Bornslip Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Sitter med oppsettet nevnt i topicen her, og har ADSL fra Telenor. Modemet og Ruteren min har funket veldig greit en god stund nå, men jeg støtte på problemet da jeg skulle prøve å sette opp remote desktop på maskinen. Det første jeg fant ut var at jeg måtte forwarde port 3389, så da gikk jeg inn på modem og ruter og gjorde dette, uten at ting ble noe bedre. Så leste jeg litt på Online.no om modemet mitt, og fant ut at BT-versjonen som jeg har kommer default satt opp som en ruter, så leste jeg DENNE linken på hvordan jeg skulle sette opp modemet mitt til et rent modem. Jeg gjorde dette uten at ting ble noe bedre, jeg mistet faktisk tilkoblingen min til nettet ved å gjøre det som var skrevet i den guiden. Deretter fant jeg denne guiden her på forumet om hvordan man skulle koble modem og ruter perfekt... Så jeg resatte modem og ruter, og fulte det som sto step by step. Dette hjalp heller ikke noe særlig, men så pratet jeg litt med noen bekjente, og fant ut at modemet mitt hadde NAT aktivert, og at det var derfor jeg ikke fikk det til å funke... og det er så langt jeg har kommet nå. Håper virkelig noen her kan hjelpe meg, har prøvd i 2 dager nå å få til remote desktop Det jeg trenger hjelp til er å sette opp dette mest korrekt og sikkert mulig, takker på forhånd for eventuell hjelp Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Du kan trygt følge oppskriften for bridge modus på online.no Du må bare sette opp WBR6911 med PPPoE, [email protected] og passord etterpå. Deretter forwarder du port 3389 i WBR6911 mot din lokale ipadresse. Sjekk så http://canyouseeme.org/ om porten er åpen. Endret 24. oktober 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå