fi kortet er borte fra SHG.no sine sider. Enten har de feilpriset, eller fått kjeft av Creative  :D  Så da er det kun X-FI XtremeMusic "Bulk" utgaver igjen i prisguiden fra 700kr og oppover. 

 

Hva er egentlig greia med SoundBlaster X-Fi Xtreme Audio og Xtreme Gamer? Er de dårligere enn Xtreme Music?

7155203[/snapback]

Er passe forvirret selv om akkurat det siste du spør om :dontgetit:

Lenke til kommentar
Ser ut som 360-kr X-Fi kortet er borte fra SHG.no sine sider. Enten har de feilpriset, eller fått kjeft av Creative  :D  Så da er det kun X-FI XtremeMusic "Bulk" utgaver igjen i prisguiden fra 700kr og oppover. 

 

Hva er egentlig greia med SoundBlaster X-Fi Xtreme Audio og Xtreme Gamer? Er de dårligere enn Xtreme Music?

7155203[/snapback]

Er passe forvirret selv om akkurat det siste du spør om :dontgetit:

7155281[/snapback]

 

 

de skal visst være dårligere ja, etter det jeg har hørt så bruker de cpu kraft istede for cpu fra lydkortet? forskjelle på de 2 modellene (gamer og audio) skal ikke være særlig store bortsett fra fargen på pcb'en og kjøleren..

Lenke til kommentar
Kjøpet er verdt det. Programvaren finner dere på Creative sine sider hvis det ikke medfølger CD.

7162298[/snapback]

Forstår ikke helt din anbefaling. At det lønner seg å kjøpe XtremeAudio som bulk, for driveren kan lastes ned? Problemet er vel at hardware decoding for f.eks BF2 som, etter det jeg forstår, ikke finnes på XtremeAudio modellen og ikke kan lastes ned - og derfor skal du heller vurdere XtremeGamer eller XtremeMusic hvis du skal ha noen glede av at lyden blir decoded av hardware, isteden for cpu. Jeg mener ikke XtremeAudio, som kan kanskje opphøye lytte opplevelsen på dårlig encodede mp3 filer, er verdt det. Jeg syns derimot XtremeMusic er verdt de, men det er jo også grunnen til jeg kjøpte det for 1år siden isteden for nå...

Lenke til kommentar

Samme her :no:

Synes det er dårlig å ikke si ifra til kundene sine om at det de bestiller ikke kommer til å samsvare med det de får. De fleste andre butikker pleier å gi beskjed om dette innen 48 timer, og iallefall bruke mindre enn en uke på å svare på mail :thumbdown:

Det var iallefall verdt forsøket....

Lenke til kommentar
de skal visst være dårligere ja, etter det jeg har hørt så bruker de cpu kraft istede for cpu fra lydkortet? forskjelle på de 2 modellene (gamer og audio) skal ikke være særlig store bortsett fra fargen på pcb'en og kjøleren..

7156836[/snapback]

Forskjellen på Gamer og Audio er STOR. Gamer kjører i hardware, Audio i software. Forskjellene du nevner er mellom XtremeMusic og XtremeGamer (pcb, kjøler osv).

 

 

The Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio is the ideal sound card for music and movies. For gaming, please consider the other Sound Blaster X-Fi products.

Hentet fra Creative's websider om Xtreme Audio

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...