Gå til innhold

gleder meg til 300

DemonS

Hvilken karakter vil du gi 300, hvor 6 er best og 1 er dårligst?  

242 stemmer

1. 1. Hvilken karakter vil du gi 300, hvor 6 er best og 1 er dårligst?

• 6
      85
    • 5
      107
    • 4
      24
    • 3
      10
    • 2
      6
    • 1
      10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror pokker meg jeg må en tur til på kino i løpet av uken, før jeg skal se den sammen med brodern på forhåpentligvis Colosseum til helgen igjen...

jeg vurderer også å se den en gang til. Så den på Eldorado og tror det er best å se den på Coloseum...

Lenke til kommentar
Så den igjen nå. Så meg nødt til å spole over de kjipe scenene på hjemmebane med dronninga, men ellers var filmen fremdeles knall. Håper det kommer en Mean Mufuccka Edition på DVD, uten all drittpraten.

8237133[/snapback]

Ja du sier noe. Det er absolutt filmens STORE svakhet. Spartadelen var bare et eneste stort gjesp.

Lenke til kommentar
Jeg hadde egentlig ikke hørt så mye om denne filmen på forhånd

generelt sett tror jeg det kan være lurt slik at en ikke bygger opp urealistiske forvendtninger. blitt skuffet mange ganger av filmer hvor jeg har hatt høye forventninger.

8238551[/snapback]

Ja, enig der. Og dette er en typisk film som jeg hadde hatt store forventninger til, så er glad jeg ikke visste noe mer enn jeg trengte før jeg så den. For nå følte jeg at jeg bare kunne bli positivt overrasket. Og det ble jeg jo så absolutt :)

Lenke til kommentar
Så den igjen nå. Så meg nødt til å spole over de kjipe scenene på hjemmebane med dronninga, men ellers var filmen fremdeles knall. Håper det kommer en Mean Mufuccka Edition på DVD, uten all drittpraten.

8237133[/snapback]

Ja du sier noe. Det er absolutt filmens STORE svakhet. Spartadelen var bare et eneste stort gjesp.

8238261[/snapback]

Dårlig utført ja, men fortsatt nødvendig.

Lenke til kommentar

Nødvendig i hvilken grad? Før Leonidas går for å ta seg en prat med Xerxes, sier han

If they assassinate me, whole Sparta will go to war.

"Snikmyrde" nevnes vitterlig framfor "drepe", men hva er forskjellen? Perserne dreper jo tross alt en ubevæpnet mann på slutten. Sparta ville dermed gå til krig uavhengig av den kjevekrampeframkallende historien på hjemmebane.

Lenke til kommentar

300 anmeldt av Kevin O'Reilly

Slenger et lite utdrag i spoiler om "what you might not like?"

The legendary Battle of Thermopylae is recreated in Zack Snyder's 300 as a blood-soaked, hyper-stylised barrage of images, noise and pop culture influences. Among the art forms thrown into the blender to create it are the comic books that inspired it, old school sword and sandal epics, Michael Bay blockbusters, hard rock music promos and next generation video games. The result is going to alienate as many viewers as it entertains. What might you not like? 300 is very violent, with graphic impalings and decapitations aplenty and it's also very uncritical of violence. Once it gets going, the action and special effects are virtually non-stop. The director is as much of a show-off as Michael Bay.

If you can live with these things, is the film any good? Yes, I think it’s damn good. I found it a rousing piece of entertainment and a pleasure to watch. It's not entirely mindless either, despite the wall to wall action. There's a clear, guiding vision behind it all. While you shouldn't mistake this for a history lesson, the film's creators are obviously fascinated by the Spartans, their philosophy and their way of life and they immerse the film in the Spartan culture. This, plus a commanding lead performance by Gerard Butler, gives us more to hold our attention than the constant spectacle, which we could get from plenty of other, lesser films.

Lenke til kommentar
Helheten i filmen ville blitt enda bedre og mer asskickende hvis de fulgte tegneserien mer. Såvidt jeg har forstått var ikke denne hjemmebanehistorien med i tegneserien? Håper de gir ut en hjemmebanefri DVD-versjon ;)

8242760[/snapback]

Hvorfor?

Lenke til kommentar

Hvorfor hva?

Hjemmebanehistorien var så sinnsykt kjedelig og unødvendig. Denne filmen hadde vært bedre som en eneste stor testosteronbombe (med mer realistisk blod framfor det latterlige CGI-blodet, selvfølgelig) av en voldsorgie. Filmen prøver jo strengt talt ikke å være noe annet, så hvorfor ha med disse unødvendige elementene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg skjønner hva du mener Cun, men jeg er ikke helt enig. Filmen hadde i mine øyne vært bedre hvis de kuttet ned på snakkingen som var i filmen nå. Hadde man derimot gjort disse scenene litt mer fengende tror jeg faktisk filmen kunne blitt bedre. Får håpe det kommer noen kule spesialutgaver av denne da. DC eller extended med enda mer slåssing ville veid opp for de uengasjerende dialogene i filmen.

Tror nesten jeg har blitt bitt av se-om-igjen-basillen selv. Skal ta en ny tur nedom til helga tror jeg.

EDIT: leste først det du sa om blodet nå, og jeg må si meg enig. Det så ganske pent ut, men alikevel så det veldig falskt ut. En annen ting jeg stusset over var at blodet aldri landet noe sted. Det sprutet digre dusjer med blod mot kamera og rundt om kring, men alikevel var bakken like ren da trefningene var ferdige. Personene holdt seg vel egentlig også ganske rene gjennom filmen. Det å klage over hvordan blodet ser ut kan jo høres ut som pirking, men når blodspruting står så sentralt i filmen som det faktisk gjør (logoen, samt hele første del av rulleteksten, består jo nesten ene og alene av blod), burde de nok tatt seg litt bedre tid med det.

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...