Gå til innhold

Hva slags forsikring trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Har Kjøpt meg kamera nå med litt utstyr som stativ, bag, filter, blitz, objektiv osv. Jeg ønsker å forsikre alt dette enten om jeg mister det i sjøen, at det blir stjålet etc. Hva slags forsikring må man ha? Kjipt å plutselig miste verdier for flere titusen rett vekk....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv nettopp forsikret fotoutstyret mitt som har en verdi i overkant av kr. 30.000,-. Tegnet en egen forsikring i mitt forsikringsselkap Gjensidige. Årspremie er ca kr. 600,-. Da dekkes alle typer skader som måtte oppstå, samt tyveri. Egenandel er 10 %, minimum kr. 500,-.

Lenke til kommentar
Jeg har selv nettopp forsikret fotoutstyret mitt som har en verdi i overkant av kr. 30.000,-. Tegnet en egen forsikring i mitt forsikringsselkap Gjensidige. Årspremie er ca kr. 600,-. Da dekkes alle typer skader som måtte oppstå, samt tyveri. Egenandel er 10 %, minimum kr. 500,-.

7141332[/snapback]

Fant ikke noe på nettsidene, men sendt dem en henvendelse. Har utstyr for ca 18000 nå snart, så begynner å bli redd om jeg skulle miste fotosekken :/

Lenke til kommentar

Jeg var så uheldig å fikk frastjålet min sekk med diverse utstyr oppi i sommer. Og forsikringsselskapene ser på en fotosekk som et item. Uansett hvor mye utstyr det er i den og utbetaler maks 10000, så lenge man ikke har egen forsikring på kamerautstyret. Så nå har jeg tegnet egen forsikring på mitt ny utstyr. Det ble en dyr lærepenge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Standard reiseforsikring dekker også ofte mellom 10.000->30.000 Problemet med dette er at det gjelder for ETT item; mister du kamerahus + objektiv på sjøen dekkes bare en av disse. Fikk bekreftet dette av forsikringsselgeren; kommer ud med to kvitteringer dekkes èn. Dvs. kjipt hvis E-1, 7-14mm, fl-36 og grepet havner på sjøen. Disse koster 27.000 men regnes for 4 items. Får da bare igjen 13.500 for 7-14mm, som er den dyreste gjenstanden av disse.... Egentlig ganske skummelt, så tror jeg skal tegne en slags forsikring som dekker alt fotoutstyret... Oppimot 50.000 i baggen nå :/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hei. Snakket med IF-skadeforsikring for 3 minutter siden ang. forsikring av fotoutstyr. Jeg oppga en total verdi på alt jeg har på 50.000, og fikk oppgitt månedspris på 150 kroner. Dette dekker da alt utstyret; havner fotobaggen på sjøen får du dekket hus, objektiver, grep, minnekort etc.

Kikket dog på internettsidene deres og der er det oppgitt en egenandel på 500kr per item. Dvs. egenandelen blir ganske stor hvis du har mange "rimelige" saker og ting.

Egenandeler for meg:

E-1 = 500

4 objektiver = 2000

2 minnekort (4gb) = 1000

grep = 500

blitz = 500

bag = 500

Dvs. 5000 kroner i egenandel.... Temmelig kjipt egentlig :/

Dog bedre enn å tape 50.000 over rekka...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Har du andre forsikringer hos IF?

7193269[/snapback]

Har to andre, men trenger minst fire for å få rabatt. Dette utgjør dog bare 8%, og er ikke så veldig interessant.

Mvh.

TH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...