Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vi har endret din internettilgang. Telenor

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er riktig plass, får bare korrigere meg om jeg feilpostet :)

For andre gang får jeg denna fra Telenor.

"Vi har endret din internettilgang

Vi har dessverre vært nødt til å endre din internettilgang midlertidig fordi

det fra ditt abonnement har vært uønsket trafikk til andre datamaskiner, for

eksempel virus eller masseutsendelse av e-post. Du visste kanskje ikke at

abonnementet ditt blir misbrukt. Da beklager vi endringen, men den er nødvendig

for å beskytte andre internettbrukeres datasystemer. Her kan du lese hvorfor vi

måtte endre din internettilgang, og hvordan du kan få full tilgang igjen."

Første gangen så hadde jeg en kar tilkoblet linja mi som dreiv med DC, og jeg trudde det var det som slo ut.

Men jeg gjorde som Telenor sa, og installerte Norton Intenett Sec. pakka, enda jeg hadde NOD32 installert på systemet. Etter at jeg har formatert begge PC'ene bare for å være sikker.

Nå er det samme greia igjen.

Det jeg bruker PC'ene til er:

1.Surfing med e-post (Benytter Office til e-post)

2.Spilling på nett BF2 og BF2142

3.Nedlasting via EA Downloader (ganske ny) <- mistenker egentlig denna

4.News posting, lesing og nedlasting (her er det mye data som blir sendt, men bare 1 vei -> til maskinen min)

Har benyttet NEWS tjenestene i over 2 år, uten at Telenor klikket på det, og egentlig så mistenker jeg ikke den. Heller EA Downloader.

Ang virus, er jeg 100% sikker på at jeg ikke har.

Noen forslag, noen som har fått denna utdypt litt mere fra Telenor enn "Uønsket trafikk"?

Alle forslag ønskes.

Er ganske frustrert når jeg ikke får min daglige dose med BF :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har skjedd både meg og familien min. Det er ikke en tullemail, da har det sannsynligvis blitt detektert store mengder spam eller virus fra din epost. Virus kamuflerer seg så du vil ikke se utgående mailer i utboksen din. Og sprer du virus selv, vil du heller aldri se det. De gjør ikke sånt bare for å være onde og slemme, det er for å stoppe spredningen på den hardeste måten de kan.

Du må kjøre full virusscan og ad-warescanning, også svare tilbake at du har gjort det de sa. Da vil linja gjenåpnes fort. Men spres det mere, blir den bare stengt igjen.

Lenke til kommentar

Andre maskiner i nettverket ditt som har virus kanskje?

Tror de kan sperre for om du driver å sender haugevis av spam og spyware også.

Ta en virusscan for å være sikker.

Hva er EA Downloader egentlig?

Endret av MrGlenn
Lenke til kommentar

Er det ikke bedre å ringe Telenor sin internett-kundeservice (05000) enn å skrike og skråle her uansett? Det hjelper jo ingenting. De gutta der har nok peiling på hva som har skjedd og kan forklare det mye bedre enn vi. Folkene som jobber på internett-delen av Telenor er sannsynligvis 10 ganger større datanerder enn deg selv.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Er det ikke bedre å ringe Telenor sin internett-kundeservice (05000) enn å skrike og skråle her uansett? Det hjelper jo ingenting. De gutta der har nok peiling på hva som har skjedd og kan forklare det mye bedre enn vi. Folkene som jobber på internett-delen av Telenor er sannsynligvis 10 ganger større datanerder enn deg selv.

7140891[/snapback]

Har du prøvd det selv? :) Automatisk svarer til Telenor tar jo knekken på meg.

Men ja, har snakket med de en del ganger, og sendt mail.

Takk for alle svar, har sjekket alt med både NOD32 og Norton, ingen virus funnet. Venter egentlig på svar fra Telenor, da jeg har bedt om evnt logg.

Lenke til kommentar

De kan ikke sende logger via epost. Det er forbudt. Men du kan få det i papirform muligens. Og ikke vær uhøflig og ropete på mail til dem, det gir deg bare dårligere service. De er jo bare folk de som får supportmailen også. Ikke bruk masse fjortiz-språk og masse banning og caps og utropstegn. Da blir supportfolka grinete også, selv om de holder en høflig tone tilbake.

Har selv jobbet der en periode, så jeg vet hva jeg snakker om.

Dette er noe som har skjedd automatisk, og det er ikke en person på KS som har tenkt "håhå, nå skal jeg slå av forbindelsen til 3will for å plage han!"

Alle internett-tilbydere SKAL ha en slik spam/virus-vegg. Det er påkrevd.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Regner med at du har fått denne beskjeden fordi en eller annen kunde har sendt inn ei loggfil til [email protected] der din IP er ansvarlig for mange anngrep.

08.03.2006 18:44:18,Supervisor,"Rule ""Default Block NetBus Trojan horse"" blocked (66.65.170.87,NetBus(12345)).","Rule ""Default Block NetBus Trojan horse"" blocked (66.65.170.87,NetBus(12345)).  Inbound TCP connection  Local address,service is (85.167.137.208,NetBus(12345))  Remote address,service is (66.65.170.87,1026)  Process name is ""N/A"""

Mange nok linjer av denne sorten med din IP som avsender så begrenser de nok internettilgangen din kjapt.

Lenke til kommentar

I tillegg til anti-virus bør du kjøre flere anti-spyware-programmer. Ad-Aware, Spybot Search & Destroy, AVG Anti-Spyware Free, osv. Det fins mange gratis applikasjoner der ute. Noen av dem hyler opp for den minste lille cookie, men man trenger jo ikke å bry seg om alt de finner.

Men noen ganger finner de ekle ting ...

Hva slags brannmur (firewall) kjører du, forresten? Har du en som sjekker på utgående trafikk, som ZoneAlarm eller Kerio (eller andre)?

Lenke til kommentar
I tillegg til anti-virus bør du kjøre flere anti-spyware-programmer. Ad-Aware, Spybot Search & Destroy, AVG Anti-Spyware Free, osv. Det fins mange gratis applikasjoner der ute.  Noen av dem hyler opp for den minste lille cookie, men man trenger jo ikke å bry seg om alt de finner.

Men noen ganger finner de ekle ting ...

Hva slags brannmur (firewall) kjører du, forresten? Har du en som sjekker på utgående trafikk, som ZoneAlarm eller Kerio (eller andre)?

7141115[/snapback]

TAKK!

Faktisk ikke tenkt på det, fant CPU.exe og Loaderg[1].exe, fikk fjernet det.

:whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...