Raggie Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Hei! Moren min har fått et tilbud gjennom jobben om å kjøpe en hjemme-pc, siden hun ikke er interessert vurderer jeg å kjøpe den gjennom henne. Som fattig student har jeg ikke råd til å kjøpe en bærbar med litt futt i kontant, så dette tilbudet er greit siden jeg får den til avbetaling uten at den komplette prisen blir større enn å kjøpe kontant. Det er som emntetittelen sier en Cinet HomeBook 945PM - 15,4` CenD T7200 og spesifikasjonene er: Jeg har hevet ut det vesentlige Skjerm: 15,4" WXGA Glare panel LCD (1280X800) Chipset: Intel 945PM + ICH7-M chipset (Calistoga) Intel Centrino Duo Mobile Technology Prosessor: Intel Core 2 Duo T7200 Dual Core Prosessor, 2GHz, 667MHz FSB, 4MB cache Minne: 2048MB 667MHz DDR2 minne i 2 kanaler (støtter opptil 2GB totalt) Harddisk: 160GB Hitachi Travelstar 5K100 SATA, 8MB cache, 5400rpm Grafikk: nVidia GeForce Go 7400 256MB PCI Express grafikk, m/ DVI og dual VGA støtte WLAN: Intel PRO/Wireless 3945ABG, IEEE 802.11a+b+g, int. dual-band antenne LAN: 10/100/1000Mbit Gigabit PCI-Express Ethernet nettverk (Marwell Yukon 88E8050) Bluetooth: Integrert Bluetooth (Texas Instruments) Minnekortleser: For Memory Stick / Memory Stick Pro, MultiMedia Card, Secure Digital Optisk: Dual layer DVD brenner , 8x/4x/8x DVD+/-RW Lyd: High Definition Audio 2 kanaler, stereo høyttalere, dual array mikrofon. Soundblaster Pro kompatibel ExpressCard: 1 x ExpressCard slot for ExpressCard/34 (34mm bredde) Modem: 56k MDC modem 1.5, V90/92 støtte Tastatur og pekeenhet: Windows-tastatur og Synaptics touchpad med 2-veis scrollfunksjon, 2 museknapper Sikkerhet: Kensington låsehull (For tilkobling av tyverisikring) Interface I/O : - 1 x Firewire IEEE 1394 - 3 x audio jack (headphone-out/S-PDIF, Mic-in, Line-In) - 1 x DVI - 4 x USB 2.0 - 1 x S-video utgang - 1 x RJ11 modem tilkobling - 1 x RJ45 Ethernet LAN tilkobling - 1 x Port replikator tilkobling (Portreplikator RQ6) - 1 x DC-inngang (for ladestrøm) Strøm: 1 x Li-Ion 6-cellers batteri. 2400mAh, inntil 3 timer batteritid (estimert) Størrelse: 355mm(B) x 254,5mm(D) x 25,5~35,2mm(H) Vekt: 2.8kg Antivirus: 1 år Trend PC-Cillin Internet Security Programvare: Adobe Acrobat Reader, CD/DVD brenne- og DVD avspillingsprogramvare Service/Support: 3 års henteservice og telefonsupport Operativsystem: Microsoft Windows XP Home m/ CD, SP2 Samlet pris over 36 mnd blir 11900, kontantpris er 13000,- så jeg har ingen innvendinger mot å kjøpe på avbetaling. Det er jo en krafitg prosessor i denne og flust av ram og lagringsplass, men jeg stusser litt på skjermkortet. Selv om det har dedikert minne virker det etter hva jeg har lest som om det ikke er så kraftig. Jeg spiller ikke så veldig mye, men det blir jo litt fra tid til annen. Liker forøvrig godt at det er integrert bluetooth, men kunne godt tenkt meg integrert kamera som jeg har sett noen pc-er har. Synes det er bra at det "bare" er 15", siden jeg skal ha den med på skolen og slikt ville 17" muligens blitt for mye... Det jeg lurer på er om noen kan se noen andre store innvendinger mot å kjøpe denne pc-en? Endret 24. oktober 2006 av Raggie Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Jeg vurderer den samme pc'n, bare hos mpx, kr 10995,- der! Bortsett fra at jeg er litt skeptisk til en slik en glare-skjerm ser dette lovende ut for meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå