Gå til innhold

Har tenkt å kjøpe Antec P180B. Noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åhh dette føler jeg er mitt område! :p

 

Jeg kan ikke si hvor glad jeg har blitt i P180 kabinettet! Har det selv i sølv og det ser utroligt pent ut!

Kjølingen er ubeskrivelig! Satt i en ekstra vifte og byttet ut en som fulgte med for å få plugget den i viftestyringen! Det er viftestyring på viftene som følger med men kun 3 trinn, min. medium og max. Jeg syns medium og maks bråker, så jeg kjøpte med viftestyring og plugget 2 inn der (en som jeg har kjøpt ved siden av, og satt i selv, og en jeg byttet ut med den som fulgte med). De siste 2 har jeg satt på min. pga. støy som nevnt over.

 

Har kjøpt og satt i ny CPU kjøler (Zalman CNPS9500LED) og CPU tempen overstiger VELDIG sjeldent 30 grader enda jeg har overklokket E6600 CPU'en min fra 2.4 til 2.9!

 

Eneste ulempen som jeg kommer på nå i farta er at jeg brukte 2-4 timer på å flytte over alt fra det gamle kabinettet til P180 kabinettet.

 

Undersøkte også litt før jeg kjøpte kabinettet og så at folk hadde hatt problemer med at døra løsnet fra plastikken, så jeg var veldig forsiktig under frakt og montering, og har ikke hatt noen problemer så langt!

 

En ting til, hvis du bestemmer deg for å kjøpe P180 så anbefaler jeg deg å kjøpe med denne viftestyringen (ser veldig pent ut når den sitter i! Var litt skeptisk til LED'sene men det gjorde seg!) og 4x 120mm vifter for så og koble de 4 viftene i viftestyringen. Om du har lyst på ny CPU kjøler "trenger" du bare å kjøpe 3x 120mm vifter, koble de på viftestyringen samt CPU vifta, og la den som sitter forran PSU'en sitte i!

 

Løp og kjøp sier jeg bare!

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Har et antec p180 spcr hjemme. Kabinettet er stort sett bra, men byggekvaliteten på døra er elendig. Den er tynn, skranglete og vil heller ikke ligge inntil kabinettet skikkelig (Det varierer faktisk med romtemperaturen). Bra med plass, og fine tekniske løsninger er det imidlertid. Blant annet kjekt med så mange plasser for 120 mm vifter. Siden psu er montert i bunnen av kabinettet kan det bli et problem med for korte kabler. Jeg måtte ihvertfall forlenge de to strømkontaktene til hk. Jeg har en Mist 500w psu.

Lenke til kommentar
En nederst i midten mellom hardiskene og 2 øverst bakerst (hvor PSU pleier å være!). Det er plass til en i front (følger ikke med), og en på en "skuff" under 5.25" slottene lengre inn enn viften i front!

7149683[/snapback]

ok takk for svar;)

 

men skjønte ikke helt det du mente under 5.25" slottene. Men det er altså ike plass foran hdd helt nederts til høyre? isåfall, hvorfor er det ett støvfilter der da?

Lenke til kommentar

Bra kjøp. Har samme kabinettet. Har satt en extra 120 mm i front. trudde selv att det skulle være plass til en extra 120mm vifte i nederste kammeret. Det er det ikke. man kan sikkert få knota til en eller annen løsning, men tror ikke det er behov for det. Har prøv å ha hardiskene i bade øvre og nedere kammer. Liten eller ingen forskjell på temperatur på diskene. Er enig med att det er litt plastikk over kabinettet. Veldig bra luft sirkulasjon, konge kabinett for overklokking. Støvfilterene blir fulle av støv både oppe og nede.

 

http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=81800

 

Sjekk " demo animasjonen".

Endret av Biomec
Lenke til kommentar
En nederst i midten mellom hardiskene og 2 øverst bakerst (hvor PSU pleier å være!). Det er plass til en i front (følger ikke med), og en på en "skuff" under 5.25" slottene lengre inn enn viften i front!

