Gå til innhold

gleder meg til 300

DemonS

Hvilken karakter vil du gi 300, hvor 6 er best og 1 er dårligst?  

242 stemmer

1. 1. Hvilken karakter vil du gi 300, hvor 6 er best og 1 er dårligst?

• 6
      85
    • 5
      107
    • 4
      24
    • 3
      10
    • 2
      6
    • 1
      10

Anbefalte innlegg

Forsåvidt var det noen her som var på Colloseumsvisningen klokka seks? Var ikke bildet en smule uklart eller noe i den duren?

8230471[/snapback]

Jeg var der, og må si meg enig at bildet var en smule uklart, men jeg klarte heldigvis å la være å irritere meg over det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, slutten var 10k vs 30k. ble sagt noe slikt på slutten "3 to 1 is a good et eller annet for en greker", noe i den duren.

Var det han fortelleren sa i filmen vertfall.

Jeg satt på rad 17 sete 27 om jeg husker rett.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Nei, slutten var 10k vs 30k.

8230891[/snapback]

Var vel 10 000 Spartanere og 30 000 frie grekere mot 3 ganger så mange persere?

"10 000 spartans commanding 30 000 free greeks. osv"

mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Nei, slutten var 10k vs 30k.

8230891[/snapback]

Var vel 10 000 Spartanere og 30 000 frie grekere mot 3 ganger så mange persere?

"10 000 spartans commanding 30 000 free greeks. osv"

mulig jeg tar feil.

8230933[/snapback]

Mulig det å, skal ikke si at jeg husker 100%.

Edit: @Fox, hørte Tomat-ulf sa du skulle være der også. Gikk inn via ingang B så er vel derfor du ikke så meg.

Edit2: Ser ut som du har rett 3raz3r.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
So my king died, and my brothers died, barely a year ago. Long I pondered my king's cryptic talk of victory. But time has proven him wise, for from FREE GREEK to FREE GREEK the word was spread that bold Leonidas and his 300, so far from home, laid down their lives, not just for Sparta, but for all Greece and the promise this country holds. Now, here on this ragged patch of earth called Plataea, Persian hordes face OBLITERATION! Just there the barbarians gather, sheer terror gripping tight their hearts with icy fingers, knowing full well the horrors they suffered at the swords and spears of 300. Yet they stare now across the plain at 10,000 SPARTANS commanding 30,000 free Greeks! HO! The enemy outnumber us a paltry three to one! Good odds for any Greek. This day we rescue a world from mysticism and tyranny, and usher in a future bright than anything we could imagine. GIVE THANKS MEN, TO LEONIDAS AND THE BRAVE 300! TO VICTORY!

Link

Var litt for oppspilt akkurat da tenker jeg, så fikk bare meg "10000 Spartans og 30000" noe annet :p

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Nettopp sett 300 på KP1 i Bergen, og må bare si at det var en fantastisk filmopplevelse! Jeg kom ikke til kinoen og forventet knallbra skuespill, sammenhengende historie eller gjennomtenkt dialog. Jeg var forberedt på visuell nytelse, heftige slag og høyt tempo. Og det fikk jeg :D

Det var rett og slett en tegneserie satt på lerretet. Fantastisk underholdning, hverken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Historikere fra den tiden overdrev tallet, så fra den tiden stammer tall som 1 million og 2 millioner, men nåtidens historikere anslår tallet til å være rundt 250 000.

i denne artikkelen på wikipedia står det at Xerxes hadde med seg 2.000.000 soldater under felttoget i Hellas.

Lenke til kommentar

Battle of Thermopylae

Hvis du ser under "strength" på den persiske siden, ser du at det ikke er enighet.

Forstår egentlig ikke hvorfor vi diskuterer slikt småplukk.

Filmen er basert på Frank Millers grafiske novelle "300" som han ble inspirert til å skrive da han så filmen The 300 Spartans som en 10 åring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...