Gå til innhold

gleder meg til 300


DemonS

Hvilken karakter vil du gi 300, hvor 6 er best og 1 er dårligst?  

242 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter vil du gi 300, hvor 6 er best og 1 er dårligst?

    • 6
      85
    • 5
      107
    • 4
      24
    • 3
      10
    • 2
      6
    • 1
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

300

 

Ja da har jeg sett den mye omtalte og kanskje litt noe oppskrytte 300. Vi kan starte med det positive og mest opplagte; fotoet, da først og fremst bildekomposisjon. Perverst nydelig rett og slett. Hvert bilde fremstår som et maleri svøpt i et bronsebad. Gode slagscener med MYE slow-motion. Blir kanskje en parodi på seg selv men veldig godt å se at noen fanger opp det vakre i sverdscener ved hjelp av solid koreografi og slow-motion-bruk. Begynner å bli veldig lei "up-close, shaky cam og kjapp klipping-trikset" som vi ser i alle episke sverdfilmer. Teknisk sett syns jeg den nærmer seg en sekser. Arg, klarer ikke å formulere hvor vakker filmen ser ut.

 

MEN: Den har en del svake punkter:

-Dårlig historie

-Latterlig skuespill

-Latterlig manus

-Den vingler mellom å være kitchy/frekk til klisjefull og tilgjengelig. Slutten anyone? Som tatt fra Gladiatoren. Den er for pysete til tider. Den skulle ha dratt det helt ut og vært den episke filmens svar på Kill Bill

-Hvorfor tar de med den historien mellom dronninga og han forædern? Totalt uinterressant historie. Stort gjesp der.

-Dårlig voice-over. Han er jo totalt blottet fra engasjement

-Synd de ikke dro metal-musikken som ble brukt i to scener lenger ut. Hadde de dratt den inn i en kampscener. Ah, orgasme!

-Absolutt ikke engasjerende iform av det følelesladde aspektet

-Det digitale blodet ble litt irriterende i en enkelte scener

 

En del negative punkter men føler likevel at jeg ble så underholdt av fotoet og kampscene at den fortjener følgende karakter:

 

-5/6

 

Den har rammeverket iform av estetikken men føler at den kunne ha blit så mye mye mer ved forbedring av nevnte punkter. Uansett, anbefales på det sterkeste fordi den er herlig visuelt sett.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Så filmen på colosseum idag, og både min bror og jeg elsket filmen.

Før filmen så jeg frem imot en "harry", pompøs, og ikke minst vakker voldfilm, og jaggu var det ikke det jeg fikk.

Filmen leverte til de grader, jeg satt å måpet i beundring storparten av filmen, og måpingen ble ikke reint skjelden akompagnert av frysninger og ståpels heller.

Alle tomlene i været for kunstverket 300.

Lenke til kommentar

Den var deilig på en brutal måte!

 

Man kan ikek se på denne filmen og forvente seg dyp historier osv, man må s epå den for action! Og den leverer!

 

 

Elsket slutten! Hvis 300 Spartanere kunne gjøre så mye skade, tenk på 10,000 av dem! :love:

 

"A new age has come, an age of freedom. And all will know that 300 Spartans gave their last breath"

og

Det med at de var da såpass siviliserte at han kunne forhandle med Xerxes *stikker en som ligger nede* ... jah :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...