zhorty Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Heisann. Først; Har et ASUS A8N5X hovedkort med innebygd Realtek AC97-lydkort. Satt en god stund igår kveld med lydproblemer. Fikk ingen lyd. Etter en god stund med googling og tull, fant jeg ut at lydkortet tror jeg har et front-panel audio koblet til, noe jeg IKKE har. Dette fant jeg ut ved å koble headphonesa til "rear speaker out" og sette det til 5.1 surround, da fikk jeg lyd. Altså, lurte kortet til å tro at headphonesa mine var bakhøyttalere i et surround-system. Har jeg det koblet til headphones/line out, som de egentlig skal, får jeg ikke lyd. Dette er da fordi ""front-panelet"" overskriver utgangene bak maskina. Så spørsmålet mitt er, hvordan kan jeg deaktivere "front-panelet", eller FP_AUDIO? Har sett i manualen til hk'et, finner ingenting. Bare der jeg faktisk skal koble til front-panel, men der er det jo ingenting koblet til. Er heller ingen pins jeg kan flytte. Har prøvd forskjellige ac97-drivere også, til ingen nytte. Takk på forhånd! - Fredrik Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Dette kan gjøres i BIOS, kan i hvert fall det på mitt ASUS P5W. Lenke til kommentar
Toremick Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Skal som regel sitte 2 jumpere på den hvis du ikke bruke fp. noe ala det her (blå er hvor jumperne skal være) Heisann. Først; Har et ASUS A8N5X hovedkort med innebygd Realtek AC97-lydkort. Satt en god stund igår kveld med lydproblemer. Fikk ingen lyd. Etter en god stund med googling og tull, fant jeg ut at lydkortet tror jeg har et front-panel audio koblet til, noe jeg IKKE har. Dette fant jeg ut ved å koble headphonesa til "rear speaker out" og sette det til 5.1 surround, da fikk jeg lyd. Altså, lurte kortet til å tro at headphonesa mine var bakhøyttalere i et surround-system. Har jeg det koblet til headphones/line out, som de egentlig skal, får jeg ikke lyd. Dette er da fordi ""front-panelet"" overskriver utgangene bak maskina. Så spørsmålet mitt er, hvordan kan jeg deaktivere "front-panelet", eller FP_AUDIO? Har sett i manualen til hk'et, finner ingenting. Bare der jeg faktisk skal koble til front-panel, men der er det jo ingenting koblet til. Er heller ingen pins jeg kan flytte. Har prøvd forskjellige ac97-drivere også, til ingen nytte. Takk på forhånd! - Fredrik 7141144[/snapback] Lenke til kommentar
zhorty Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Tusen takk Toremick! Lå to blå jumpers i en pose med hovedkortet, testa de på som var merket av i manualen (Samme som på bildet ditt, bare opp-ned ) og funka fett! Tusen takk! Endret 25. oktober 2006 av zhorty Lenke til kommentar
Strepto91 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Dette må prøves!!! Takk Toremick! (har samme problemet selv) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå