Gå til innhold

gleder meg til 300

DemonS

Hvilken karakter vil du gi 300, hvor 6 er best og 1 er dårligst?  

242 stemmer

1. 1. Hvilken karakter vil du gi 300, hvor 6 er best og 1 er dårligst?

• 6
      85
    • 5
      107
    • 4
      24
    • 3
      10
    • 2
      6
    • 1
      10

Anbefalte innlegg

Da kong Leonidas døde, gikk Sparta offisielt til krig mot perserne. I tillegg hadde vi den usedvanlig kjedelige hjemmebanehistorien om at dronninga får med de eldre herremennene til å gå med på krig (kanskje du sovna under denne delen?)

Ett år seinere har altså Sparta samlet en stor hær som er i fortroppen til ytterligere greske styrker (de teller vel 40 000 til sammen), noe som var mulig fordi Leonidas og hans glade menn forårsaket forsinkelse og frykt hos perserne.

8340990[/snapback]

Å ja nå forstår jeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg såg filmen igjen i går, og det er ein ting eg rett og slett ikkje forstår. Enkelte kritikarar set fingeren på at det tek lang tid før filmen kjem skikkeleg i gang. Eg er so ueinig i dette utsagnet som eg kan få blitt! Forventar dei seg at slaget skal byrje i det første minuttet av filmen? Synst det var veldig nødvendig med den informasjonen og historia vi fekk i byrjinga, for å klare å setje oss inn i korleis situasjonen var for spartanarane, og kvifor dei kjempa som dei gjorde. Likevel satt eg og tenkte: "Wow! Byrjar slaget allereie? Det gjekk fort."

Er det nokon her som delar mi oppfatning? Vil gjerne høyre grunnlaget til dei som meiner at filmen kjem treigt i gang og.

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke filmen begynner for treigt heller. Det jeg derimot savner er mer forklaring på hvorfor spartanerne gjorde som de gjorde. Sånn som filmen fremstiller det, er det sånn:

Leonidas: "Nei, vil ikke!"

Perser: "Hvorfor ikke?"

Leonidas: "Vil ikke!"

Perser: "Men HVORFOR ikke?"

Leonidas: "Nei, sånn er det bare."

I tillegg skryter spartanerne av sin "frihet" og fornuft. Veldig påfallende for en nasjon som støtter seg til slaver og hiver vekk "de uønskede".

Lenke til kommentar
En ting så irriterte meg grenseløst igjennom filmen er når leonidas sparker den perseren ned den brønnen,det øyeblikket ble så kjedlig og oppbrukt siden jeg hadde sette traileren så utolig mange ganger.Hater når traileren avslører for mye av filmen.

Litt enig her, men opplevelsen ble en helt annen når jeg så den scenen på kinolerretet..

Lenke til kommentar

Jeg så den akkurat for et par minutter siden. Den kom først til min hjemby nå. Det er den eneste filmen jeg har sett til nå som kan minne meg om Atter En Konge. Storsalget var 300, men den kan ikke helt måle seg opp med andre. Den er den fjerde beste filmen jeg har sett. Men jeg må si det trakk litt ned når de spilte "heavy metal" musikk. Det trakk litt ned hvis det skal bli en skikkelig klassiker på hyllen. Slik musikk tilhører Doom, ikke episke filmer.

Lenke til kommentar
Men jeg må si det trakk litt ned når de spilte "heavy metal" musikk. Det trakk litt ned hvis det skal bli en skikkelig klassiker på hyllen. Slik musikk tilhører Doom, ikke episke filmer.

Synes det passet fint jeg, var jo helt rått! :dribble: De skulle dratt metal delen lenger og inn i slagene sammen med noen heftige slakte-scener! :dribble:

Lenke til kommentar
Frihet til og kaste ungene på dynga vel  :)

Nå syns jeg denne filmen blir litt vel synset ihjel, kommer til å ha masse tull i bakhode neste gang jeg ser den. Takk Cun og dere andre  :hrm:

8341405[/snapback]

Man kan jo spørre seg hvilke filmer man ikke kan gjøre dette med? cun elsker å klage på en film, spør du meg så mener jeg antagligvis at det er hans hobby #1.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Wow. Denne filmen er en av de eneste filmene jeg har sett med så mange forskjellige meninger.

8381652[/snapback]

Det er på mange måter en elsk/hat-film, ja.

Lenke til kommentar
Wow. Denne filmen er en av de eneste filmene jeg har sett med så mange forskjellige meninger.

8381652[/snapback]

Hva med filmer i Star Wars-serien og The Lord of the Rings-serien, da? :wee:

8381868[/snapback]

En av de få. :) LoTR regner jeg som èn, samme med Star Wars. Så da er vi oppe i 3!

Endret av lago
Lenke til kommentar

En av de er vel et mer treffende begrep. Eneste betyr bare én, det ligger jo i ordet.

Er nok mange filmer som har blitt diskutert heftig i løpet av historien, men kanskje ikke her på forumet? Donnie Darko kan jo også nevnes i forhold til forumet.

I forhold til resten av verden har vel Idiotene, Lynch-filmene, Haneke-filmene mm fostret mange forskjellige meninger ;)

Lenke til kommentar
En av de er vel et mer treffende begrep. Eneste betyr bare én, det ligger jo i ordet.

Er nok mange filmer som har blitt diskutert heftig i løpet av historien, men kanskje ikke her på forumet? Donnie Darko kan jo også nevnes i forhold til forumet.

I forhold til resten av verden har vel Idiotene, Lynch-filmene, Haneke-filmene mm fostret mange forskjellige meninger ;)

8382173[/snapback]

Fixed!

Lenke til kommentar

Sånn som jeg skrev på et annet forum (let the flaming begin):

Ærlig talt, og jeg kjenner til stereotypen jeg fornærmer nå, så jeg får sannsynligvis mye flak for det, men alle de som har andre grunner for å ikke like filmen enn at den ikke er deres type film, burde rett og slett lære seg å verdsette film som underholdning.
Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...