Gå til innhold

Hiper M-580W vifte altid på!? (IKKE LØST)

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpt i dag Hiper M-580W (ikke modulær) og det som er merkelig er at vifte på PSU står altid på, selv om jeg skrur av PC!? ;)

Nå har jeg litt boot problemer med PC, vil ikke rett og slett slå se på, må slå av og på PSu flere ganger for å få boot, en gang den booter så er slt i orden. HK er ASRock 939DUAL-SATA2

Noen som vet noe om dette?

Hilsen

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har den Hiper Type-R 580W PSU, og der går viftene i 5-10min etter jeg har skrudd av maskinen. Etter det skrur de seg av å. Er nok for å kjøle ned PSU helt

7141769[/snapback]

Takk ofr dette :thumbup: , trodde det var enda en PSU som røk.

Hilsen

staljin

7142004[/snapback]

Stopper vifta på PSU din etter en stund da?

Lenke til kommentar
Hei,

Fant nå ut at vifte er på med en gang jeg slår på PSU!? :no:  Hovedkortet røk i går så jeg vet ikke om den stopper i det hele tatt.

Staljin

7146188[/snapback]

Hva er det du egentlig sier? ja vifta SKAL starte samtidig som du starter PSUen. Hipern vil kjøre på ca 700 - 1800 rpm avhengig av hvor mye som kreves av den (spill, 3dprogammer etc).

Har selv M530W og er storfornøyd med den! Takk og pris at det kun er 1 stk 120mm vifte i den og ikke noe pinglete 80mm som står å bjeffer :D

Lenke til kommentar

Hei,

Det jeg sier er, med en gang jeg slår PSU på (på den bryter bak som det står 0-1) så er vifta i gang selv om PSU er ikke en gang koblet til hovedkortet (da hovedkortet er sendt til reparasjon).

staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Ser ut som det kan være en defekt/kortslutning i PSU'n din. Hadde et noe lignende problem med min Hiper. Min sto lyset å blinket å viftene gikk hele tiden, Det var rene lys-showet i kabbisen.. Tilslutt fikk jeg testet med en annen PSU samt testet Hiper på et annet system. Samme dritten der å. Sendt i retur, får ny i morgen på garanti!

redigert: Å ja det ble et meget ustabilt system da... 0 oc på pc'n :nei:

Men dette skjedde ikke før etter 1 år med min da!

Endret av killabie
Lenke til kommentar

Håper dere ikke har rett. Har hatt en kortsluttning og byttet inn Hiper 530W for den jeg har nå. Blir litt dumt hvis jeg kommer en uke senere tilbake og skal ha enda en ny PSU.

Har testet alle komponenter med en annen HK (da min er dø) og det så ut til å funger fint, untatt den vifte. Får se litt nærmere på det når ny HK er plass.

Takker for all hjelp.

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar

viss jeg har vert deg vill jeg ha målt den med en multimeter før

du får nytt hk ... viss det skulle være den som har ødelagt det hk`et du sendte inn nå så slipper du og ødelegge et til hk :whistle:

jeg vill tippe at det er feil på psu`en ja ... :(

ikke at jeg kan si sikkert men høres mest ut som det ...

-Djgunnah

Lenke til kommentar
viss jeg har vert deg vill jeg ha målt den med en multimeter før

du får nytt hk ... viss det skulle være den som har ødelagt det hk`et du sendte inn nå så slipper du og ødelegge et til hk  :whistle:

jeg vill tippe at det er feil på psu`en ja ...  :(

ikke at jeg kan si sikkert men høres mest ut som det ...

-Djgunnah

7185505[/snapback]

hva tenker du på å måle da?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Spenningene .... dvs  3,3v , 5v , 5v Sb , 12v , evnt 12v rail 2 ...

-Djgunnah

7233087[/snapback]

Nå har jeg endelig fått nytt HK, MSI K8N NEO4-FI, og alt ser ut til å fungere fint, men 12V er veldig dårlig, ligger mellom 11.85 og 11.70, noe jeg syn er veldig dårlig for en 5800W PSU. Skal se og prøve i dag med den Foton Source 400W.

Staljin

Lenke til kommentar

-Djgunnah

7233087[/snapback]

Nå har jeg endelig fått nytt HK, MSI K8N NEO4-FI, og alt ser ut til å fungere fint, men 12V er veldig dårlig, ligger mellom 11.85 og 11.70, noe jeg syn er veldig dårlig for en 5800W PSU. Skal se og prøve i dag med den Foton Source 400W.

Staljin

7314507[/snapback]

det var dårlig spenninger ja. Den burde jo helst ligge litt over. 12.7 er min:)

Lenke til kommentar
staljin Postet i dag, 11:22

QUOTE(Djgunnah @ 06/11-2006 : 22:18)

-Djgunnah

Staljin

Målte du med multimeter elr hk programm ..( dvs software på pcn )

viss det var med multimerer var det veldig dårlig spenning på 12v`en ... viss det var software så ville jeg ha målt med multimeter ...

( pcn min sier at jeg har 11.3 v på 12 volten ( software ) men vis jeg måler med multimeter så ligger det på 12- 12.2 v ca ... heletiden .. )

Lenke til kommentar

Hei,

Nei, målte ikke med multimeter, men brukte MSI software, dog Everest viser 12.55V.

Jeg sliter også litt med overklokking. CPU klarte fint 285MHz (2850MHz) HTT på ASRock 939Dual-SATA2, men nå får jeg ikke noe over 260MHz, dog jeg er helt ny på NF4 platformen.

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...