7149683[/snapback]

ok takk for svar;)

 

men skjønte ikke helt det du mente under 5.25" slottene. Men det er altså ike plass foran hdd helt nederts til høyre? isåfall, hvorfor er det ett støvfilter der da?

7149857[/snapback]

 

Det støvfilteret nederst er der fordi den viften i midten suger inn luft fra fronten hvor dette støvfilteret sitter...og nei det er ikke plass til vifte helt nederst i fron, desverre! :cry:

Lenke til kommentar
En nederst i midten mellom hardiskene og 2 øverst bakerst (hvor PSU pleier å være!). Det er plass til en i front (følger ikke med), og en på en "skuff" under 5.25" slottene lengre inn enn viften i front!

7149683[/snapback]

ok takk for svar;)

 

men skjønte ikke helt det du mente under 5.25" slottene. Men det er altså ike plass foran hdd helt nederts til høyre? isåfall, hvorfor er det ett støvfilter der da?

7149857[/snapback]

 

Det støvfilteret nederst er der fordi den viften i midten suger inn luft fra fronten hvor dette støvfilteret sitter...og nei det er ikke plass til vifte helt nederst i fron, desverre! :cry:

7150214[/snapback]

 

å, det var litt dumt, har bestilit to ekstra 120mm vifter.. :( men bestilte vifte med lys, så for kanskje bytte med en av viftene som følger med.. for se ;)

 

er det noen som vi anbefale å bruke den skjermkort-kjøleren?

Lenke til kommentar
Har 7900GTX (512MB)...regner med at det kortet er ett av de største som er ute nå, og jeg får plass til "skjermkort kjøleren", men bruker den ikke siden jeg syns det kjøler godt nok som det er nå!

 

Kan legge ved bilde så fort jeg får tatt!

7151263[/snapback]

det hadde vært fint ja:D

Lenke til kommentar

Her er noen bilder! Har ikke giddet å ryddet opp inni der enda, men dere får ta det med en klype salt ;)

 

 

Må si jeg syns at Zalman viftestyringen passer bedre inn når man ser den IRL enn på bilder!

 

Med "Skjermkort vifta"

 

Uten "Skjermkort vifta"

 

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Her er noen bilder! Har ikke giddet å ryddet opp inni der enda, men dere får ta det med en klype salt ;)

 

 

Må si jeg syns at Zalman viftestyringen passer bedre inn når man ser den IRL enn på bilder!

 

Med "Skjermkort vifta"

 

Uten "Skjermkort vifta"

 

7151620[/snapback]

Takk for bilder :D

 

Men mente ikke den "skjermkortkjøleren, mente denne.

Er det noen som bruker denne skjermkortkjøleren? har bestilt vifte til den(80mm) så for hvertfall teste den :D

Lenke til kommentar

Aha my mistake! Den fulgte ikke med mitt kabinett... :S

 

Ringer til netshoposlo NUH!

 

EDIT: Da har jeg snakket med dem og de skulle åpne et kabinett for å se, han jeg pratet med var også i tvil om dette fulgte med kabinettet, men fikk bekreftet dette av en kollega, og skulle ringe meg opp igjen!

 

EDIT: Da har netshop sendt meg denne "skjermkort" kjøleren, men hvordan skal den festes? Kan noen legge ut bilder av delene som brukes til å feste den kjøleren og hvordan den ser ut når den er festet?

Endret av Intern
Lenke til kommentar

Hvis du leser her

 

http://www.silentpcreview.com/article255-page13.html

 

så har de bl.a fjernet den "skjermkortkjølersaken" på de nye versjonene av P180.

 

The VGA duct has been removed entirely.

Vented PCI slot covers have been added to improve airflow around the VGA cards.

New fan clips that allow a 120mm fan to be mounted directly in front of the VGA cards are included.

The power supply channel is now cooled by a standard Tricool fan; the original 38mm thick fan is gone.

The silicone padding around the power supply frame has been improved.

The front door is now made of the same 3-ply material that is used in the rest of the case, resolving warping issues with the door.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...